Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 PM] Przerywa i szarpie podczas jazdy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Odi123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 25 sie 2012, 12:07
Lokalizacja: Podkarpacie

[B3 PM] Przerywa i szarpie podczas jazdy

Post autor: Odi123 » 25 sie 2012, 12:22

Witam. Jako że jestem nowym użytkownikiem chciałem się przywitać ze wszystkimi użytkownikami tego forum.
Mam problem ze swoim samochodem. Objawia się on szarpaniem podczas jazdy, (szczególnie przy wchodzeniu na obroty przy ok. 2000 ) Auto zachowuje się tak jakby ktoś odciął mu zapłon na ułamek sekundy. Wymienione zostały następujące podzespoły: filtr paliwa, cewka zapłonowa, przewody WN, palec, kopułka, ostatnio nawet cały aparat zapłonowy, a problem występuje nadal. Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny. Czasem jest to jedno szarpnięcie, niekiedy 2-3 pod rząd. Miał ktoś z klubowiczów podobne problemy? Pozdrawiam

mateuszbp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 12 mar 2012, 18:56

Post autor: mateuszbp » 27 sie 2012, 11:13

podłączam się pod temat przeczytałem sporo postów na ten temat i nadal nic eh u mnie nie dość ze szarpie przy dodaniu gazu to jeszcze rozpędza się tak jakby chciał a nie mógł .

> dodam ze moja kuleczka jest na czystej benzynie
> filtr powietrza i oleju wymieniony z jakieś 2 tygodnie temu
> świece kopułka sprawdzone

gdzieś tam usłyszałem lub wyczytałem ze to może być

> padnięta sonda lambda
> możliwe ze zaczątki psucia się pompki paliwa
> i coś ze skrzynia biegów jakieś luzy czy coś

ja jestem zielony co do mechaniki pojazdów :-| dlatego zwracam się o pomoc tutaj:)

Odi123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 25 sie 2012, 12:07
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Odi123 » 27 sie 2012, 21:41

Witam Szanownego kolegę
Wydaje się że u mnie problem rozwiązany. Winna była sonda lambda. Podmieniłem z innego samochodu sondę jednoprzewodową. I co się okazało? Na starej sondzie po podłączeniu po nią miernika napięcie bardzo szybko zmieniało się w zakresie od 0.5 v do 8v. Czyli jest mieszanka bardzo uboga, za ułamek sekundy bardzo bogata. Po podłączeniu innej sondy napięcie oscylowało książkowo, w granicach 4,5 v bez większych skoków :)
Spróbuj ją odłączyć i pojeździć. sterownik dane z sondy zastąpi najbardziej zbliżonymi wartościami jakie powinny występować :)
Powodzenia w rozwiązywaniu usterki. napisz o rezultatach

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sie 2012, 09:24

Odi123 pisze: Na starej sondzie po podłączeniu po nią miernika napięcie bardzo szybko zmieniało się w zakresie od 0.5 v do 8v. Czyli jest mieszanka bardzo uboga, za ułamek sekundy bardzo bogata. Po podłączeniu innej sondy napięcie oscylowało książkowo, w granicach 4,5 v bez większych skoków :)
z tego co ja wiem to właśnie sonda powinna oscylować pomiędzy 0,1 do 1 V a nie stać na 4,5 V bo to znaczy o jej uszkodzeniu.
Bo z Twojego opisu wygląda że zmieniłeś dobrą na złą sondę.
Może jeszcze ktoś bardziej obcykany się wypowie.

Odi123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 25 sie 2012, 12:07
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Odi123 » 29 sie 2012, 10:09

Tylko kolego po wymianie sondy auto nie szarpie i ma lepsze osiągi. Jak to wytłumaczysz? :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl