[80 B3 1,6 PP PB/LPG]problemy z odpalaniem na PB
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja również na początku tej jesieni miałem problem z tym gaźnikiem i odpalaniem silnika rano w zimniejsze dni. Czasem palił od strzała ale więcej razy odpalał i zaraz gasł, trzeba było tak 5-10 razy ponownie odpalać i „pompować” pedałem gazu żeby nie zszedł z obrotów. Jak obroty spadły poniżej 1600 obr/min to już nie było praktycznie ratunku, tylko zaraz po odpaleniu można było go wprowadzić na wyższe obroty, przy dodawaniu gazu dławił się i strzelał w gaźnik. Ale po przejechaniu 500m chodził już w miarę dobrze i nie się dławił ale jeszcze nie zawsze samodzielnie trzymał obroty, dopiero po przejechaniu kilometra wszystko chodziło dobrze.
Przyczyną był czujnik temperatury na króćcu od wody (ten od dołu, numer 0 280 130 040 lub http://moto.allegro.pl/item495050820_cz ... _3171.html). Po wymianie wszystko wróciło do normy. Ja założyłem na próbę identyczny czujnik z kolektora dolotowego silnika PP po tym kupiłem oryginał boscha 50zł – (nie mieli akurat takiego w sklepie ale dali jakiś inny kompatybilny, ale oczywiście nie wziąłem starego na wzór i dali mi z grubszym gwintem – problem rozwiązałem gwintownikiem )
Przyczyną był czujnik temperatury na króćcu od wody (ten od dołu, numer 0 280 130 040 lub http://moto.allegro.pl/item495050820_cz ... _3171.html). Po wymianie wszystko wróciło do normy. Ja założyłem na próbę identyczny czujnik z kolektora dolotowego silnika PP po tym kupiłem oryginał boscha 50zł – (nie mieli akurat takiego w sklepie ale dali jakiś inny kompatybilny, ale oczywiście nie wziąłem starego na wzór i dali mi z grubszym gwintem – problem rozwiązałem gwintownikiem )
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
No ma a jak pomyśle, że prawie zamówiłem regenerowany gaźnik od tego gościa z Kalisza co sprzedaje je w serwisie aukcyjnym którego nazwa zaczyna się na „a”. Dopiero bym klął jak po wyrzuceniu tych 400zł by nie pomogło. Morał z tego taki, że trzeba zaczynać wymianę od najtańszych elementów .
zawsze najlepiej poszukać a w ostateczności to już powazniejsze wymiany...
[ Dodano: 2008-12-16, 07:57 ]
Aldi a możesz opisać gdzie dokładnie jest ten czujnik temp.wody?
[ Dodano: 2008-12-16, 08:04 ]
Nemo, na półsyntetyku brał oleju, co 1-2tys musiałem sporo dolewać a teraz nie ma z tym większego kłopotu...gdyby nie pił tyle pólsyntetyka dalej bym go dolewał.
poza tym z tego co wiem przy takim starym silniku i niewiadomym przebiegu zaleca się minerala.
[ Dodano: 2008-12-16, 07:57 ]
Aldi a możesz opisać gdzie dokładnie jest ten czujnik temp.wody?
[ Dodano: 2008-12-16, 08:04 ]
Nemo, na półsyntetyku brał oleju, co 1-2tys musiałem sporo dolewać a teraz nie ma z tym większego kłopotu...gdyby nie pił tyle pólsyntetyka dalej bym go dolewał.
poza tym z tego co wiem przy takim starym silniku i niewiadomym przebiegu zaleca się minerala.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ten czujnik jest od doły króćca który jest na głowicy i idzie od niego wąż do chłodnicy. Na pierwszym zdjęciu jest zaznaczony, u mnie jest niebieski, ale oryginalnie powinien być biały a na drugim właściwy wykręcony:Artek pisze:Aldi a możesz opisać gdzie dokładnie jest ten czujnik temp.wody?
Wg danych z Internetu powinien mieć oporność przy 80°C 280-360Ω przy 20°C 2-3kΩ
EDIT
Sprawdź jeszcze ruchliwość przesłony wstępnej na górze gaźnika, gdy silnik chodzi i przy zapalaniu, gdy jest około 0°C na wolnych obrotach powinna być bardzo mocno przymknięta. Przy dodawaniu gazu na wolnych obrotach powinna się odpowiednio szybko przymykać silnik nie powinien się dławić (na ciepłym i zimnym). Możliwe też jest że gaźnik jest zanieczyszczony albo masz w nim wodę (ja swojego rozbierałem i czyściłem)
Dokładna rozpiska która może przydać się do diagnozy (więcej na forum elektrody, chyba też jest w centrum) http://img244.imageshack.us/my.php?imag ... ociin3.gif
Daje link do materiałów przydatnych przy diagnostyce Pierburg Pierburga Solex Solexa 2EE
http://rapidshare.com/files/328971493/g ... di_80_.rar