Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Przekaźnik numer 30

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
allbun

przekaznik 30

Post autor: allbun » 22 lis 2012, 10:24

Witam
Proszę o info od czego tak naprawdę jest przekaźnik 30 w ABK? U mnie jak go wyjmę to silnik zaczyna dobrze pracować no może nie chce chodzic na wolnych obrotwach ale jak go utrzymuje na ok 1100 obr to jest wszystko ok. Z włożonym przekaźnikiem to samochód prawie wcale nie chodzi, nie wchodzi na obroty i gaśnie. Wali też starasznie paliwem z tłumika.
Czy jazda bez przekaźnika doporowadzi do jakiejś większej awarii?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 lis 2012, 11:38

allbun pisze:Proszę o info od czego tak naprawdę jest przekaźnik 30 w ABK?
kolego na pierwszej stronie tego tematu pisze. On zasila kompa.

allbun

Post autor: allbun » 22 lis 2012, 14:56

PieterB pisze:
allbun pisze:Proszę o info od czego tak naprawdę jest przekaźnik 30 w ABK?
kolego na pierwszej stronie tego tematu pisze. On zasila kompa.
tyle tez wyczytałem, czyli bez tego przekaźnika komp (silnik) nie powinien działać, a u mnie jest wręcz odwrotnie (silnik zaczyna w miarę normalnie chodzić), tylko gaśnie na niskich obrotach.

Moje pytaniejest takie: czy jazdzac bez przekaźnika 30 rozwale silnik, czy nie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 lis 2012, 15:10

Widocznie coś było kombinowane bo u mnie po wyjęciu wogóle nie odpalał jak dobrze pamiętam.
Ale poczekajmy na mądrzejsze głowy :-P

Awatar użytkownika
dr.ziolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 17 lis 2008, 23:24
Imię: Sławek
Lokalizacja: Dąbrowa Trn./Tarnów

Post autor: dr.ziolo » 19 gru 2012, 18:35

zakk87 pisze:kupiłem dzisiaj przekaźnik 24.5200.10 firmy KRÄCKER za 17zł, chciałem ori ale facet mi powiedział, że tylko taki dostał. powiedział, że mogę zwrócić jak mi nie będzie pasowało... co sądzicie o tej firmie??
Mam podobny dylemat, nabyłem takie nie wiadomo co za cenę 36 PLN i też mi kolo pociskał że to do pompy paliwa... nie wdawałem się w dyskusje bo "pan znawca" zostałby ośmieszony przy klientach, 36 nie majątek, wziąłem, zamontuję, sprawdzę... ale wątpliwości co do tego zamiennika pozostają.

zygfryd73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 26 sty 2010, 14:09

Post autor: zygfryd73 » 04 mar 2013, 11:26

30 zasila komputer. Następna sprawa to moje akb nie mogło rano odpalić i utykało na benzynie objawy podobne do uszkodzonej przepływki. I czytając tutejsze opinie pamiętam jedną: że przed jakimi kolwiek szukaniem przyczyn kiepskiego odpalanie należy wymienić przekaźnik 30 na nowy i najlepiej oryginalny. I tak zrobiłem i wszystkie problemy zniknęły. Ps. Od dwóch tygodni każdy rozruch jest za pierwszym dotknięciem:-) pozdrawiam

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 23 kwie 2013, 15:46

Witam,

Moje ABK zgaslo na trasie jakis tydzien temu, nie moge go odpalic jak na razie. Jechalem okolo 120km/h nagle auto zaczelo tracic moc, but do podlogi, brak reakcji na gaz, szarpniecia i musialem zjechac na bok. Auto zgaslo, juz go nie zapalilem.

Brak iskry na swiecach. Kupilem nowa cewke, sprawdzilem iskre przez aparat zaplonowy oraz bezposrednio z cewki, niestety na nowej cewce rowniez nie ma iskry. Rozrusznik kreci. Na komputerze brak bledow. Mysle ze to moze byc przekaznik nr 30 poniewaz mialem problemy z polaczeniem sie VAGiem z ECU, zaskoczyl dopiero za 3 razem, a zawsze laczyl sie od razu. Mozliwe ze ECU nie ma prawidlowego zasilania.

Co o tym sadzicie? Nie chce kupowac "wszystkiego" nowego, juz wydalem niepotrzebnie kase na cewke, na szczescie chyba bede mogl ja zwrocic.

Awatar użytkownika
Prezes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 27 lut 2007, 19:24
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Prezes » 23 kwie 2013, 18:42

Kolego - przekaźnik nie kosztuje majątek a jego wymiana nie zaszkodzi.

Przeczytaj temat od początku bo jest tu wszystko opisane za co odpowiada.

pozdr
Tomek

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 28 kwie 2013, 12:11

Prezes pisze:Kolego - przekaźnik nie kosztuje majątek a jego wymiana nie zaszkodzi.
Faktycznie, jego wymiana nie zaszkodziła ale również kompletnie nie pomogla, dalej nie ma iskry. Idac Twoja metoda wymiany dobrych starych czesci na dobre nowe czesci ... wole wymienic stare Audi na nowe ;-)

To nie wina przekaznika, trzeba szukac dalej.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 28 kwie 2013, 12:19

monkahead, a czujnik Halla, jak dla mnie to padło, najlepiej podmienić cały aparat, tylko trzeba zmów zapłon ustawić, a sam czujnik jest drogi.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 kwie 2013, 12:19

A pompa paliwa działa normalnie? czy wtryski podają paliwo?

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 28 kwie 2013, 16:39

m@x1313, wlasnie wrocilem z pomiarow calej instalacji, wszedzie jest 12V jak Bozia przykazala, na wtyczce cewki, na Hallu. Sprawdzilem Halla na biegu i caly czas podaje na srodkowym przewodzie 1,3V nie wazne czy stoi czy jest pchany na 5 biegu. Obrotek pokazuje 750rpm przy wylaczonym silniku, wiec cos jest nie halo :mrgreen: ... zostal tylko Hall z ukladow odpowiedzialnych za iskre. Jutro bede go wymienial.

Jarewa, Pompa dziala, podaje paliwo na przylacze do wtryskiwacza rozruchowego.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 kwie 2013, 18:27

Tylko to się kłóci z tym że na vag-u brak błędów. Mi nie chodzi czy do wtryskiwacza dochodzi paliwo ale czy wtryskiwacze podają paliwo. Wystarczy zmierzyć napięcie podczas kręcenia silnikiem na którymś wtryskiwaczu.

Awatar użytkownika
123krzysiek123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 552
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:43
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gmina Zamość
Kontakt:

Post autor: 123krzysiek123 » 28 kwie 2013, 18:45

Cześć. Sprawdzałem u siebie czy odpali bez przekaźnika 30 i o dziwo odpalił normalnie. Nie wiem czy tak ma być <nie wiem> teoretycznie nie powinien odpalić.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 28 kwie 2013, 21:08

Jarewa a czy wtryskiwacze nie sa sterowane czasem z ECU na podstawie sygnalu wyjscia z halotronu, wtedy komputer wie na ktorym cylindrze podac paliwo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga