Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK]Problem z wolnymi obrotami.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Andrzej1376

Post autor: Andrzej1376 » 20 sty 2007, 12:51

No to fenks za wskazówki. Ja już go czyściłem i oglądałem. Całe badziewie zalane metalem. Temat nie do rozbiórki.
Podłączę u gazownika pod komp i zobaczę co pokaże. Inaczej nie widzę siły co przyczynę odnajdzie.
A znaleść muszę, bo do bani taka jazda.
Raz dobrze a raz żle. Tak miałem i mogłem mieć w maluchu a nie w oooo!

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 20 sty 2007, 13:29

Andrzej1376 pisze:Tak miałem i mogłem mieć w maluchu a nie w oooo!
Dokładnie oooo musi jeździc bez zarzutów! :mrgreen:

piter.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 04 sty 2008, 17:24
Lokalizacja: białystok

Post autor: piter.d » 18 kwie 2009, 20:09

panowie powróce do tematu u mnie obroty wskakuja na 1100 obr/min wymieniłem wszystkie gumowe przewody od puszki odmy sprawdzilem dolot krokowca czysciłem przy odpinaniu go silnik odrazu gasnie wiec chyba jest dobry teraz przeplywomierz wyciagalem go ruszałem klapka i chodzi bez przycinania nie ma zadnych rys od otarc przy wyciagnieciu wtyczki auto róznież gaśnie wymienilem dzis przewody wn swiece i kopułke obroty te nie faluja tylko sa stałe czasami 1100obr/min a czasami 1000obr/min dzieje sie tak na zimnym silniku jak i na gorącym nie wiem czego sie łapac dalej mialem nieszczelnosc w odpowietrzeniu walu i obroty falowaly moze restart ecu pomoze bo przez ta nieszczelnosc moze bledy jakies sie porobily nie wiem panowie jak mozecie jakos pomóc to bede wdzieczny instalacji gazowej nie posiadam

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 19 kwie 2009, 14:25

Kolego sprawdź czujnik temp płynu chłodzącego... Tali niebieski z boku silnika wciśnięty w taki gruby wąż... U mnie na wolnych obrotach było ich 1200- 1400... Wydałem 15 PLN wymieniłem i już od 4 miesięcy spokój...

piter.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 04 sty 2008, 17:24
Lokalizacja: białystok

Post autor: piter.d » 19 kwie 2009, 15:43

ok a jak go odłączę to ma sie coś dziać z silnikiem jak go sprawdzic ?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 19 kwie 2009, 15:54

piter.d Jeśli masz miernik pod ręką to oporność przy 90st powinna wynosić ok 200 ohm a przy zimnym silniku ok 2000 ohm.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 19 kwie 2009, 15:55

piter.d jeżeli będzie to czujnik to tylko ori kup koszta ok 40 zł zamienniki potrafią wariować przy wyższych temperaturach i nie działaja prawidłowo

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 19 kwie 2009, 16:45

Krisiun1 ma racje... Poprzez jego odłączenie blokuje sie komputer... u mnie po odłaczeniu obroty nieco opadły...

piter.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 04 sty 2008, 17:24
Lokalizacja: białystok

Post autor: piter.d » 19 kwie 2009, 20:18

to czyli on podaje bledne wartosci temperatury do kompa a komp przez to tak steruje wtryskami nie wiem czy dobrze to zrozumialem :mrgreen: jutro jade po ori czujnik
<ok> panowie a znacie nr katalogowy tego czujnika ?

[ Dodano: 2009-04-20, 17:54 ]
panowie jesteście <ok> hmm jak będziecie w białymstoku to pijemy do upadłego problem rozwiązany tak jak pisaliście padł czujnik temperatury płynu chłodzącego muszę wam powiedzieć że jak odpaliłem niunie to banana na twarzy miałem od ucha do ucha i z 30 min. stałem słuchałem silnika który chodzi jak zegareczek :mrgreen: :mrgreen:
koszt czujnika w białostockim ASO 66zł
dla zainteresowanych tematem podaje jego nr 025 906 041A
pozdrawiam i dziękuje za pomoc :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 20 kwie 2009, 18:23

Jeśli tak to gratulacje ;-)

Ja mam małe pytanko odnośnie tego czujnika... Sprzedawca dał mi taki chyba najtańszy nie pomyślałem że może on wysyłać złe sygnały... Ma to jakiś wpływ na resetowanie komputera poprzez to odłączenie klemy minusowej na 30 min i czekanie aż wiatraki się włączą? Bo z tago co słyszałem to w czasie kidy silnik pracuje komputer dobiera dawke paliwa badż coś w tym rodzaju... Czy przez złe sygnały może on żle sobie to dobrać?

piter.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 04 sty 2008, 17:24
Lokalizacja: białystok

Post autor: piter.d » 20 kwie 2009, 20:47

ja troszkę nie rozumiem pytania co kolego się u Ciebie dzieje dokładnie ?

[ Dodano: 2009-04-20, 20:49 ]
a resetowanie komputera opisane jest na forum wpisz w szukajce resetowanie komputera abk

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: Gruszka » 17 paź 2010, 16:19

Witam. Może trochę odgrzeję temat bo nie mogę znaleźć odpowiedzi na temat podwyższonych obrotów silnika.
Wczoraj wyciągałem cały układ wydechowy i odpinałem sondę aby wyjąć kolektor i dwururkę. Silnik ABK 2.0 benzyna + gaz. Do tego demontowałem cały kolektor ssący do przeczyszczenia. Nadmienię że przed zabiegami nic dziwnego się nie działo, silnik pracował bardzo dobrze. Na zimnym silniku po odpaleniu obroty na początku około 1100 obr/min w trakcie nagrzewania się obroty spadały do około 980 obr/min jak na benzynie tak samo na gazie. Po zabiegu i poskładaniu wszystkiego i odpaleniu okazało się że obroty trzymają się od 1100 - 1200 obr/min. Czy po odłączeniu sondy lambda i ponownym podpięciu trzeba ją adoptować? jak odpinam krokowiec obroty spadają, odpinając przepływkę silnik raz gaśnie raz nie ma reakcji. Podpowiedzcie co zrobić aby w pełni zdiagnozować czy sonda została uszkodzona czy to raczej wina krokowca lub przepływki. A może ktoś z pomorskiego posiada Vag-a i mógłby podpiąć i zdiagnozować błędy? Za wszelkie info na temat mojego problemu wielkie dzięki. <ok>

Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

Post autor: Dynia1990 » 11 maja 2016, 16:54

Witam,

również mam problem z obrotami i tak się właśnie zastanawiam czy mój czujnik nie przekłamuje. Czy wie ktoś może, czy temperatura pokazywana na panelu climatronika pod numerem funkcji 51 to jest temperatura na czujniku niebieskim? Czy jeszcze jakimś innym?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 maja 2016, 19:36

Dynia1990 pisze: Czy jeszcze jakimś innym?
Innym. W ABK chyba jest dodatkowy na wężu nagrzewnicy.

Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

Post autor: Dynia1990 » 13 maja 2016, 21:22

Hah :) w tych naszych ABK czujników temperatury ci pod dostatkiem :) Dzięki wielkie!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl