Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK]Problem z wolnymi obrotami.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 18 paź 2016, 20:13

Bym musiał od kogoś pożyczyć znowu

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 paź 2016, 20:30

xRead pisze:Bym musiał od kogoś pożyczyć znowu
no wybacz ale bez tego nic nie jestem w stanie powiedzieć czegoś co by ci pomogło.
Wszystkie przypadłości abk zostały już dawno opisane a bez vag'a zostaje sprawdzanie wszystkiego po omacku; mierzenie/sprawdzanie wszystkiego od przepływki, przez czujnik niebieski po rozrząd/zapłon, przekaźnik 30 i dopiero zawór biegu jałowego.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 18 paź 2016, 21:00

Jak uda mi się dorwać VAG'a to dam logi nie ma sprawy :) Podmieniałem czujnik ECU ( niebieski ), 30tka nowa z ASO jest, rozrząd ustawiony prawidłowo, zapłon chyba do poprawy ostatni raz na vagu obroty skakały 830-850RPM. więc pozostał albo nastawnik albo przepływka ( jak ją posprawdzać aby wykluczyć ) ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 paź 2016, 21:03

Zobacz na pinie 2 podłączonej kostki przepływomierz jakie masz napięcie przy obrotach około 1000obr/min.
Albo napisz jakie masz na obrotach jakie teraz są.

Dobrze by było sprawdzić też napięcie na śrdkowym kablu TPSu ale on jest trudniej dostępny i zazwyczaj zaolejony.
xRead pisze:830-850RPM
Tyle będzie przeskakiwać nawet na sprawnym.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 paź 2016, 21:05

xRead pisze:więc pozostał albo nastawnik albo przepływka ( jak ją posprawdzać aby wykluczyć ) ?
musisz szukać po forum bo sam kiedyś zapodawałem. Teraz nie mam tych danych bo się nimi nie bawię odkąd ma vag'a już po prostu łatwiej i szybciej.
xRead pisze:zapłon chyba do poprawy
to baaaardzo ważna rzecz a abk

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 18 paź 2016, 21:21

Ja swego czasu szukałem przyczyny w falowaniu w regulatorze biegu jałowego i wyszło na to, że jak przytrzymam palcami lekko układ od przepływomierza (pod zdjęciu klapki) normalnie jak nie ten samochód. Trzyma obroty idealnie nic nie drgnie.... bo jak ma drgnąć jak trzymam przepływomierz hahaha... Powiem tyle ten typ przepływomierza jest tak zjeb...any, że chyba trzeba by nowy montować co 100000 km ;p Identycznie jest w kosiarkach spalinowych po odpaleniu czasem faluje bo tam jest taka sprężynka co się napina i wraca i tak w koło błędne kolo.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 paź 2016, 21:29

Zib3l pisze:Powiem tyle ten typ przepływomierza jest tak zjeb...any,
a moim zdaniem nie, wbrew pozorom jest wytrzymały i w razie czego da się łatwo naprawić oczywiście może nie w każdym przypadku.

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 18 paź 2016, 22:56

Przemieściłem płytkę drukowaną wyżej jak na forum radzili. Nic nie dało to. NA gazie mi nie falują tylko na benzie. Możliwe, że pompka już daje słabe ciśnienie i dlatego falują obroty bo wtryski leją czy coś... Więc jak ktoś nie ma gazu i ma nowe świece, czujnik niebieski, przewody WN, 30stke, nie ma nieszczelności (nawet jak masz luźny bagnet to będzie ciekawie (wyjmij a zobaczysz, że inaczej chodzi silnik)) to masz tylko przepływomierz albo jak ja słabe ciśnienie na listwie paliwowej. Dodam, że jak obroty się utrzymują długo na wyższych to wina też lambdy (doświadczenie z pierwszej ręki, ale nic z falowaniem nie ma wspólnego). Jak zmienie kiedyś pompkę i będzie lepiej to dam znać.

Przeczytaj to forum a zrozumiesz prostotę naszych silników tam nie ma tajemnej wiedzy.

Pieter masz te ssp na pl ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 paź 2016, 23:17

Zib3l pisze:Pieter masz te ssp na pl ?
całego nie tylko to co zapodałem w tym temacie co podałeś plus kilka stron i nie mogę skończyć :-P

W abk wtryskiwacze rzadko padają a jeśli są problemy z ciśnieniem paliwa to albo pompka albo regulator ciśnienia.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 18 paź 2016, 23:25

Mi się wydaje, że to jednak coś z tym nastawnikiem. Bo po przełożeniu na mój stary wszystko wróciło do normy. Trzeba dorwać kogoś z VAG'iem

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 18 paź 2016, 23:36

Wróciło, bo ilość powietrza do benzyny (mieszanka) robi się bardziej optymalna dla silnika, który sobie nie radzi z nastawieniem w innym urządzeniu.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 paź 2016, 10:46

Zib3l pisze:Wróciło, bo ilość powietrza do benzyny (mieszanka) robi się bardziej optymalna dla silnika, który sobie nie radzi z nastawieniem w innym urządzeniu.
Tylko że w teorii zawór stabilizacji obrotów biegu jałowego powinien ssać powietrze które przejdzie przez przepływomierz i sterownik silnika da więcej paliwa.

Dobrze by było sprawdzić też miernikiem czy na vagu jak pracuje sonda. Może już jest na zdechu i tak koryguje mieszankę że powoduje falowanie.

EDIT. prawda autor ma problem z za wysokimi obrotami, więc dobrze by było się przyjrzeć temu co pokazuje czujnik położenia przepustnicy oraz czy obie przepustnice zamykają sie do końca bo może brud je podpiera.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2016, 11:57 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 paź 2016, 11:16

maciek889 pisze:EDIT. prawda autor ma problem z za wysokimi obrotami, więc dobrze by było się przyjrzeć temu co pokazuje czujnik położenia przepustnicy oraz czy obie przepustnice zamykają sie do końca.
o tak to prawda a ja zapomniałem o tym wspomnieć a to bardzo częsty przypadek że ludzie kręcą tą śrubką zalakowaną przy przepustnicy

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 paź 2016, 21:13

maciek889 pisze:więc dobrze by było się przyjrzeć temu co pokazuje czujnik położenia przepustnicy
Nie do końca bo sterownik uczy się "0" wiec nic nie pokaże na ECU szczególnie po 93r. W takich przypadkach trzeba sprawdzić wysterowanie zaworem biegu jałowego.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 19 paź 2016, 22:46

Czyli jak to zrobić ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl