[B4 ABK] Przekaźnik numer 30
przekaznik 30
Witam
Proszę o info od czego tak naprawdę jest przekaźnik 30 w ABK? U mnie jak go wyjmę to silnik zaczyna dobrze pracować no może nie chce chodzic na wolnych obrotwach ale jak go utrzymuje na ok 1100 obr to jest wszystko ok. Z włożonym przekaźnikiem to samochód prawie wcale nie chodzi, nie wchodzi na obroty i gaśnie. Wali też starasznie paliwem z tłumika.
Czy jazda bez przekaźnika doporowadzi do jakiejś większej awarii?
Proszę o info od czego tak naprawdę jest przekaźnik 30 w ABK? U mnie jak go wyjmę to silnik zaczyna dobrze pracować no może nie chce chodzic na wolnych obrotwach ale jak go utrzymuje na ok 1100 obr to jest wszystko ok. Z włożonym przekaźnikiem to samochód prawie wcale nie chodzi, nie wchodzi na obroty i gaśnie. Wali też starasznie paliwem z tłumika.
Czy jazda bez przekaźnika doporowadzi do jakiejś większej awarii?
tyle tez wyczytałem, czyli bez tego przekaźnika komp (silnik) nie powinien działać, a u mnie jest wręcz odwrotnie (silnik zaczyna w miarę normalnie chodzić), tylko gaśnie na niskich obrotach.PieterB pisze:kolego na pierwszej stronie tego tematu pisze. On zasila kompa.allbun pisze:Proszę o info od czego tak naprawdę jest przekaźnik 30 w ABK?
Moje pytaniejest takie: czy jazdzac bez przekaźnika 30 rozwale silnik, czy nie.
- dr.ziolo
- Forum Audi 80
- Posty: 88
- Rejestracja: 17 lis 2008, 23:24
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Dąbrowa Trn./Tarnów
Mam podobny dylemat, nabyłem takie nie wiadomo co za cenę 36 PLN i też mi kolo pociskał że to do pompy paliwa... nie wdawałem się w dyskusje bo "pan znawca" zostałby ośmieszony przy klientach, 36 nie majątek, wziąłem, zamontuję, sprawdzę... ale wątpliwości co do tego zamiennika pozostają.zakk87 pisze:kupiłem dzisiaj przekaźnik 24.5200.10 firmy KRÄCKER za 17zł, chciałem ori ale facet mi powiedział, że tylko taki dostał. powiedział, że mogę zwrócić jak mi nie będzie pasowało... co sądzicie o tej firmie??
30 zasila komputer. Następna sprawa to moje akb nie mogło rano odpalić i utykało na benzynie objawy podobne do uszkodzonej przepływki. I czytając tutejsze opinie pamiętam jedną: że przed jakimi kolwiek szukaniem przyczyn kiepskiego odpalanie należy wymienić przekaźnik 30 na nowy i najlepiej oryginalny. I tak zrobiłem i wszystkie problemy zniknęły. Ps. Od dwóch tygodni każdy rozruch jest za pierwszym dotknięciem:-) pozdrawiam
Witam,
Moje ABK zgaslo na trasie jakis tydzien temu, nie moge go odpalic jak na razie. Jechalem okolo 120km/h nagle auto zaczelo tracic moc, but do podlogi, brak reakcji na gaz, szarpniecia i musialem zjechac na bok. Auto zgaslo, juz go nie zapalilem.
Brak iskry na swiecach. Kupilem nowa cewke, sprawdzilem iskre przez aparat zaplonowy oraz bezposrednio z cewki, niestety na nowej cewce rowniez nie ma iskry. Rozrusznik kreci. Na komputerze brak bledow. Mysle ze to moze byc przekaznik nr 30 poniewaz mialem problemy z polaczeniem sie VAGiem z ECU, zaskoczyl dopiero za 3 razem, a zawsze laczyl sie od razu. Mozliwe ze ECU nie ma prawidlowego zasilania.
Co o tym sadzicie? Nie chce kupowac "wszystkiego" nowego, juz wydalem niepotrzebnie kase na cewke, na szczescie chyba bede mogl ja zwrocic.
Moje ABK zgaslo na trasie jakis tydzien temu, nie moge go odpalic jak na razie. Jechalem okolo 120km/h nagle auto zaczelo tracic moc, but do podlogi, brak reakcji na gaz, szarpniecia i musialem zjechac na bok. Auto zgaslo, juz go nie zapalilem.
Brak iskry na swiecach. Kupilem nowa cewke, sprawdzilem iskre przez aparat zaplonowy oraz bezposrednio z cewki, niestety na nowej cewce rowniez nie ma iskry. Rozrusznik kreci. Na komputerze brak bledow. Mysle ze to moze byc przekaznik nr 30 poniewaz mialem problemy z polaczeniem sie VAGiem z ECU, zaskoczyl dopiero za 3 razem, a zawsze laczyl sie od razu. Mozliwe ze ECU nie ma prawidlowego zasilania.
Co o tym sadzicie? Nie chce kupowac "wszystkiego" nowego, juz wydalem niepotrzebnie kase na cewke, na szczescie chyba bede mogl ja zwrocic.
Faktycznie, jego wymiana nie zaszkodziła ale również kompletnie nie pomogla, dalej nie ma iskry. Idac Twoja metoda wymiany dobrych starych czesci na dobre nowe czesci ... wole wymienic stare Audi na nowePrezes pisze:Kolego - przekaźnik nie kosztuje majątek a jego wymiana nie zaszkodzi.
To nie wina przekaznika, trzeba szukac dalej.
m@x1313, wlasnie wrocilem z pomiarow calej instalacji, wszedzie jest 12V jak Bozia przykazala, na wtyczce cewki, na Hallu. Sprawdzilem Halla na biegu i caly czas podaje na srodkowym przewodzie 1,3V nie wazne czy stoi czy jest pchany na 5 biegu. Obrotek pokazuje 750rpm przy wylaczonym silniku, wiec cos jest nie halo :mrgreen: ... zostal tylko Hall z ukladow odpowiedzialnych za iskre. Jutro bede go wymienial.
Jarewa, Pompa dziala, podaje paliwo na przylacze do wtryskiwacza rozruchowego.
Jarewa, Pompa dziala, podaje paliwo na przylacze do wtryskiwacza rozruchowego.
- 123krzysiek123
- Forum Audi 80
- Posty: 552
- Rejestracja: 23 paź 2009, 21:43
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gmina Zamość
- Kontakt: