vag-com, nauczyć nowych parametrów ecuxRead pisze:Czyli jak to zrobić ?
[80 B4 2.0 ABK]Problem z wolnymi obrotami.
[B4 2.0 ABK] Nastawnik biegu jałowego "krokowiec"
Witam. Zabrałem się dzisiaj za czyszczenie krokowca, niestety PO jest gorzej niż PRZED. Moczyłem go jakieś 4-5 godzin w benzynie, sporo syfu wyleciało, potem nasmarowałem WD40 i założyłem. Niestety obroty bardzo mocno falują. Zauważyłem, że podczas przedmuchiwania sprężonym powietrzem odpadała taka pomarańczowa plomba. Czy to może być przyczyną gorszej pracy silnika, niż przed czyszczeniem ?? Da się to jeszcze naprawić, czy krokowiec do wymiany??
Ostatnio zmieniony 19 lis 2016, 19:39 przez Xpac, łącznie zmieniany 2 razy.
Naczytałem się wcześniej i z tego co wywnioskowałem, ludzie moczyli w benzynie i pryskali wd40... dobrze, jeśli wymiana to może taki by pasowałxRead pisze:Trzeba bylo go wymoczyć w ropie. WD 40 rozpuszcza smary a nie smaruje, prawdopodobnie się zatarł a kupno dobrej używki graniczy cudem. Kupiłem dwie sztuki i każdy nie domagał aż wreszcie swój wskrzesiłem.
http://allegro.pl/silnik-krokowy-seat-c ... 72633.html
nowy zamiennik numer części się zgadza...
Tyle, że po czyszczeniu benzyną krokowiec chyb naprawę się zatarł, gdyż po tej operacji silnik pracuje strasznie, więc czeka mnie chyba wymiana na ten zamiennik z allegro, chociaz troch się boję chińszczyzny ...PieterB pisze:Moim zdaniem bez znaczenia jest brak tego ale może się mylę.
A dodam jeszcze że z moich obserwacji powodów falowania jest sporo( i są opisane na forum chyba wszystkie możliwości) a nastawnik jako ostatni z nich powoduje takie cyrki.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Xpac, nie wiem co masz na myśli strasznie ale bez tego zaworu zimny silnik będzie gasł a ciepły powinien mieć trochę podwyższone obroty biegu jałowego ot i wsio.
Być może uszkodził się i faktycznie nie nadaje sie do użytku ale to skrajne przypadki są, w innym temacie pisałeś o uszkodzonym tps i podejrzewam że to bardziej tego jest przyczyna.
Być może uszkodził się i faktycznie nie nadaje sie do użytku ale to skrajne przypadki są, w innym temacie pisałeś o uszkodzonym tps i podejrzewam że to bardziej tego jest przyczyna.
Reasumując. Kupiłem używany nastawnik z allegro, niestety obroty strasznie falują na rozgrzanym silniku, mój stary powoduje falowanie na zimnym silniku... co dziwne po odłączeniu wtyczki od "krokowca" falowanie ustaje i silnik pracuje niemal idealnie. Pomoczę ten nowy z trzy dni w ropie i dam znać czy to coś pomogło - walczę dalej