[b4 2.0 ABT] Remont czy sprzedaż ?
[b4 2.0 ABT] Remont czy sprzedaż ?
Witam serdecznie. Jestem posiadaczem Audi 80 B4 Avant 2.0 +LPG 90km od dwoch lat. przez rok czasu nie Miałem z Autkiem problemu. A po roku sie zaczeło :
-Wymiana:
- Przekładni
- Silnika
- Sprzęgła
- klocki i tarcze ( ale to standard)
- Wydechu Środkowego
Teraz jużwiem że musze wymienić :
Amortyzatory , łączniki stabilizatora , palec zapłonowy , świece ....
Mało tego mechanik stwierdził że słychać już delikatnie panewki w silniku ... więc albo za niedługo znowu wymiana lub remont silnika...
I Tu mam do was pytanie Co robić ? mam dwie opcje , zrobićz zawieszeniem i sprzedać za około 6 tyś i wtedy kupić sport/coupe (choruje na nią) czy zrobić to autko które mam na glanc i jeździć do póki silnik nie odejdzie na druga strone i wtedy kupić nowy silnik ?
Pomóżcie bo już sam niewiem , niemoge się zdecydować i niewiem co będzie słuszne , niestać mnie narazie żeby kupić coś lepszego bo mam inne wydatki dlatego tu pytanie do forumowiczów co radzicie ? z góry dziękuje za sensowne odpowiedzi
-Wymiana:
- Przekładni
- Silnika
- Sprzęgła
- klocki i tarcze ( ale to standard)
- Wydechu Środkowego
Teraz jużwiem że musze wymienić :
Amortyzatory , łączniki stabilizatora , palec zapłonowy , świece ....
Mało tego mechanik stwierdził że słychać już delikatnie panewki w silniku ... więc albo za niedługo znowu wymiana lub remont silnika...
I Tu mam do was pytanie Co robić ? mam dwie opcje , zrobićz zawieszeniem i sprzedać za około 6 tyś i wtedy kupić sport/coupe (choruje na nią) czy zrobić to autko które mam na glanc i jeździć do póki silnik nie odejdzie na druga strone i wtedy kupić nowy silnik ?
Pomóżcie bo już sam niewiem , niemoge się zdecydować i niewiem co będzie słuszne , niestać mnie narazie żeby kupić coś lepszego bo mam inne wydatki dlatego tu pytanie do forumowiczów co radzicie ? z góry dziękuje za sensowne odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 27 cze 2012, 10:34 przez JesteR, łącznie zmieniany 1 raz.
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
Moim zdaniem skoro tyle już włożyłeś- o ile części były sensowne to nie warto zmieniać auta bo kupisz coś w co też będziesz musiał jakieś $ wrzucić..-taka prawda..(bynajmniej ja bym tak zrobił) koszt wymiany
amorków przod(130zł x 2)=260zł
http://www.iparts.pl/czesc/amortyzator, ... 70268.html
amorów tył (180zł x 2)=360zł
http://www.iparts.pl/czesc/amortyzator, ... 05822.html
łącznik stabil 200zł
http://www.iparts.pl/czesc/lacznik-stab ... 60002.html
świece 4 x 40 =160 zł
http://www.iparts.pl/czesc/swieca-zaplo ... 40652.html
Reasumując wydajesz 1000zł i masz z głowy - oczywiście możesz kupić tańsze części ale czy warto?
Pamiętaj, że co nie kupisz to i tak ten samochód ma swoje lata
amorków przod(130zł x 2)=260zł
http://www.iparts.pl/czesc/amortyzator, ... 70268.html
amorów tył (180zł x 2)=360zł
http://www.iparts.pl/czesc/amortyzator, ... 05822.html
łącznik stabil 200zł
http://www.iparts.pl/czesc/lacznik-stab ... 60002.html
świece 4 x 40 =160 zł
http://www.iparts.pl/czesc/swieca-zaplo ... 40652.html
Reasumując wydajesz 1000zł i masz z głowy - oczywiście możesz kupić tańsze części ale czy warto?
Pamiętaj, że co nie kupisz to i tak ten samochód ma swoje lata
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
no własnie gdy go kupowałem to niebył szrot. Wszystko było ok ale robiłem miesiecznie od 3 do 4 tys km i po roku znowu zaczeło sie coś dziać autko jest komfortowe tylko jedyne czego mi brakuje to mocy bo 90 km to troche mało a taka sport coupe 2.0 16v lub 2.3 myśle że dała by rade , choć pewnie opłaty troche większe
http://otomoto.pl/audi-80-coupe-2-0-16v ... 81589.html
http://moto.allegro.pl/audi-kabriolet-b ... 59639.html co powiesz o tych dwoch ?
http://otomoto.pl/audi-80-coupe-2-0-16v ... 81589.html
http://moto.allegro.pl/audi-kabriolet-b ... 59639.html co powiesz o tych dwoch ?
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
Drugi link mi nie działa allegro ma przerwe do 3
Ogolnie stan na zdjeciach w miare oki. Trzeba by było pojechać i zobaczyć, nie ma zdjęć srodka no i przebiegu nie podali - chociaż u nas w polsce to.. Ja tam wole traktorki, 90km plus sofcik od Pana Kostrza(tu pozdrawiam :mrgreen: ) i też daje rade:)
no ale wracając do tematu 3ba było pojechać i ogladnac /przejechac sie:)..
Ogolnie stan na zdjeciach w miare oki. Trzeba by było pojechać i zobaczyć, nie ma zdjęć srodka no i przebiegu nie podali - chociaż u nas w polsce to.. Ja tam wole traktorki, 90km plus sofcik od Pana Kostrza(tu pozdrawiam :mrgreen: ) i też daje rade:)
no ale wracając do tematu 3ba było pojechać i ogladnac /przejechac sie:)..
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
Kolego ja mam taką propozycje napisz do kolegi rafałaudi czy jakoś tak... On ma znajomych w hurtowni części gdzie ja się teraz cały czas zaopatruje i jest ok... Remont silnika panewki główne i korbowodowe, pompa oleju i uszczelniacze wyszło ok 350 złotych i silnik znowu żyje :p amorki przód i tył kayaby coś koło 400 złotych... Ceny oczywiście przybliżone bo trochę czasu temu remonty były ale ceny mają fajne;-)
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
A skąd miałeś poprzedni silnik? Ja swój załatwiałem u kolegów z okolic Wielunia-Złoczewa i polecam w pełni. Jak kupują "dawców" w Anglii to przynajmniej sprawdzają kompresję i chłamu nie wciskają. Ja kupiłem i nich ABK i gwizdał aż miło. Co do remontu... hm koszta dużo zaniżone. Komplet samych pierścieni to 200 (Goetze).
Pierścienie, uszczelka głowicy, nowe śruby, panewki (może się okazać potrzebny szlif, trzeba dać do zmierzenia), głowica do regeneracji, nowa oliwa, rozrząd i inne duperele.
A co będzie jak zdejmiesz stopki korbowodów i okaże się, że masz prawie żyletki bez kompozycji (mocno przetarte)? Wał wówczas to na bank owal. Nie chcę straszyć ale porządny remont silnika trudno zamknąć w 1500 (profesjonalny podchodzi pod 2500 jak pisał jeden z właścicieli B2 na forum). Przy własnej robocie oczywiście oprócz precyzyjnych rzeczy, które trzeba zlecić. Tak jak szlif wału, planowanie. Po szlifie jest jeszcze zabieg pasowania panewek (to już chyba warsztat dokupuje na wymiar).
Co do linków popytaj jak jeździ ACE na LPG. Czytałem, że te silniki nie przepadają za gazem. Ale o to popytaj właścicieli ACE (2.0 16v)
Pierścienie, uszczelka głowicy, nowe śruby, panewki (może się okazać potrzebny szlif, trzeba dać do zmierzenia), głowica do regeneracji, nowa oliwa, rozrząd i inne duperele.
A co będzie jak zdejmiesz stopki korbowodów i okaże się, że masz prawie żyletki bez kompozycji (mocno przetarte)? Wał wówczas to na bank owal. Nie chcę straszyć ale porządny remont silnika trudno zamknąć w 1500 (profesjonalny podchodzi pod 2500 jak pisał jeden z właścicieli B2 na forum). Przy własnej robocie oczywiście oprócz precyzyjnych rzeczy, które trzeba zlecić. Tak jak szlif wału, planowanie. Po szlifie jest jeszcze zabieg pasowania panewek (to już chyba warsztat dokupuje na wymiar).
Co do linków popytaj jak jeździ ACE na LPG. Czytałem, że te silniki nie przepadają za gazem. Ale o to popytaj właścicieli ACE (2.0 16v)
decyzje podjąłem , Autko zostawiam i doprowadzam do stanu igiełki , w nastepnym tygodniu nowa tapicerka + zawiesznie przód ( tył jest w bdb stanie ) , łączniki stabilizatora , świece , palec zapłonowy itp , stwierdziłem że jeśli silnik padnie to niebęde remontował tylko wymienie na nowy (może 115km) zrobie z nią to co już dawno planowałem i zobacze jaki będzie efekt ( obym nie przesadził) a powiem wam szczerze że decyzje pomogła podjąć narzeczona jak usłyszała że chce sprzedać Niunie to zagroziła celibatem pożyjemy zobaczymy napewno będe teraz o sporo rzeczy pytał na forum bo jestem zielony więc prosze o cierpliwość i pomoc w realizacji planu
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt: