Witam.
Po dokładnych oględzinach, nasłuchiwaniu i sprawdzaniu sinika stwierdziłem że przydał by mu się remont góry. Objawy mam następujące: W wodzie śladowe ilości oleju, delikatne branie oleju, jak zdejmę korek od oleju dmucha, na 2 cylindrze 8 bar, poci się w koło głowicy. W ramach remontu chcę wymienić wszystkie uszczelki na górze, planować głowicę oraz szlifować gniazda zaworowe i zawory, wymienić króciec z tyłu głowicy, wyczyścić kolektor dolotowy i przepustnicę. Czy mając zdjętą głowice powinienem zrobić coś jeszcze ? Czy zakładać stary rozrząd jeśli ma najechane ok 10-15 tyś km ? Ile może kosztować planowanie głowicy, szlifowanie zaworów i wymiana uszczelniaczy i gdzie mi to dobrze zrobią w Łodzi ? Uszczelki elringa czy jakaś inna firma ?
Z góry dziękuje za odpowiedz
Pozdrawiam S
[B4 2.0 ABK] Remont góry silnika
Może poprostu odma zatkana?radeckis pisze:jak zdejmę korek od oleju dmucha
Robiłeś próbę olejową?radeckis pisze:na 2 cylindrze 8 bar
Osobiście bym wymienił - szkoda by było gdyby "pierdoła" za ok 100zł zepsuła efekt pracy za ok 500złradeckis pisze:Czy zakładać stary rozrząd jeśli ma najechane ok 10-15 tyś km ?
Nie wiem jak w Łodzi ale widziałem krajowe oferty gdzie planowanie głowicy kosztowało 70-90zł, szlifowanie zaworów 10-15zł/sztradeckis pisze:Ile może kosztować planowanie głowicy, szlifowanie zaworów i wymiana uszczelniaczy
Jak szlifowanie zaworów to jeszcze ich docieranie(polerowanie) oraz frezowanie gniazd by się przydało. Nie jestem pewien ale rozbiórka głowicy (demontaż/montaż zaworów) przez fachowca też jest płatna. Przy okazji warto sprawdzić szczelność głowicy (ok 50-70zł). Aha, no i cena drastycznie ulega zmianie w zależności czy głowicę będziesz demontował i montował osobiście
Pozdrawiam!