Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] Remont czy sprzedaż ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
JesteR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 02 sie 2010, 08:25
Lokalizacja: Okolice Krakowa

[b4 2.0 ABT] Remont czy sprzedaż ?

Post autor: JesteR » 27 cze 2012, 00:05

Witam serdecznie. Jestem posiadaczem Audi 80 B4 Avant 2.0 +LPG 90km od dwoch lat. przez rok czasu nie Miałem z Autkiem problemu. A po roku sie zaczeło :

-Wymiana:
- Przekładni
- Silnika
- Sprzęgła
- klocki i tarcze ( ale to standard)
- Wydechu Środkowego

Teraz jużwiem że musze wymienić :

Amortyzatory , łączniki stabilizatora , palec zapłonowy , świece ....

Mało tego mechanik stwierdził że słychać już delikatnie panewki w silniku ... więc albo za niedługo znowu wymiana lub remont silnika...

I Tu mam do was pytanie Co robić ? mam dwie opcje , zrobićz zawieszeniem i sprzedać za około 6 tyś i wtedy kupić sport/coupe (choruje na nią) czy zrobić to autko które mam na glanc i jeździć do póki silnik nie odejdzie na druga strone i wtedy kupić nowy silnik ?

Pomóżcie bo już sam niewiem , niemoge się zdecydować :/ i niewiem co będzie słuszne , niestać mnie narazie żeby kupić coś lepszego bo mam inne wydatki dlatego tu pytanie do forumowiczów :/ co radzicie ? z góry dziękuje za sensowne odpowiedzi :)
Ostatnio zmieniony 27 cze 2012, 10:34 przez JesteR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 27 cze 2012, 01:21

Moim zdaniem skoro tyle już włożyłeś- o ile części były sensowne to nie warto zmieniać auta bo kupisz coś w co też będziesz musiał jakieś $ wrzucić..-taka prawda..(bynajmniej ja bym tak zrobił) koszt wymiany
amorków przod(130zł x 2)=260zł
http://www.iparts.pl/czesc/amortyzator, ... 70268.html

amorów tył (180zł x 2)=360zł
http://www.iparts.pl/czesc/amortyzator, ... 05822.html

łącznik stabil 200zł

http://www.iparts.pl/czesc/lacznik-stab ... 60002.html

świece 4 x 40 =160 zł
http://www.iparts.pl/czesc/swieca-zaplo ... 40652.html

Reasumując wydajesz 1000zł i masz z głowy - oczywiście możesz kupić tańsze części ale czy warto?

Pamiętaj, że co nie kupisz to i tak ten samochód ma swoje lata

JesteR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 02 sie 2010, 08:25
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: JesteR » 27 cze 2012, 01:49

tak zgadzam sie ale niestety silnik już sie odzywa :/ jak odpalam rano przed praca to słychać go troche :/ no i tak raz na miesiac 1L oleju dolewam do silnika :/

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 27 cze 2012, 01:52

Wymieniłes silnik na szrot? no nie wiem zależy ogólnie od kondycji auta i czy jest dla Ciebie komfortowe i sprawia Tobie przyjemność z jazdy- wszystko można zrobić tylko kwestia jak bardzo Tobie zależy na aucie:)

JesteR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 02 sie 2010, 08:25
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: JesteR » 27 cze 2012, 01:57

no własnie gdy go kupowałem to niebył szrot. Wszystko było ok ale robiłem miesiecznie od 3 do 4 tys km i po roku znowu zaczeło sie coś dziać :/ autko jest komfortowe tylko jedyne czego mi brakuje to mocy bo 90 km to troche mało a taka sport coupe 2.0 16v lub 2.3 myśle że dała by rade , choć pewnie opłaty troche większe :/

http://otomoto.pl/audi-80-coupe-2-0-16v ... 81589.html

http://moto.allegro.pl/audi-kabriolet-b ... 59639.html co powiesz o tych dwoch ?

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 27 cze 2012, 02:07

Drugi link mi nie działa allegro ma przerwe do 3 :-/

Ogolnie stan na zdjeciach w miare oki. Trzeba by było pojechać i zobaczyć, nie ma zdjęć srodka no i przebiegu nie podali - chociaż u nas w polsce to.. Ja tam wole traktorki, 90km plus sofcik od Pana Kostrza(tu pozdrawiam :mrgreen: ) i też daje rade:)
no ale wracając do tematu 3ba było pojechać i ogladnac /przejechac sie:)..

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 27 cze 2012, 08:41

a za 6 tysi to myslisz ze to sprzedasz??

JesteR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 02 sie 2010, 08:25
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: JesteR » 27 cze 2012, 18:26

6 może 5500 a czemu takie zdziwienie ??

wasil_10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 paź 2010, 21:27
Lokalizacja: giżycko

Post autor: wasil_10 » 28 cze 2012, 21:45

tak trochę sporo... ja miesiąc temu kupiłem ABK avant za 3500... tyle że bez gazu.. ale jakie zdrowe ;) tylko uszczelka pod głowicą dmuchnięta. przebieg 210 000. i na 99% oryginał..

JesteR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 02 sie 2010, 08:25
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: JesteR » 30 cze 2012, 12:35

No To faktycznie troche mnie dobiłeś ... w takim razie decyzja podjęta zrobie to co zawsze chciałem z nią zrobić i będę jeździł do póki nie wyzionie ducha ;)

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 01 lip 2012, 15:41

Kolego ja mam taką propozycje napisz do kolegi rafałaudi czy jakoś tak... On ma znajomych w hurtowni części gdzie ja się teraz cały czas zaopatruje i jest ok... Remont silnika panewki główne i korbowodowe, pompa oleju i uszczelniacze wyszło ok 350 złotych i silnik znowu żyje :p amorki przód i tył kayaby coś koło 400 złotych... Ceny oczywiście przybliżone bo trochę czasu temu remonty były ale ceny mają fajne;-)

piotrpiter

Post autor: piotrpiter » 04 lip 2012, 08:39

ja bym robił ,przynajmniej wiesz co masz ,kupisz cos innego ,motor bedzie zalany pół na pół moto doktorem i od nowa .kupiłem auto nie palone wiecej niz dwa lata i było ciut wiecej do wymiany .Postawiłem na warsztat na 2 tygodnie teraz smiga az miło .2 miesiace składania kasy i po problemie

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 04 lip 2012, 10:58

A skąd miałeś poprzedni silnik? Ja swój załatwiałem u kolegów z okolic Wielunia-Złoczewa i polecam w pełni. Jak kupują "dawców" w Anglii to przynajmniej sprawdzają kompresję i chłamu nie wciskają. Ja kupiłem i nich ABK i gwizdał aż miło. Co do remontu... hm koszta dużo zaniżone. Komplet samych pierścieni to 200 (Goetze).
Pierścienie, uszczelka głowicy, nowe śruby, panewki (może się okazać potrzebny szlif, trzeba dać do zmierzenia), głowica do regeneracji, nowa oliwa, rozrząd i inne duperele.
A co będzie jak zdejmiesz stopki korbowodów i okaże się, że masz prawie żyletki bez kompozycji (mocno przetarte)? Wał wówczas to na bank owal. Nie chcę straszyć ale porządny remont silnika trudno zamknąć w 1500 (profesjonalny podchodzi pod 2500 jak pisał jeden z właścicieli B2 na forum). Przy własnej robocie oczywiście oprócz precyzyjnych rzeczy, które trzeba zlecić. Tak jak szlif wału, planowanie. Po szlifie jest jeszcze zabieg pasowania panewek (to już chyba warsztat dokupuje na wymiar).

Co do linków popytaj jak jeździ ACE na LPG. Czytałem, że te silniki nie przepadają za gazem. Ale o to popytaj właścicieli ACE (2.0 16v)

JesteR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 02 sie 2010, 08:25
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: JesteR » 04 lip 2012, 13:28

decyzje podjąłem , Autko zostawiam i doprowadzam do stanu igiełki , w nastepnym tygodniu nowa tapicerka + zawiesznie przód ( tył jest w bdb stanie ) , łączniki stabilizatora , świece , palec zapłonowy itp , stwierdziłem że jeśli silnik padnie to niebęde remontował tylko wymienie na nowy (może 115km) zrobie z nią to co już dawno planowałem i zobacze jaki będzie efekt ( obym nie przesadził) a powiem wam szczerze że decyzje pomogła podjąć narzeczona jak usłyszała że chce sprzedać Niunie to zagroziła celibatem :P ;) pożyjemy zobaczymy napewno będe teraz o sporo rzeczy pytał na forum bo jestem zielony więc prosze o cierpliwość ;) i pomoc w realizacji planu :)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 04 lip 2012, 13:31

Swap na ABK to niezły pomysł tylko trochę cię to wyniesie. Kupno ECU, wiązki, przepływomierza, obudów i innych gratów. Większość osprzętu zostaje. Ktoś na forum już poruszał ten temat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl