Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,6 PP PB/LPG]problemy z odpalaniem na PB

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Nemo 28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 lip 2008, 19:20

Post autor: Nemo 28 » 10 gru 2008, 22:53

Goldi ma rację!!! 8-) A co do klekotania to normalne bo masz samoregulatory. Ale dlaczego jeździsz na 15W40???

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 gru 2008, 19:42

Ja również na początku tej jesieni miałem problem z tym gaźnikiem i odpalaniem silnika rano w zimniejsze dni. Czasem palił od strzała ale więcej razy odpalał i zaraz gasł, trzeba było tak 5-10 razy ponownie odpalać i „pompować” pedałem gazu żeby nie zszedł z obrotów. Jak obroty spadły poniżej 1600 obr/min to już nie było praktycznie ratunku, tylko zaraz po odpaleniu można było go wprowadzić na wyższe obroty, przy dodawaniu gazu dławił się i strzelał w gaźnik. Ale po przejechaniu 500m chodził już w miarę dobrze i nie się dławił ale jeszcze nie zawsze samodzielnie trzymał obroty, dopiero po przejechaniu kilometra wszystko chodziło dobrze.
Przyczyną był czujnik temperatury na króćcu od wody (ten od dołu, numer 0 280 130 040 lub http://moto.allegro.pl/item495050820_cz ... _3171.html). Po wymianie wszystko wróciło do normy. Ja założyłem na próbę identyczny czujnik z kolektora dolotowego silnika PP po tym kupiłem oryginał boscha 50zł – (nie mieli akurat takiego w sklepie ale dali jakiś inny kompatybilny, ale oczywiście nie wziąłem starego na wzór i dali mi z grubszym gwintem – problem rozwiązałem gwintownikiem ;-) )

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 15 gru 2008, 20:29

Dobrze wiedzieć aldi że ten czujnik temperatury który idzie do komputera ma aż takie znaczenie <ok>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 gru 2008, 20:58

No ma a jak pomyśle, że prawie zamówiłem regenerowany gaźnik od tego gościa z Kalisza co sprzedaje je w serwisie aukcyjnym którego nazwa zaczyna się na &#8222;a&#8221;. Dopiero bym klął jak po wyrzuceniu tych 400zł by nie pomogło. Morał z tego taki, że trzeba zaczynać wymianę od najtańszych elementów ;-) .

Artek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 kwie 2008, 11:46

Post autor: Artek » 16 gru 2008, 07:54

zawsze najlepiej poszukać a w ostateczności to już powazniejsze wymiany...

[ Dodano: 2008-12-16, 07:57 ]
Aldi a możesz opisać gdzie dokładnie jest ten czujnik temp.wody?

[ Dodano: 2008-12-16, 08:04 ]
Nemo, na półsyntetyku brał oleju, co 1-2tys musiałem sporo dolewać a teraz nie ma z tym większego kłopotu...gdyby nie pił tyle pólsyntetyka dalej bym go dolewał.
poza tym z tego co wiem przy takim starym silniku i niewiadomym przebiegu zaleca się minerala.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 gru 2008, 15:58

Artek pisze:Aldi a możesz opisać gdzie dokładnie jest ten czujnik temp.wody?
Ten czujnik jest od doły króćca który jest na głowicy i idzie od niego wąż do chłodnicy. Na pierwszym zdjęciu jest zaznaczony, u mnie jest niebieski, ale oryginalnie powinien być biały a na drugim właściwy wykręcony:
Obrazek Obrazek
Wg danych z Internetu powinien mieć oporność przy 80°C 280-360&#937; przy 20°C 2-3k&#937;

EDIT
Sprawdź jeszcze ruchliwość przesłony wstępnej na górze gaźnika, gdy silnik chodzi i przy zapalaniu, gdy jest około 0°C na wolnych obrotach powinna być bardzo mocno przymknięta. Przy dodawaniu gazu na wolnych obrotach powinna się odpowiednio szybko przymykać silnik nie powinien się dławić (na ciepłym i zimnym). Możliwe też jest że gaźnik jest zanieczyszczony albo masz w nim wodę (ja swojego rozbierałem i czyściłem)
Dokładna rozpiska która może przydać się do diagnozy (więcej na forum elektrody, chyba też jest w centrum) http://img244.imageshack.us/my.php?imag ... ociin3.gif

Daje link do materiałów przydatnych przy diagnostyce Pierburg Pierburga Solex Solexa 2EE
:arrow: http://rapidshare.com/files/328971493/g ... di_80_.rar

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl