[B4 ABT ] Problem z zapaloną kontrolką oleju
- markus2208
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
- Lokalizacja: Reszel
A zastanawia mnie jedna rzecz. Co może być z silnikiem bo około 3 tysiące temu wymieniałem cały olej + potem małe dolewki a wczoraj jak go spuściłem to był cały czarny. Jakiś syf w silniku czy co? Hmm i ciekawi mnie czy ta kontrolka od ciśnienia co mi tak świeciła nie załatwiła mi tych panewek co teraz tak stukają. Co Wy na to Panowie?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
troszkę mylisz pojęcia bo sama kontrolka Ci nic nie mogła załatwić ona sygnalizuje niskie ciśnienie oleju ale skoro Ty olałeś temat i nie zajrzałeś dlaczego kontrolka miga.markus2208 pisze:Hmm i ciekawi mnie czy ta kontrolka od ciśnienia co mi tak świeciła nie załatwiła mi tych panewek co teraz tak stukają. Co Wy na to Panowie?
A co do oleju to możliwe że latami nie był zmieniany a teraz wypłukuje syf z silnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Co do czarnego oleju to możliwe że albo wcześniej lał ktoś najtańszy olej później zalałeś lepszy z dodatkami czyszczącymi to wypłukało syf. Jeśli silnik pracował na bogatej mieszance to sadza z benzyny też osadzi się w silniku.
W dieslach olej robi się czarny zaraz po zalaniu świeżego i jednym odpaleniu więc kolorem nie ma co się sugerować.
I jak pisze Piotr to ty załatwiłeś silnik jeżdżąc z palącą się kontrolką. Po jej zapalaniu należy natychmiast przerwać jazdę i znaleźć przyczynę zapalania się.
W dieslach olej robi się czarny zaraz po zalaniu świeżego i jednym odpaleniu więc kolorem nie ma co się sugerować.
I jak pisze Piotr to ty załatwiłeś silnik jeżdżąc z palącą się kontrolką. Po jej zapalaniu należy natychmiast przerwać jazdę i znaleźć przyczynę zapalania się.