[B4 2.0 ABK 115KM] Remont Silnika ABK
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
Damian80b4LDZ, kolego,a Ty masz silnik ABK czy tak jak w profilu ABT ?
A czemu lejesz już mineralny ? Ja u siebie ostatnio zalewałem Castrol Magnatec 10w40, nie wiem jak inni uważają,ale ja słyszałem,że mobil to zostawia straszny syf w silniku . Jak masz silnik ABK to na kręć filmik, albo inaczej obczaj mój temat i filmik czy masz podobny dźwięk co u mnie, bo dziś dałem auto do mechanika na diagnozę o co chodzi z takim delikatnym stukiem.
A czemu lejesz już mineralny ? Ja u siebie ostatnio zalewałem Castrol Magnatec 10w40, nie wiem jak inni uważają,ale ja słyszałem,że mobil to zostawia straszny syf w silniku . Jak masz silnik ABK to na kręć filmik, albo inaczej obczaj mój temat i filmik czy masz podobny dźwięk co u mnie, bo dziś dałem auto do mechanika na diagnozę o co chodzi z takim delikatnym stukiem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
Mam ABK 115kucy,powiem Ci że trochę podobny dźwięk,ale jest tylko przy lekkim dodaniu gazu,na jalowych i przy mocniejszym depnieciu nie ma go,tak samo jak jedziesz na 4 biegu 80km/h i trzymam leciutko pedal to słychać to lekko,a jak dodam więcej już ten dźwięk ustępuje.Myślę żeby dzisiaj albo na dniach zalać go lotosem gaz i zmienić filtr oleju.Co do oleju mineralnego to taki już był jak go kupiłem,boję sie teraz wlac 10w40 żeby sie nie rozczelnil
kolego a czym różni sie lotos gaz od innego lotosa niczym ta sama linia produkcyjna tylko inne naklejki poprostu lej pół syntetic a jaki to sam zdecyduj. ja jeje castrola od początku a silnik chodzi idealnie nic jeszcze nie grzebane a ma 429 tys . a takie delikatne stukanie to raczej popychacze a nie panewki. a u kolegi gaśnie kontrolka na wyzszych obrotach bo cisnienie wzrasta pewnie koncówka panewek wię do wiosny nie da rady ale smiało zrób sam wał i śmigaj skoro moc jest
[ Dodano: 2013-10-02, 07:55 ]
tak wygląda mój silnik z ciekawości musiałem tam zaglądnąć o olej castrol magnatec 10 w 40 od samego początku tylko taiki leje a kupiłem je jak miało 110 tys a tera 429 tyś oczywiscie gaz 320 tyts na nim .
[ Dodano: 2013-10-02, 07:55 ]
tak wygląda mój silnik z ciekawości musiałem tam zaglądnąć o olej castrol magnatec 10 w 40 od samego początku tylko taiki leje a kupiłem je jak miało 110 tys a tera 429 tyś oczywiscie gaz 320 tyts na nim .
Ostatnio zmieniony 02 paź 2013, 07:57 przez maniekgr, łącznie zmieniany 1 raz.
Damian80b4LDZ, uuuu to kolego zmartwiłeś mnie strasznie u mnie na zimnym nic nie występuję,ale jak już chwilę pochodzi temp. jeszcze nie złapie to już powoli zaczyna być słychać, no jak już rozgrzany to na jałowym jak stoję i gazuję to w dolnych obrotach słychać stukot,a potem już nie. Nie zauważyłem, żeby przy większych prędkościach było słychać. Oddałem auto do lekarza dzisiaj ma badać, więc zobaczę co oceni, bo wstępnie to nie chciał nic mówić, bo może być to,albo to i tak na prawdę na dwoje babka wróżyła. Zrobię tak jak mówisz potrzymam go na niskich obrotach i zobaczę co się będzie działo,ale już mnie martwi to . No w sumie jak już miałeś taki lany to teraz jedynie było by trzeba dobrze zlać wszystko przepłukać i dopiero zmiana na inny. Tylko ciekawi mnie dlaczego na taki jeździł, czyżby brał olej czy po prostu tak mechanik doradził i ktoś tak zalał. Mój chodził do tej pory na pełnym syntetyku jak go sprowadziłem, to wolałem zalać pół dla bezpieczeństwa większego.
Kolego maniekgr, a jaki dokładnie lejesz castrola ?
[ Dodano: 2013-10-02, 07:58 ]
Aha no to dobrze wiedzieć, bo mamy takie same silniki, też zamierzam gaz zakładać,no ale jak teraz coś mi stuka no to muszę to sprawdzić co to jest. A jaki masz gaz założony i jak się Tobie sprawuje oraz jakie spalanie ?
Kolego maniekgr, a jaki dokładnie lejesz castrola ?
[ Dodano: 2013-10-02, 07:58 ]
Aha no to dobrze wiedzieć, bo mamy takie same silniki, też zamierzam gaz zakładać,no ale jak teraz coś mi stuka no to muszę to sprawdzić co to jest. A jaki masz gaz założony i jak się Tobie sprawuje oraz jakie spalanie ?
gaz brc mieszalnikowy zakładany w CZakram w Tarnowie i nic chodzi super filterki wymieniam co 100 tys a ostatnio wymieniałem przewód gumowy od gazu bo spękany był a tak to zero problemu
[ Dodano: 2013-10-02, 08:14 ]
po lotosie mineralnym jest poprostu błoto w środku
[ Dodano: 2013-10-02, 08:16 ]
spalanie niestety 12l miałem kiedys silnik abt i około 2 litrów mniej palił i skrzynie miał dłuzsza a u mnie wiekszośc to trasy . na trasie abk udało mi sie zejśc do 10.5 a w abt niecałe 9l
[ Dodano: 2013-10-02, 08:14 ]
po lotosie mineralnym jest poprostu błoto w środku
[ Dodano: 2013-10-02, 08:16 ]
spalanie niestety 12l miałem kiedys silnik abt i około 2 litrów mniej palił i skrzynie miał dłuzsza a u mnie wiekszośc to trasy . na trasie abk udało mi sie zejśc do 10.5 a w abt niecałe 9l
Aha no ja jeszcze nie wiem jaki będę zakładać na razie mam zlokalizowany warsztat gdzie warto zrobić tego typu operacje. Taki problem to żaden problem tak samo i po mobilu, bynajmniej tak mi mechanik mówił,że nigdy by nie wlał tego do silnika . No to spore trochę masz,ale tragedii nie ma. To przełącza Ci się pewnie po obrotach. No ABT mniejszy silnik więc stąd mniejsze spalanie.
na 1800 abrotów i się przełączy a nie zdecydowałem sie na sekfencje bo w zimie zanim sie nagrzeje to ja do pracy dojadę szkoda paliwa a tak to zaras po odpaleniu na gaz i jazda no jak było - 30 to z 2 minuty na benzynie chodził.
[ Dodano: 2013-10-02, 08:44 ]
a co do abt to może nie mniejszy tylko słapszy 90KM ale jakoś mniejsze obroty przy szybkiej jezdzie np. autostrada abk nie miały nigdy tak długiej skrzyni.
[ Dodano: 2013-10-02, 08:47 ]
w akt taką sama miałem instalacje ale zrobiłem na niej tylko niecałe 200 tys i też tylko filtry i węża poprosty ze starości i od gazu popękał po 7 latach
[ Dodano: 2013-10-02, 08:44 ]
a co do abt to może nie mniejszy tylko słapszy 90KM ale jakoś mniejsze obroty przy szybkiej jezdzie np. autostrada abk nie miały nigdy tak długiej skrzyni.
[ Dodano: 2013-10-02, 08:47 ]
w akt taką sama miałem instalacje ale zrobiłem na niej tylko niecałe 200 tys i też tylko filtry i węża poprosty ze starości i od gazu popękał po 7 latach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
Aha no w sumie to i masz rację, bo szybciej się przełącza tylko słyszałem,że trzeba uważać, bo przy ABK jak się wkłada zwykly to czasami wystrzały się zdarzają, ale od czego to zależy to nie wiem już.
Co do oleju to wiesz zależy w jakim stanie masz silnik,ale jak w dobrym to raczej nie powinno być problemu tylko trzeba będzie dobrze zlać stary olej.
Ale chodzi o uszczelniacz wału korbowego ?
Ja u siebie jak robiłem teraz sprzęgło to płaciłem 250 za rozpięcie samo, no jak jeszcze taka kwota jak kolega maniekgr, mówi no to jeszcze nie są straszne koszta.
Co do oleju to wiesz zależy w jakim stanie masz silnik,ale jak w dobrym to raczej nie powinno być problemu tylko trzeba będzie dobrze zlać stary olej.
Ale chodzi o uszczelniacz wału korbowego ?
Ja u siebie jak robiłem teraz sprzęgło to płaciłem 250 za rozpięcie samo, no jak jeszcze taka kwota jak kolega maniekgr, mówi no to jeszcze nie są straszne koszta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
u mnie za wyciągniecie i włożenie silnika 400 zł biorą ale napisałem 500 bo uszelniacze wału jeszcze do wymiany a ABT jest mniej roboty i łatwiej z tym silnkiem puzniej bo podłączyć mniej wtyczek problem to ciężar ale u szwagra daliśmy rady i tylko wał był robiony i teraz fajnie cichutko chodzi kiedys zawsze można głowicę zrobić ale po co jak piszesz że moc jest wykręć swiece i napisz jakie ciśnienie i będzie wszystko wiadomo . a co do oleju to nie bede zmieniał na minerał mimo takiego przebiegu bo naprawde to auto fajnie chodzi ciśnienie 12.5 atm u mnie u szwagra 11.5 ale śmiga i nawet ojeju nie łyka ale przebieg to pewnie z 600 tys wielka nie wiadoma .ja płukania nie robiłem poprostu zamiast po 15 tys wymieniłem wcześniej coś kolo 7 tys.