[80 B4 2.0 ABK]Problem z wolnymi obrotami.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no wybacz ale bez tego nic nie jestem w stanie powiedzieć czegoś co by ci pomogło.xRead pisze:Bym musiał od kogoś pożyczyć znowu
Wszystkie przypadłości abk zostały już dawno opisane a bez vag'a zostaje sprawdzanie wszystkiego po omacku; mierzenie/sprawdzanie wszystkiego od przepływki, przez czujnik niebieski po rozrząd/zapłon, przekaźnik 30 i dopiero zawór biegu jałowego.
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Jak uda mi się dorwać VAG'a to dam logi nie ma sprawy Podmieniałem czujnik ECU ( niebieski ), 30tka nowa z ASO jest, rozrząd ustawiony prawidłowo, zapłon chyba do poprawy ostatni raz na vagu obroty skakały 830-850RPM. więc pozostał albo nastawnik albo przepływka ( jak ją posprawdzać aby wykluczyć ) ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zobacz na pinie 2 podłączonej kostki przepływomierz jakie masz napięcie przy obrotach około 1000obr/min.
Albo napisz jakie masz na obrotach jakie teraz są.
Dobrze by było sprawdzić też napięcie na śrdkowym kablu TPSu ale on jest trudniej dostępny i zazwyczaj zaolejony.
Albo napisz jakie masz na obrotach jakie teraz są.
Dobrze by było sprawdzić też napięcie na śrdkowym kablu TPSu ale on jest trudniej dostępny i zazwyczaj zaolejony.
Tyle będzie przeskakiwać nawet na sprawnym.xRead pisze:830-850RPM
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
musisz szukać po forum bo sam kiedyś zapodawałem. Teraz nie mam tych danych bo się nimi nie bawię odkąd ma vag'a już po prostu łatwiej i szybciej.xRead pisze:więc pozostał albo nastawnik albo przepływka ( jak ją posprawdzać aby wykluczyć ) ?
to baaaardzo ważna rzecz a abkxRead pisze:zapłon chyba do poprawy
Ja swego czasu szukałem przyczyny w falowaniu w regulatorze biegu jałowego i wyszło na to, że jak przytrzymam palcami lekko układ od przepływomierza (pod zdjęciu klapki) normalnie jak nie ten samochód. Trzyma obroty idealnie nic nie drgnie.... bo jak ma drgnąć jak trzymam przepływomierz hahaha... Powiem tyle ten typ przepływomierza jest tak zjeb...any, że chyba trzeba by nowy montować co 100000 km ;p Identycznie jest w kosiarkach spalinowych po odpaleniu czasem faluje bo tam jest taka sprężynka co się napina i wraca i tak w koło błędne kolo.
Przemieściłem płytkę drukowaną wyżej jak na forum radzili. Nic nie dało to. NA gazie mi nie falują tylko na benzie. Możliwe, że pompka już daje słabe ciśnienie i dlatego falują obroty bo wtryski leją czy coś... Więc jak ktoś nie ma gazu i ma nowe świece, czujnik niebieski, przewody WN, 30stke, nie ma nieszczelności (nawet jak masz luźny bagnet to będzie ciekawie (wyjmij a zobaczysz, że inaczej chodzi silnik)) to masz tylko przepływomierz albo jak ja słabe ciśnienie na listwie paliwowej. Dodam, że jak obroty się utrzymują długo na wyższych to wina też lambdy (doświadczenie z pierwszej ręki, ale nic z falowaniem nie ma wspólnego). Jak zmienie kiedyś pompkę i będzie lepiej to dam znać.
Przeczytaj to forum a zrozumiesz prostotę naszych silników tam nie ma tajemnej wiedzy.
Pieter masz te ssp na pl ?
Przeczytaj to forum a zrozumiesz prostotę naszych silników tam nie ma tajemnej wiedzy.
Pieter masz te ssp na pl ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tylko że w teorii zawór stabilizacji obrotów biegu jałowego powinien ssać powietrze które przejdzie przez przepływomierz i sterownik silnika da więcej paliwa.Zib3l pisze:Wróciło, bo ilość powietrza do benzyny (mieszanka) robi się bardziej optymalna dla silnika, który sobie nie radzi z nastawieniem w innym urządzeniu.
Dobrze by było sprawdzić też miernikiem czy na vagu jak pracuje sonda. Może już jest na zdechu i tak koryguje mieszankę że powoduje falowanie.
EDIT. prawda autor ma problem z za wysokimi obrotami, więc dobrze by było się przyjrzeć temu co pokazuje czujnik położenia przepustnicy oraz czy obie przepustnice zamykają sie do końca bo może brud je podpiera.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2016, 11:57 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
o tak to prawda a ja zapomniałem o tym wspomnieć a to bardzo częsty przypadek że ludzie kręcą tą śrubką zalakowaną przy przepustnicymaciek889 pisze:EDIT. prawda autor ma problem z za wysokimi obrotami, więc dobrze by było się przyjrzeć temu co pokazuje czujnik położenia przepustnicy oraz czy obie przepustnice zamykają sie do końca.