Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Przekaźnik numer 30

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 21 maja 2011, 00:35

mates pisze:Jeśli chodzi o tą książkę to jestem conajmniej w szoku tej ironii :)
Niektórzy narzekają na częste błędy w tego typu książkach. Choć ja jakoś nie znalazłem chyba jeszcze żadnego.

Jutro spróbuję podesłać Ci te strony bo mam wersję papierową tylko nie mam jej czym zdigitalizować.

EDIT

Jeszcze na forum golfa znalazłem schemat od digifanta z info-tech'a

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... f379c4d0d7

90 - "główny przekaźnik"

Bodziorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 13 maja 2011, 00:09

Post autor: Bodziorek » 22 maja 2011, 14:16

Witam.Mam adp z 95 roku.. otym przekazniku od pompy poszperalem troche..okazuje sie wszystko w aucie zalezy od tego przekaznika,,Niestety niema gdzie go kupic,,bede szukal uzywki,zobaczcie na ten link,to jakis schemat.J17 to przekaznik od pompy(na samej gorze fotki)Ten przekaznik jest polaczony doslownie ze wszystkim.

http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/22583.phtml

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 22 maja 2011, 14:21

Bodziorek pisze:Witam.Mam adp z 95 roku.. otym przekazniku od pompy poszperalem troche..okazuje sie wszystko w aucie zalezy od tego przekaznika,,Niestety niema gdzie go kupic,,bede szukal uzywki,zobaczcie na ten link,to jakis schemat.J17 to przekaznik od pompy(na samej gorze fotki)Ten przekaznik jest polaczony doslownie ze wszystkim.

http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/22583.phtml
jedz do ASO tam napewno dostaniesz ja stary mam sprawny na zapas ale profilaktycznie nowy ori zakladalem

mates
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 02 kwie 2008, 23:33
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: mates » 26 maja 2011, 14:26

Dzięki chłopaki :] To go teraz zgasze :) Ciekawe swoją drogą czy wyleczy mi on skaczące obroty.

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 30 maja 2011, 23:01

witam przeczytałem cały temat ale podobnych objawów nikt nie opisywał. po odpaleniu auta silnik chodzi niby równo(nie falują obroty ale co chwilkę lekko przerywa) ruszam przyspiesza ok (niby ok bo jak na 2litry to jest troszkę słaby )zatrzymam sie na chwilę na światłach i po ruszeniu jest muł zatrzymam sie i zgaszę silnik i odpale ponownie i znów jest ok. świece,przewody,kopułka,filtry nowe czy to może być wina tego przekaźnika?
zapomniałem dodać że auto ma LPG sekwencja i odkąd zaczęły sie te objawy to zaczeła więcej palić LPG a PB nie wiem bo nie jeżdżę

Bodziorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 13 maja 2011, 00:09

Post autor: Bodziorek » 31 maja 2011, 13:58

ten przekaznik steruje napieciem na ecu..jak sa spadki to komp ponoc wariuje..mozna to sprawdzic boschowskim KTS-em..ale braki mocy moze tez powodowac czujnik polozenia walu albo cewka

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 sie 2011, 14:19

Witam serdecznie. Dawno na tym forum się nie udzielalem, ale w związku z licznymi pytaniami pozwolę sobie dopisać kilka istotnych informacji dot. tego przekaźnika i informacji o które często mnie telefonicznie pytacie.

1. Wymiana przekaźnika nr 30 może być wykonana samodzielnie przez użytkownika bez ingerencji serwisu. Skala trudności 2/10. Potrzebny tylko kluczyk nasadkowy nr 8 do odkręcenia półki nad nogami kierowcy.

2. Po wymianie przekaźnika nie trzeba nic "resetować" , odłączać klem, czy też kasować VAG-iem itp. Sterownik silnika "zrealizuje to samodzielnie" adaptując się do nowych warunków pracy (dotyczy sterowników 022). W nowszym sterowniku 024 adaptację możemy przyspieszyć (basic settings) lecz nie jest to obligatoryjne, sterownik po kilku fazach nagrzewania dopasuje się do warunków pracy.

3. Przekaźnik 30 nie zasila pompy paliwa.

4. Niesprawność przekaźnika można zdiagnozować VAG-iem poprzez sprawdzenie w okienku wartości napięcia zasilania sterownika. Wartość napięcia nie może obniżać się gwałtownie. Powinna być praktycznie niezmienna, maksymalne odchyłki przy pracującym silniku i wyłączonych odbiornikach nie powinny przekraczać +/- 0,1 V (tak wynika z moich obserwacji). W przypadku istotnych przerw w przepływie prądu zasilającego sterownik informacja o tym zostanie zapisana w pamięci sterownika.

5. Nie zawsze "przelutowanie" punktów lutowniczych pomaga, czasami trzeba wymienić przekaźnik na nowy gdyż ma zbyt mocno wypalone styki lub częściowe zwarcie w uzwojeniu cewki.

6. Po wymianie przekaźnika nie trzeba kasować ewentualnego zapisu o tym błędzie z pamięci sterownika. Po usprawnieniu zasilania (wymiana przekaźnika) silnika będzie pracował poprawnie nawet z zapisanym błędem.

Ponadto kilka moich rad związanych z elektryką silnika. Nie każdy musi się z tym zgadzać, ale ja je stosuję.

1. Polecam wymianę dwóch kondensatorków elektrolitycznych w sterowniku silnika.

2. Regulator napięcia alternatora powinien być dobrej jakości, najlepiej Hella lub Bosch, które regulują napięcie w sposób ciągły a nie tak jak tanie zamienniki na zasadzie włącz/wyłącz, co powoduje spore skoki napięcia w układzie i zakłócenia. Takich skoków napięcia "nie lubi" sterownik silnika. Napięcie ładowania mierzone na zaciskach akumulatora musi być min. 13,8 V. Każda inna mniejsza wartość to szybsze uszkodzenie akumulatora i problemy z pracą silnika.

Trochę tego by sie jeszcze nazbierało, ale nie chcę wykraczać zbytnio poza temat.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8388
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 sie 2011, 22:01

Hella made in china. Bosch made in china.

Wiec co kolega proponuje? Ja szukałem dużo i wszystko made in china. Więc co ta za róznica? czy ja kupię zamiennik czy firmowy, skoro wszystko może być z tej samej fabryki.

Aż ze złości zregenerowałem stary oryginalny wymiana szczotek.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 22 sie 2011, 22:41

made in china nie znaczy ze padaka do konca napewno jakosciowo z aso bedzie duzo lepszynawet jezeli bedzie chinski
teraz nie tylko w audi jest china
w mercu starszej c klasie wymienialem ojcu przekaznik ori byl siemens made in hiszpania a w aso dostalem ori hella made in china
i wydaje mi sie ze to co dla aso jest raczej lepsze jakosciowo jak to co w sklepie np.bosch made in china

compaq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 31 sty 2012, 18:39

Post autor: compaq » 22 lut 2012, 13:10

Witam w mojej audi jest zamiast przekaznika 30 jakis oznaczony nr 300 nie wiem czy jest to dobry przekaznik (czy istnieje wpiecie innego przekaznika w to miejsce) ? na przekazniku jest nr 443951253 P wpisujac nr ten w allegro wyskakuja mi przekazniki ale o nr 213 nawet nie wiem od czego one są , po rozebraniu owego przekaznika 300 w srodku kupa rdzy i źniedzi nie wiem czy moze miec to związek z awaria z która sie teraz borykam mianowicie po zgaszeniu auta z kluczyka silnik nadal pracuje prosze o jakies rady

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 22 lut 2012, 19:06

compaq pisze:w mojej audi jest zamiast przekaznika 30 jakis oznaczony nr 300
compaq, ten przekaźnik dręczy tylko i wyłącznie posiadaczy 80-tek, z silnikiem ABK. W 1Z go nie znajdziesz, bo go nie ma.

compaq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 31 sty 2012, 18:39

Post autor: compaq » 23 lut 2012, 11:33

IC69 pisze:
compaq pisze:w mojej audi jest zamiast przekaznika 30 jakis oznaczony nr 300
compaq, ten przekaźnik dręczy tylko i wyłącznie posiadaczy 80-tek, z silnikiem ABK. W 1Z go nie znajdziesz, bo go nie ma.

to w takim razie od czego jest ten przekaznik pod kierownica

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8388
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 lut 2012, 16:47

300 - 443 951 253 P tension protective relay TDI


Coś w zasadzie podobne działanie jak 30 w ABK tylko że to najzwyklejszy przekaźnik.

pawelmal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 12 mar 2010, 15:19
Lokalizacja: Białystok

Post autor: pawelmal » 21 mar 2012, 12:23

Jarewa pisze:300 - 443 951 253 P tension protective relay TDI


Coś w zasadzie podobne działanie jak 30 w ABK tylko że to najzwyklejszy przekaźnik.

Witam, mam silnik ABK współpracujacy z automatyczną skrzynią biegów. I podobne problemy jak kamilg.86.86 ( parę postów wyżej). Co potrafiłem - posprawdzałem i poczyściłem. mam jeszcze brzydkie podejrzenia, co do sondy lambda. Nie mam też gazu - wyłacznie benzyna.
Przeczytałem co sie dalo o tym przekaźniku 30 i sprawdziłem. U mnie go nie ma! nie ma tez śladów czyjejś ingerencji, wycinania, przeróbek. Po prostu nie ma nawet podstawki pod cos takiego w skrzynce pod kierownicą. Na pokrywie zanlazłem ( od wewnątrz) schemat lokalizacji przekaźników - po angielsku i po niemiecku. załaczam go poniżej. Wg tego co piszecie, przekaźnik 30 powinien być w miejscu oznaczonym moim na schemacie nr 12. Nie mam tam nic. Obok zas jest przekaźnik nr 205 - ale to już sterowanie skrzynią biegów.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8388
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 mar 2012, 20:14

nr14 jest żółta plamka więc zainstalowany,musi być.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga