Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT ] Problem z zapaloną kontrolką oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 06 sie 2016, 21:22

Dokładnie,a jak masz trochę czasu,miejsca i chęci to część rzeczy możesz zrobić sam,zawsze to pare złoty zaoszczędzone

Awatar użytkownika
markus2208
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
Lokalizacja: Reszel

Post autor: markus2208 » 07 sie 2016, 12:01

A zastanawia mnie jedna rzecz. Co może być z silnikiem bo około 3 tysiące temu wymieniałem cały olej + potem małe dolewki a wczoraj jak go spuściłem to był cały czarny. Jakiś syf w silniku czy co? Hmm i ciekawi mnie czy ta kontrolka od ciśnienia co mi tak świeciła nie załatwiła mi tych panewek co teraz tak stukają. Co Wy na to Panowie?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 sie 2016, 14:50

markus2208 pisze:Hmm i ciekawi mnie czy ta kontrolka od ciśnienia co mi tak świeciła nie załatwiła mi tych panewek co teraz tak stukają. Co Wy na to Panowie?
troszkę mylisz pojęcia bo sama kontrolka Ci nic nie mogła załatwić ona sygnalizuje niskie ciśnienie oleju ale skoro Ty olałeś temat i nie zajrzałeś dlaczego kontrolka miga.
A co do oleju to możliwe że latami nie był zmieniany a teraz wypłukuje syf z silnika.
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4667
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 sie 2016, 16:49

Co do czarnego oleju to możliwe że albo wcześniej lał ktoś najtańszy olej później zalałeś lepszy z dodatkami czyszczącymi to wypłukało syf. Jeśli silnik pracował na bogatej mieszance to sadza z benzyny też osadzi się w silniku.
W dieslach olej robi się czarny zaraz po zalaniu świeżego i jednym odpaleniu więc kolorem nie ma co się sugerować.

I jak pisze Piotr to ty załatwiłeś silnik jeżdżąc z palącą się kontrolką. Po jej zapalaniu należy natychmiast przerwać jazdę i znaleźć przyczynę zapalania się.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 07 sie 2016, 19:23

markus2208, zanim zaczniesz remont,ja bym się przyjrzał jeszcze raz dokładnie układowi smarowania,jak koledzy wyżej powiedzieli,kontrolka nie wzięła się znikąd

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga