Jedna lapa silnika byla troche inna (bez odbojnika) wiec przykrecilem stara. Numerow nie sprawdzalem. Wzorowalem sie na pierwszy rzut oka tym, ze kolektor wydechowy w starym silniku mialem calkiem inny (byl na cztery sruby do 2-rurki a w tym na 3 i wyjscie na 1 rure) i alternator w starym mialem chyba 72A a tu mam 90A. Krokowca przelozylem i wszysto juz cyka.
[ Dodano: 2015-08-18, 10:12 ]
Odgrzewam troche moj przypadek. W kwesti wyjasnienia: silnik zmienilem poniewaz kompresja byla ponizej moich oczekiwan oraz chcialem pozbyc sie problemu nadmiernego grzania silnika. Auto wypodazone w LPG. Przy jezdzie w trasie temp. utzymywala sie na poziomie 85-90 stopni. Gorzej sie dzialo w miescie szczegolnie jezeli trzeba bylo stanac kilka razy na czerwonym swietle. Wtedy temp. osiaga do 100 stopni,wentylator pracuje caly czas, gorny waz od chlodnicy twardy i goracy (dolny tez goracy). Temperatura nie spadala. Dopiero po wyjechaniu na trase i ,,przewietrzeniu'' (okolo 7kilometrow jazdy) temperatura zaczynala spadac i wiatrak wylaczal sie. Moje podejzenia co do przyczyny (termostat, uszczelka pod glowica, pompa wody) nie sprawdzily sie. Silnik kupilem od kumpla i u niego nie bylo takich problemow. Sprawdzalem juz chlodnice czy nie jest przypchana, odcinalem nagrzewnice (bylo jeszcze gorzej, temp dochodzila do 115 stopni). Plyn chlodniczy zmieniony na nowy Glixol. Narazie brak poprawy. Moze macie jakies pomysly co moze byc przyczyna grzania.
[B4 2.0 ABT] Pytanie o silnik krokowy od b3
Miałem podobnie w skodzie felicji diesel silnik AEF. Grzała się z byle powodu.Winna była pompa wody wycieków nie było a po wymianie wróciło do normy.Teraz podejrzewam to samo bo mam ją nadal,ale ze już nie długo wymiana paska to i pompa w standardzie.Możesz też sprawdzić korek w zbiorniczku bo jeśli masz twarde węże to może robić się ciśnienie,najlepiej zacząć od najprostszych sposobów.