Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Przekaźnik numer 30

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 kwie 2013, 21:43

To jest Digifant czyli 4 wtryskiwacze działają jak jeden wszystkie naraz ciągła praca. Praca holtronu uaktywnia tylko pracę wtryskiwaczy.

wudar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: wudar » 09 maja 2013, 15:35

Własnie u mnie w abk tez odpala bez tego przekaźnika i chodzi tak samo jak z nim tzn. szarpie przy przyśpieszaniu i falują obroty na benie i lpg :/ a teraz z nim walcze jedna z nóżek sie obluzowała :/
kupie błotnik prawy LZ6U

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 maja 2013, 18:58

Po przeczytaniu waszych postów i ja postanowiłem to sprawdzić i wyjąłem swój przekaźnik 30 i auto nie odpala :!:
Po przekręceniu zapłonu słychać tylko takie dość głośnie pstrykanie jakby jakiś przekaźnik nie mógł zaskoczyć ale nie zlokalizowałem który. Rozrusznik kręci ale motor zachowuje się jakby nie miał paliwa lub iskry.
WRC is for boys.
Group B was for men.

gwizdek93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 13 lip 2012, 14:57
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: gwizdek93 » 27 maja 2013, 18:55

Rozumiem że w abt to nie działa?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 maja 2013, 19:40

gwizdek93 pisze:Rozumiem że w abt to nie działa?
nie
WRC is for boys.
Group B was for men.

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 10 lip 2013, 17:09

Ja też mam problem który wskazywałby na to że to przez ten przekaźnik - falujące nierówne obroty silnika, szarpanie , gaśnięcie - ogólnie mało mocy i dużo białego dymu na tyle.

Wyczepiłem dziś tą kosteczkę z nr 30 i co ciekawie - U MNIE BYŁA TYLKO JEDNA TA CZARNA KOSTKA - innych nie widziałem!

Piszę bo chciałbym ją rozebrać , ale nie mam pojęcia jak, to trzeba czymś podwadzić? Jak rozbudowaliście swoje kostki?

Ja wyjąłem kostkę i auto odpaliło 9 mimo że pewnie teraz nie ma tam żadnych kostek :D , podobno jakaś tam jest od wycieraczek - u mnie wycieraczki działają, więc jak to możliwe że bez kostek działa ...i odpala

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 lip 2013, 17:12

takun pisze:Piszę bo chciałbym ją rozebrać , ale nie mam pojęcia jak, to trzeba czymś podwadzić? Jak rozbudowaliście swoje kostki?
normalnie musisz podważyć obudowę jakimś śrubokrętem i zejdzie
WRC is for boys.
Group B was for men.

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 10 lip 2013, 19:27

No otworzyło się :) Wyjąłem i na tym polu gdzie są końcówki od zlotów było dużo jakiegoś czarnego smaru - brudu , tak jakby z pióra rozlana farba, wyczyściłem to denaturatem i całą kostkę prawie również wacikiem od uszu z denaturatem - na razie nic nie lutuję bo nie mam lutownicy - ale .. wsadziłem ponownie kostkę do samochodu i nie wiem czy to moje pozytywne nastawienie ale obroty są prawie że równe - może nie do końca równiutkie ale o niebo lepsze - tak myślę.

Na pewno nie porównywalnie z tymi jakie miałem ostatnio.

Jak włączam silnik obroty idą pod 900 - 1000
Dałem obroty na gazie do 2300 i tak potrzymałem z pół minuty, za pierwszym razem było trochę dymu białego , ale już za drugim , trzecim odpaleniem dym zniknął, wychodziłem na zewnątrz bo zobaczyć co i jak i nie było nic czuć.

pewnie jakbym wymienił całą kostkę mogłoby być jeszcze lepiej - albo spróbował zlutować , ale to już nie dziś ;-)

Martwi mnie jeszcze to że oprócz tego nr 30 przekaźnika nie mam innych - czy mógłby ktoś z was napisać czy one muszą być skoro ich nie ma, a jeżeli tak to ile ich ma być i jakie, mam ABK 2.0 115 koni bez gazu

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 10 lip 2013, 20:46

takun pisze:Ja wyjąłem kostkę i auto odpaliło 9 mimo że pewnie teraz nie ma tam żadnych kostek :D , podobno jakaś tam jest od wycieraczek - u mnie wycieraczki działają, więc jak to możliwe że bez kostek działa ...i odpala
Przekaźnik odpowiedzialny za pracę wycieraczek znajduje się w skrzynce bezpieczników -> komora silnika.
takun pisze:Martwi mnie jeszcze to że oprócz tego nr 30 przekaźnika nie mam innych - czy mógłby ktoś z was napisać czy one muszą być skoro ich nie ma, a jeżeli tak to ile ich ma być i jakie, mam ABK 2.0 115 koni bez gazu
Wszystkie niezbędne przekaźniki znajdują się tak jak wcześniej pisałem w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.

A tam będziesz miał dodatkowe, jeśli będziesz np. instalował alarm. Nie musisz się niczym przejmować, niczego w Twoim ABK nie brakuje <ok>

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 10 lip 2013, 21:26

takun pisze:oprócz tego nr 30 przekaźnika nie mam innych
Byłyby, gdyby samochód był wyposażony w elektryczne szyby, elektryczny szyberdach lub klimatyzację.

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 10 lip 2013, 22:11

IC69 pisze: Byłyby, gdyby samochód był wyposażony w elektryczne szyby, elektryczny szyberdach lub klimatyzację.
paw1131 pisze:A tam będziesz miał dodatkowe, jeśli będziesz np. instalował alarm. Nie musisz się niczym przejmować, niczego w Twoim ABK nie brakuje <ok>
Czyli jest tak jak ma być :-)

Jak pisałem mój przekaźnik po rozbudowie był brudny , myślę że wyczyszczenie coś dało jednak by mieć pewność chciałbym go wymienić.

I moje pytanie czy jest sens kupowania na allegro używanego?
Bo mam do wyboru jeszcze dać jakiemuś elektronikowi, pokaże co i jak może mi zlutuje za parę złotych, wiem że najlepiej kupić nowy, ale nie mogę nigdzie dostać w internecie

Chyba że znacie jakiś link do tego , wiem ze najlepiej w ASO Audi ale najbliższe mam 120km

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 lip 2013, 07:08

takun, daj elektronikowi niech poprawi luty i będzie git ja tak zrobiłem i działa już ze 2 lata jak nie więcej.
WRC is for boys.
Group B was for men.

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 11 lip 2013, 16:30

Wyjąłem ale za drugim razem przy otwieraniu niestety pękła :-> - mimo to byłem u elektronika i powiedział że wloty były ok - puki nie pękła. :roll:

Ale kupiłem dziś zamiennik firmy Kracker "przekaźnik pompy paliwa" numery główne te same czyli 165 906 381 , reszty numerów nie ma (na kostce też nie ma napisu "30" - ale sprzedawca mówił że to ten sam bo chodzi by miał 12V i te podstawowe numery. Znam tego człowieka, jest inżynierem i raczej wie co mówi.

Budową niczym się nie różnił od starego.

Po wymianie nie widzę poprawy - niestety.

Nie wiem czy kombinować szukając oryginału - ale nie sądzę by to coś dało.

W sumie jeszcze nic nie robiłem w nim od zakupu i myślę o remoncie takim za co najmniej 1000zł od czego byście zaczęli by te obroty się wyrównały i silnik przestał mieć złe humory?

Czytałem wiele tematów na forum z problemami jakie mam czyli trzęsienie się silnika, falowanie, nierówne obroty, biały dym i kupa spalin.

Pytam od czego najlepiej zacząć wymiany bo wiadomo wszystko kosztuje. :roll:


I tak z innych tematów z podobnymi problemami znalazłem że muszę coś z robić z

Sonda lambda
Kopułka
Paluch
Przewody NGK
Świece
wężyk podciśnienia
przepływomierz
czujniki temperatury - niebieski?
przekładnia
poduszki silnika (od biegów zwłaszcza)
ustawienie zapłonu
cewka zapłonowa

ORAZ

"przeczysc Silniczek krokowy, posprawdzać szczelnosc dolotu, nie zaszkodzi przeczyszczenie odmy i przewodów dochodzących do i z odmy. "

Od czego zacząć :D <ok>

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 12 lip 2013, 01:35

takun pisze:Od czego zacząć :D <ok>
Do prawidłowego działania silnika wszystko powinno być sprawne, każdy układ.

Ja proponuję zacząć od sprawdzenia silniczka krokowego, najlepiej podmień od kogoś lub zainstaluj dobrą używkę. Kolega też się męczył z falowaniem obrotów, wymienił pół silnika. Potem przyjechał do mnie, szkoda, że wydał tyle kasy niepotrzebnie. Problemem okazał się właśnie stabilizator wolnych obrotów.

Jak to sprawdzisz to powiem Ci co robić dalej ;-)

dynia1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 21 gru 2008, 09:08
Lokalizacja: Sanok

Post autor: dynia1 » 28 lip 2013, 15:42

Witam. A ja proponuje jeśli coś dzieje się z obrotami albo z mocą itp sprawdzić cały układ podciśniania bo na to abk jest uczulone jak zaden inny silnik (metoda sprawdzenia prosta: zakup zmywacza do hamulców i pryskanie na zapalonym po wszystkich elementach odpowietrzających i zasilających oprócz oczywiście filtr powietrza :) Jeśli gdzieś będzie nieszczelność to wiadomo silnik podniesie obroty ). Ja ma problem typu poranne odpalanie, i postuj ok 1-8 h a mianowicie (silnik oczywiscie abk): Wsiadam do audycji kluczyk czekam na abs i strzał tyle że kręce jakieś 6 sek. zanim zapali. Sprawdzone: czujnik niebieski, słynny przekażnik 30 wymieniony, cały układ WN wymieniony tj. kable kopułka i paluch bosch świece denso, wtryskiwacz rozruchowy włożony do butelki paliwko rozpyla podczas kręcenia (odpięta kostka od czuj niebieskiego), eh i zawór ciśnienia paliwa i tu mam problem. Paliwka w nim nie ma chodz jak zaciągne wężyk ustami to czyć taki delikatny zapach benzynki, ale nieraz rano słysze po przekręceniu kluczyka jak zbulgota w zbiorniku, i tu moje pytanie czy ten zawór może być popsuty nawet jeśli nie ma paliwa w wężyku? bądź może membrana jest tak pęknięta ze na listwie wali do powrotu albo sam zawór się wiesza, całkiem nie domyka i jest kiepskie ciśnienie paliwka. Po zapaleniu i zgaszeniu za każdym razem normalnie odpala na strzał i jedzie jak powinno

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga