Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Przekaźnik numer 30

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 28 lip 2013, 20:40

U mnie po wymianie tego przekaźnika jeszcze ani razu nie gasł, moc mu nie spada.

Natomiast sprawdziłem rurki od przepływomierza i okazało się że jedna rurka sobie normalnie zwisała (taka beżowa z czarnymi gumkami). Podłączyłem i silnik chodzi o niebo ciszej i równo.

Podejrzewam że sprzedali mi ten samochód bo nie wiedzieli o co chodzi z tym, a silnik w porównaniu do teraz to wtedy chodził jak wrzący garnek pełen wody i nagłośniony dobrym sprzętem audio :-)

Niestety falujące obroty nadal się pojawiają po długim staniu na światłach lub podczas jjazdy w korku. Na szczęście znikają jak się wyłączy samochód i włączy. Po za tym są ciche.

U mnie teraz największy problem oprócz tego to gaz. Lekko odejmuje gaz to strasznie szarpie, najbardziej odczuwalne jest to na 2 biegu / mniej na 3 - na 4 i 5 nie zauważyłem

dynia1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 21 gru 2008, 09:08
Lokalizacja: Sanok

Post autor: dynia1 » 29 lip 2013, 22:52

szarpanie norma.... mam to gdzieś choć czsami mnie wkurza a co zrobić, autko ma swoje lata i tak głupie że jeżdzi w porównaniu do 3-4 letnich to i tak jak zadbana wszystko lepiej się kupy trzyma. Ważna żecz separator oleju znajdujacy się na pokrywie wałka rozrządu, ma w sobie membrane która po tylu latach jes poszarpana a spełnia bardzo ważną role. Gdy jest nieszczelna silnik ssie lewe powietrze i mało tego bierze olej!!! Wszystko cacy tylko nigdzie nie można zakupiuć separatora, tylko oryginał a cena bagatela..... 160 zł

[ Dodano: 2013-08-02, 22:40 ]
No to jak pomoże ktoś z tym rannym paleniem?

Awatar użytkownika
Adamiso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 02 sty 2011, 22:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Adamiso » 15 wrz 2013, 20:24

Właśnie wymieniłem przekaźnik 30 u siebie.
Wreszczie silnik chodzi jak trzeba. Tak równo, że czasem wydaje mi się, że zgasł.
Oglądając stary zauważyłem, że część lutów popękała. Przekaźnik kupiłem ori w serwisie VW w Baranowie - tani nie był, ale 66złotych to nie majątek, a autko chodzi jak złoto.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 14 paź 2013, 19:27

Czy ten czujnik może odpowiadać za to że audi na benz i na gazie po lekkim musnieciu gazu do 1200 obr/min nieraz sie dusi i gasnie,jak sie doda gazu do 1600 i w zwyż obr to już normalnie spada,tyle występuje to przy lekkim musnieciu gazu,mechanik i gazownik powiedział że może to być przepływka,a ja pomyślałem o tym przekazniku

dlubek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 11 mar 2013, 20:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dlubek » 29 lis 2013, 07:41

witam , czy tak zwana 30 ma wplyw na brak wolnych obrotow silnika zimnego?

[ Dodano: 2013-11-29, 07:41 ]
silnik abt aktulnie
ello

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 lis 2013, 18:40

dlubek pisze:witam , czy tak zwana 30 ma wplyw na brak wolnych obrotow silnika zimnego?

[ Dodano: 2013-11-29, 07:41 ]
silnik abt aktulnie
nie, ABT nie posiada czegoś takiego jak przekaźnik 30 z tego co wiem.
WRC is for boys.
Group B was for men.

dlubek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 11 mar 2013, 20:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dlubek » 30 lis 2013, 03:35

pozostalosci po abk pewnie gdzies zostaly ech metlik mam straszny abk mial zmieniony dolot na mono teraz jest prawdziwy abt tylko mnie zastanawia skrzynka bespiecz i pare dziwnych puszek plast . z kabelkami pod kierownica ,chyba powycinam polowe :mrgreen:
ello

Kamil 85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 02 lut 2014, 17:59

Post autor: Kamil 85 » 15 lut 2014, 20:59

Witam ja przelutowałem przekaźnik 30 ale bło bez zmian .Ale w końcu rozwiazalem problelem obrotow audi <piwo> abk 2.0, 115. jedyny problem to gaz sekwencia .[/center]
Kamil 85

seet118
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 21 sie 2013, 19:07

Post autor: seet118 » 18 lut 2014, 13:54

Czy ten przekaźnik jest tez odpowiedzialny za odczyt temperatury? W aucie wymieniłem juz termostat i czujnik temperatury, a temperatura ciagle jest w granicach 100 stopni, a czasem nawet dochodzi do 110.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 lut 2014, 15:07

Nie, zobacz stabilizator w liczniku.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 03 maja 2014, 15:20

Może Ameryki nie odkryłem, ABK przyjechało do uleczenia i zauważyłem coś ciekawego.

Podpinając pod Vaga stwierdziłem falowanie napięcia zasilania. Spadki wynosiły nawet do 11V :shock: .

Miernik do ręki i sprawdzałem na aku oraz alternatorze. Stoi jak wryte jak trzeba. Podmieniłem przekaźnik i Vag zaczął pokazywać jak trzeba. Jak również poprawiła się "komunikacja" Vag-ECU.

Okazuje się, że Vag pokazuje napięcie nie w całym układzie lecz pokazuje napięcie zasilania sterownika.

Może się komuś przyda.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 maja 2014, 15:23

Okazuje się, że Vag pokazuje napięcie nie w całym układzie lecz pokazuje napięcie zasilania sterownika.
Przecież to normalne wszędzie tak jest z każdym sterownikiem.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 03 maja 2014, 19:50

Tak ale warto więc w vagu zwrócić uwagę na samo napięcie. No i długo się łączy i przechodzi między grupami

audidivdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 23 lip 2014, 10:20

Post autor: audidivdi » 23 lip 2014, 12:25

Czy ten przekaźnik pasuje do b3?
AUDI DOLNY ŚLĄSK

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 lip 2014, 20:43

audidivdi pisze:Czy ten przekaźnik pasuje do b3?
hmm nie wiem czy w b3 był w ogóle taki przekaźnik :-/
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga