Hej,
Audi 80 1.8S PM 1991 - wymieniłem potencjometr tps oraz nastawnik (tzw krokowca). Wyregulowałem TPS tak, że na zamkniętej przepustnicy (bez krokowca) jest 0,25V między pinami 1 i 2. Natomiast nie wiem jak wyregulować sam nastawnik. Czytałem kilka tematów w których było to omawiane, natomiast nigdzie nie było dostępnych zdjęć ani dostatecznie jasnego dla mnie opisu. Prośba o sprostowanie, rozumiem to tak:
1. Przykładam napięcie do silniczka i cofam go maksymalnie
2. Między tym tłoczkiem nastawnika a dźwigną przepustnicy którą on dotyka powstaje szczelina
I teraz mam kręcić śrubką na dźwigni przepustnicy (ta czarna która dotyka tłoczka) tak, aby osiągnąć odstęp między jednym a drugim wynoszący 0,5mm?
[b3 1.8 PM] Regulacja nastawnika przepustnicy
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Przerwy tam nie zobaczysz, kiedy cofniesz tłoczek pod piny 3-4 podłacz coś byś widział styk biegu jałowego omomierz lub tester ciagłosci z dzwiekiem ewentualni żaróweczka 2W, wtedy ustawiasz na "DZWIGNI" nie gdzieś indziej by włożenie szczelinomierza rozłączało styk miedzy 3-4. Gdzie szczelinomierz przy 0,4mm nie będzie nic robić.I teraz mam kręcić śrubką na dźwigni przepustnicy (ta czarna która dotyka tłoczka) tak, aby osiągnąć odstęp między jednym a drugim wynoszący 0,5mm?
A czym regulowałeś przepustnice??
Dwa pytania:
1. Silniczek cofnąć tylko trochę, czy całkiem go schować?
2. Regulować sprawdzając np omomierzem podpiętym pod styki samego silniczka, tak? I ze szczelinomierzem o,5mm ma się pojawić przejście, bez ma go nie być? Dopytuje żeby potwierdzić
Tps regulowałem multimetrem. Wyjąłem całkiem silniczek (odkręciłem), wsadziłem we wtyczkę (piny 1 i 2) kable multimetru i na włączonym zapłonie osiągnąłem 0,25v. Po tej regulacji dużo lepiej jeździ na benzynie, ale nie ma różnicy jeżeli chodzi o falowanie jałowego
1. Silniczek cofnąć tylko trochę, czy całkiem go schować?
2. Regulować sprawdzając np omomierzem podpiętym pod styki samego silniczka, tak? I ze szczelinomierzem o,5mm ma się pojawić przejście, bez ma go nie być? Dopytuje żeby potwierdzić
Tps regulowałem multimetrem. Wyjąłem całkiem silniczek (odkręciłem), wsadziłem we wtyczkę (piny 1 i 2) kable multimetru i na włączonym zapłonie osiągnąłem 0,25v. Po tej regulacji dużo lepiej jeździ na benzynie, ale nie ma różnicy jeżeli chodzi o falowanie jałowego
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
1- całkiem
2- może być onomierz, pod styki tego nastawnika ale piny nie silniczka te dwa pozostałe piny
2- może być onomierz, pod styki tego nastawnika ale piny nie silniczka te dwa pozostałe piny
Ale czym kręciłeś??qwerty12 pisze:Tps regulowałem multimetrem. Wyjąłem całkiem silniczek (odkręciłem), wsadziłem we wtyczkę (piny 1 i 2) kable multimetru i na włączonym zapłonie osiągnąłem 0,25v. Po tej regulacji dużo lepiej jeździ na benzynie, ale nie ma różnicy jeżeli chodzi o falowanie jałowego
No właśnie taki miałem pomysł że to tym trzeba regulować włącznik widząc ten temat https://audi80.pl/b4-abt-po-93-pier ... t59167.htm
Ale tak oglądałem to i oglądałem - no nie ma szans żeby o to chodziło, przecież to bez sensu. I nie ruszyłem Plus jest taki że już po ciemku w dwie minuty obudowe filtra ściągam
EDIT: Wiem że tam też mówią o zderzaku, ale niżej w komentarzach ktoś porusza temat szczelinomierza i tej regulacji, więc tak się zasugerowałem i aż do garażu poszedłem
Ale tak oglądałem to i oglądałem - no nie ma szans żeby o to chodziło, przecież to bez sensu. I nie ruszyłem Plus jest taki że już po ciemku w dwie minuty obudowe filtra ściągam
EDIT: Wiem że tam też mówią o zderzaku, ale niżej w komentarzach ktoś porusza temat szczelinomierza i tej regulacji, więc tak się zasugerowałem i aż do garażu poszedłem