[80 B4 2.0 ABK]Problem z wolnymi obrotami.
[B4 2.0 ABK] Silniczek krokowy nie działa
Witam,
Miesiąc temu zakupiłem Audi 80 Avant z silnikiem 2.0 E ABK. Auto w gazie, tym najprostrzym... Oczywiście są kłopoty z wolnymi obrotami, z szarpaniem na benzynie, z gaśnięciem na zimnym silniku przy wciskaniu sprzęgła itd itp.
Zacząłem z tym walczyć.
Poprzedni właściciel był fanem tanich rozwiązań w stylu: "Nic więcej do tego auta nie dolożę!!! Będzię po taniości!!!". Auto kupione jako daily i do nauki jazdy dla mojej kobiety. Ja mam na to wylane, ze gaśnie i szarpie na benzynie (o dziwo na gazie nie szarpie) ale początkujący kierowca będzie tym przerażony.
Przechodząc do meritum. Poprzedni silniczek krokowy sie zepsul i pan zamontował tańszy od passata (spiety na krótko). Auto średnio sobie na nim radzi.
Próbowałem już dwóch silniczków i tu jest problem, bo na żadnym ori (VDO i Bosch) auto nie chce nawet odpalić... Muszę jeszcze wypróbować trzeci (na 100% dobry z mojego Cabrio).
Moje pytanie brzmi, czemu auto nie chce odpalić po zmianie silniczków ani na odpiętym silniczku? Odpala tylko na tym passatowskim...
Pozdrawiam,
VeiR
Miesiąc temu zakupiłem Audi 80 Avant z silnikiem 2.0 E ABK. Auto w gazie, tym najprostrzym... Oczywiście są kłopoty z wolnymi obrotami, z szarpaniem na benzynie, z gaśnięciem na zimnym silniku przy wciskaniu sprzęgła itd itp.
Zacząłem z tym walczyć.
Poprzedni właściciel był fanem tanich rozwiązań w stylu: "Nic więcej do tego auta nie dolożę!!! Będzię po taniości!!!". Auto kupione jako daily i do nauki jazdy dla mojej kobiety. Ja mam na to wylane, ze gaśnie i szarpie na benzynie (o dziwo na gazie nie szarpie) ale początkujący kierowca będzie tym przerażony.
Przechodząc do meritum. Poprzedni silniczek krokowy sie zepsul i pan zamontował tańszy od passata (spiety na krótko). Auto średnio sobie na nim radzi.
Próbowałem już dwóch silniczków i tu jest problem, bo na żadnym ori (VDO i Bosch) auto nie chce nawet odpalić... Muszę jeszcze wypróbować trzeci (na 100% dobry z mojego Cabrio).
Moje pytanie brzmi, czemu auto nie chce odpalić po zmianie silniczków ani na odpiętym silniczku? Odpala tylko na tym passatowskim...
Pozdrawiam,
VeiR
Moje doświadczenie i wiedza o tym silniku mówi tak:
- na odłączonym regulatorze biegu jałowego silnik zawsze odpali o ile zapłon dobrze ustawiony plus daję benzynę na wtryski plus przepływomierz nie oszukuje plus TPS nie oszukuje plus świece sprawne i WN plus nie ma lewego powietrza plus regulator ciśnienia na listwie wtryskowej nie jest upierdzielony i nie przepuszcza benzyny bo może mieć też niedrożne sitko.
Ten silnik wbrew pozorom ma też funkcje sterowania obrotami ustawiając dynamicznie kąt zapłonu.
Bez regulatora biegu jałowego (o ile powyższe rzeczy są sprawne) ABK chodzi od 700 obrotów do 1300 i tak w koło jak jedziesz nawet nie zauważysz, że go nie masz... Chyba, że zalewa Ci auto to wtedy "krokowiec" będzie przepuszczał więcej powietrza podczas jazy bo ECU tym sposobem sobie dawkę powietrza dozuje w skrajnych sytuacjach.
Werdykt: prawdopodobnie masz przestawiony rozrząd bo zapłon to mało kiedy ktoś sam przestawia z nudów i możliwe, że przepływka jak w każdej starej ABK ma problemy tym bardziej na gazie starej generacji.
- na odłączonym regulatorze biegu jałowego silnik zawsze odpali o ile zapłon dobrze ustawiony plus daję benzynę na wtryski plus przepływomierz nie oszukuje plus TPS nie oszukuje plus świece sprawne i WN plus nie ma lewego powietrza plus regulator ciśnienia na listwie wtryskowej nie jest upierdzielony i nie przepuszcza benzyny bo może mieć też niedrożne sitko.
Ten silnik wbrew pozorom ma też funkcje sterowania obrotami ustawiając dynamicznie kąt zapłonu.
Bez regulatora biegu jałowego (o ile powyższe rzeczy są sprawne) ABK chodzi od 700 obrotów do 1300 i tak w koło jak jedziesz nawet nie zauważysz, że go nie masz... Chyba, że zalewa Ci auto to wtedy "krokowiec" będzie przepuszczał więcej powietrza podczas jazy bo ECU tym sposobem sobie dawkę powietrza dozuje w skrajnych sytuacjach.
Werdykt: prawdopodobnie masz przestawiony rozrząd bo zapłon to mało kiedy ktoś sam przestawia z nudów i możliwe, że przepływka jak w każdej starej ABK ma problemy tym bardziej na gazie starej generacji.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no tak nie do końca, na zimnym może gasnąć a na rozgrzanym będzie trzymał podwyższone obroty ok 1300-1500Zib3l pisze:Bez regulatora biegu jałowego (o ile powyższe rzeczy są sprawne) ABK chodzi od 700 obrotów do 1300 i tak w koło jak jedziesz nawet nie zauważysz, że go nie masz...
tak, zgadza się ale często przy wymianie rozrządu mogło się rozjechać co nie raz widziałem i nikt tego nie skorygowałZib3l pisze:bo zapłon to mało kiedy ktoś sam przestawia z nudów
Do zapalania ten zawór nic nie ma więc nie wiem dlaczego tak jest.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie znam silniczków krokowych, ale znam zawory biegu jałowego bez problemu silnik odpali z odłączonym elektrycznie zaworem bo w zaworze przepustnica ma 3 pozycje w pozycji neutralnej jest otwarta 1/10 co odpowiada właśnie około 700obr/min ale jest jeden myk tak ma oryginalnie ustawiona przepustnica która jest regulowana śruba jak ktoś to ruszał i ustawił zderzak na zamkniecie lub zebrał sie syf między przepustnica a zderzakiem w zaworze i jest całkowicie zamkniete to może i nie odpalić.
Po wymianie gumy dolotu na "nową" auto przestało szarpać na benzynie. Poprzedniemu właścicielowi auto "kichnęło" na gazie i posklejał gumę dolotu klejem do szyb... Widocznie lewe powietrze dalej się dostawało. Nie miałem czasu testować dalej ale wydaje się, że jest lepiej do ideału jeszcze sporo brakuje ale jest światełko w tunelu.
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
[B4 2.0 ABK] Problem z obrotami
Witam Mam problem ze swoim ABK, ponieważ od pewnego czasu gdy odpalę zimny silnik obroty potrafią się wahać od 900 do 1300. Amplituda falowania zmniejsza się podczas rozgrzewania silnika, przy ok 80'C już obroty ustają, wskazówka lekko faluje pod 1000. Jest też taki problem, że czasem stoi wskazówka obrotomierza na 1000rpm a gdy mu wstawie kilka razy "w dupe" wtedy spada poniżej 1000rpm. Na poprzednim silniku było dokładnie to samo. Czyściłem odrdzewiaczami regulator obrotów jałowych, przekaźnik 30 nowy z ASO, czujnik temp ECU ( niebieski ) podmieniony. Obstawiam jeszczę Sonde Lambde ( hmm jaką kupić, jeśli zamiast katalizatora mam prostą rure wspawaną ? ) Gdzie szukać przyczyny miał ktoś podobnie ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
sonda zwykle nie powoduje takich objawów aczkolwiek jakieś tam skrajności mogą być i wyjątek od reguły.xRead pisze:Obstawiam jeszczę Sonde Lambde
Ale zanim ją wymienisz i wydasz kupę kasy być może niepotrzebnie - udał bym się na vag'a.
Po za tym samo wyczyszczenie regulatora biegu jałowego nie musi oznaczać że jest już sprawny.