Witam wszystkich, jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość.
Posiadam od 6 lat Audi80, miała silnik 1.6 ale się skończył więc założyłem 1.8 do którego założyłem głowice z starego silnika 1.6. i całą reszte jak gaźnik, kolektory ssoący i wydechowy, alternator itd.
Autko ma fajne kopyto, dobrze się jeździ ale ostatnim czasem mam olbrzymie problemy z odpaleniem. Wstaje rano odpalam, wszystko ok obroty ok 900 utrzymują się, na drugi dzień kręcę i kręce i nic. Innym razem odpalam, zaworze dzieci do przedszkola (ok 5km) za 5 min. odpalam a silnik balansuje od 2000 do 3000 tyś i tak aż dojade do domu. nie zawsze tak się dzieje zależy jak mu się umyśli. powymieniałem kable, aparat zapłonowy, filtr powietrza, wyczyściłem gaźnik,[Objawy są takie same na paliwie jak i na LPG]
Zapłon ustawiony. Na mroźie odpalenie moźliwe tylko na popych [aku jest nowy, rozrusznik kręci jak szalony a silnik tylko pyrknie, więc znowu kręcę a on znowy pyrknie i tak cały czas] ładowanie ok. Mam obawy co do wężyków z podciśnieniem (czy są dobrze podłonczone) dziś zrobiłem parę zdjęć abyście pomogli mi zidentyfikować rodzaj silnika i gaźnika bo to składak nie wiem do końca jaki to radzaj silnika oraz gaźnika. Po ściągnięciu obudowy fltra odpaliłem autko na paliwie i chwile go przytrzymałem na obrotach (temperatura silnika 90 stopni) w pewnum momencie strzasznie strzeliło z odmy olejem [kolejne zmartwienie] dlaczego? Niewiem od czego się zabrać. [forum na te tematy przglądałem wczoraj do pierwszej w nocy i nie znalazłem podobnego problemu]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/394 ... a3baf.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a0 ... 2bb51.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b18 ... 67680.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5a4 ... c0c71.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f14 ... af551.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f58 ... c9164.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/730 ... 3ffc3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/894 ... 33a8e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6cb ... b2fc2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/99d ... 2a780.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c5b ... d9d5a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/05e ... a0ef2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b3 ... 190e5.html
[80B3 1.8 LPG]- problemy z odpalaniem i obrotami
[80B3 1.8 LPG]- problemy z odpalaniem i obrotami
Ostatnio zmieniony 09 sty 2009, 13:08 przez Burek27, łącznie zmieniany 2 razy.
Po pierwsze kolego to _uwaga
Widze że masz żeźbe zamiast instalacji LPG, chodzi o zainstalowanie miksera poza tym za mała srednica. Masz gaźnik Pierburg 2EE czyli z komputerem sterującym i sonda Lambda. Instalacja musisz przerobic zeby było odciecie sondy podczas jazdy na LPG. W centrum jest ksiązka Sam naprawiam i jest tam opisana regulacja tego gaźnika, wyglada na to ze nie zamyka przesłony od ssania i problem jest w nastawniku przepustnicy. Nie wiadomo czy sonda jeszcze zyje, pojedź na analizator spalin i napisz jakie ma parametry na PB i LPG oraz mozesz spróbowac odczytac kody błyskowe usterek. Jeszcze jedna rzecz rzuciła mi sie w oko że skoro masz ten typ gaźnika powinienes miec zbiorniczek par paliwa w komorze silnika a jego nie widze. Sprawdx przy okazji w jakim stanie jest guma pod gaźnikiem.
Widze że masz żeźbe zamiast instalacji LPG, chodzi o zainstalowanie miksera poza tym za mała srednica. Masz gaźnik Pierburg 2EE czyli z komputerem sterującym i sonda Lambda. Instalacja musisz przerobic zeby było odciecie sondy podczas jazdy na LPG. W centrum jest ksiązka Sam naprawiam i jest tam opisana regulacja tego gaźnika, wyglada na to ze nie zamyka przesłony od ssania i problem jest w nastawniku przepustnicy. Nie wiadomo czy sonda jeszcze zyje, pojedź na analizator spalin i napisz jakie ma parametry na PB i LPG oraz mozesz spróbowac odczytac kody błyskowe usterek. Jeszcze jedna rzecz rzuciła mi sie w oko że skoro masz ten typ gaźnika powinienes miec zbiorniczek par paliwa w komorze silnika a jego nie widze. Sprawdx przy okazji w jakim stanie jest guma pod gaźnikiem.
Kabel od sondy jest przecięty i wstawiony rezystor w szeregu, (a powinien być odcięty podczas jzdy na LPG) Klapka od ssania podczas odpalania zamyka się ale nie do końca, kiedy silnik balansuje z obratami ta klapka otwiera się i zamyka. Jutro pojadę na analize i sprawdzę wartość spalin- (bo teraz musze do pracy uciekać) co do kodów błyskowych to niewiem oco chdzi.
Dziękuje i pozdrawiam.
Dziękuje i pozdrawiam.
Na forum dużo jest pisane o "niebieskim czójniku" umnie jest ale biały i wkręcany na gwint, podczas gdy silnik balansował na obrotach wypiłem wczyczkę od tego czójnika i obroty spadły do 400 (prawie zgasł) po ponownym wpięciu obroty ustabilizowały się ale tylko no ok 1 min a potem gasł. Kupiłem więc nowy czójnik i założyłem. Po założeniu pojechałem do analizy spalin
na paliwie- HC - 659
C.O - 0.16 %
CO 2 - 11.12
na gazie - HC - 1380
C.O - 0.15 %
CO 2 - 8.60
Na paliwie chodzi super, pali super (niewiem jak na mrozie-dziś zostawie autko na noc na zewnątrz to rano zobacze)
Ale na LPG Lubi zgasnąć (przy pracy na LPG odłonczyłem sondę to zgasł)-jak można sprawdzić sondę?
Co do książki "sam naprawiam" to pobrałem ale niewiem czemu nie mam upawnień i nie otworzy mi pliku.
na paliwie- HC - 659
C.O - 0.16 %
CO 2 - 11.12
na gazie - HC - 1380
C.O - 0.15 %
CO 2 - 8.60
Na paliwie chodzi super, pali super (niewiem jak na mrozie-dziś zostawie autko na noc na zewnątrz to rano zobacze)
Ale na LPG Lubi zgasnąć (przy pracy na LPG odłonczyłem sondę to zgasł)-jak można sprawdzić sondę?
Co do książki "sam naprawiam" to pobrałem ale niewiem czemu nie mam upawnień i nie otworzy mi pliku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tu: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=23 ... c&start=15 był opisywany podobny problem jak u kolegi Burek27.
Jakbyś w przyszłości miał problem z tym gaźnikiem to wpisz w standardową wyszukiwarkę „2ee”, większość typowych usterek została opisana na forum.
Sonda nie powinna mieć wpływu na pracę na LPG przy tym gaźniku z instalacją I generacji, ponieważ powinien być wstawiony przekaźnik który odcina silniczek od przesłony wstępnej, którą steruje komputer zmieniając skład mieszanki na podstawie sygnałów między innym z sondy lambda. Radziłbym zainteresować się regulacją i kondycją parownika.Burek27 pisze:Ale na LPG Lubi zgasnąć (przy pracy na LPG odłonczyłem sondę to zgasł)-jak można sprawdzić sondę?
Jakbyś w przyszłości miał problem z tym gaźnikiem to wpisz w standardową wyszukiwarkę „2ee”, większość typowych usterek została opisana na forum.
Rano autko zapaliło bez problemu (-17C*) -problemy z falowaniem obrotów znikneły, autko jast dużo mocniejsze, i mniej pali, <wystarczyło wymienić czójnik temperatury> który znajdował się pod trójnikiem cieczy chłodzącej, przykręcony do głowicy.
jedyne co mnie martwi to, że jak sie silniczek zagrzeje to lubi zgasnąc podcza dojeżdźania do skrzyżowania, najczęściej obroty spadają do ok.350 i zachwile utzrzymuje się 700 ale to tylko na rozgrzanym silniku.
Jak by ktoś wiedział gdzie powinienem podpiąć diode abym mógł sprawdzić kody migowe.
Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.
jedyne co mnie martwi to, że jak sie silniczek zagrzeje to lubi zgasnąc podcza dojeżdźania do skrzyżowania, najczęściej obroty spadają do ok.350 i zachwile utzrzymuje się 700 ale to tylko na rozgrzanym silniku.
Jak by ktoś wiedział gdzie powinienem podpiąć diode abym mógł sprawdzić kody migowe.
Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=21067&start=0 tu jest jak odczytać te kody migowe. W twoim samochodzie wtyczki powinny być pod półką nad nogami kierowcy chyba że je ktoś odczepił i są luzem nad półką. Tabelę kodów migowych dla Pierburga 2EE masz w download.Burek27 pisze:Jak by ktoś wiedział gdzie powinienem podpiąć diode abym mógł sprawdzić kody migowe.
Daje link do materiałów przydatnych przy diagnostyce Pierburg Pierburga 2EE http://rapidshare.com/files/328971493/g ... di_80_.rar