[B4 2.0 ABT + LPG] Remont silnika
[B4 2.0 ABT + LPG] Remont silnika
Witam,
Od kilku dni śledzę i monitoruję poszczególne tematy związane z modyfikacjami wizualnymi do 80-tki, jednak jako początkowy cel w procesie modyfikacji postawiłem sobie warunek, doprowadzenia silnika do dobrego stanu. Kilka dni temu, zamontowane nowe elementy w zawieszeniu (armotyzatory, przeguby) w wyniku konieczności eksploatacyjnej.
Chcę aby silnik nabrał drugiej świeżości i z tym jest związana moja prośba. Czy jesteście w stanie stworzyć mi listę poszczególnych komponentów, które powinny zostać w pierwszej kolejności wymienione?
Od kilku dni śledzę i monitoruję poszczególne tematy związane z modyfikacjami wizualnymi do 80-tki, jednak jako początkowy cel w procesie modyfikacji postawiłem sobie warunek, doprowadzenia silnika do dobrego stanu. Kilka dni temu, zamontowane nowe elementy w zawieszeniu (armotyzatory, przeguby) w wyniku konieczności eksploatacyjnej.
Chcę aby silnik nabrał drugiej świeżości i z tym jest związana moja prośba. Czy jesteście w stanie stworzyć mi listę poszczególnych komponentów, które powinny zostać w pierwszej kolejności wymienione?
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Wszystko? Jak wszystko to wszystko:
- uszczelniacze na zaworach
- dotarcie zaworów
- uszczelka pod głowicą + planowanie głowicy(nowe śruby)
- nowe pierścionki
- nowe czujniki (temperatury cieczy, ciśnienia oleju itp itd)
- nowe świece, przewody WN, aparat zapłonowy
- panewki?
- możesz sprawdzić czy blok jest prosty i nie popękany
- przeczyścić wszystkie kanaliki wodne w bloku i w głowicy
- simmeringi na wale
więcej nie pamiętam, resztę może koledzy dopiszą
- uszczelniacze na zaworach
- dotarcie zaworów
- uszczelka pod głowicą + planowanie głowicy(nowe śruby)
- nowe pierścionki
- nowe czujniki (temperatury cieczy, ciśnienia oleju itp itd)
- nowe świece, przewody WN, aparat zapłonowy
- panewki?
- możesz sprawdzić czy blok jest prosty i nie popękany
- przeczyścić wszystkie kanaliki wodne w bloku i w głowicy
- simmeringi na wale
więcej nie pamiętam, resztę może koledzy dopiszą
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
No to raczej na pewno bez pierścieni i panewek.w.rodak pisze:Dodam tylko, że w którymś temacie jeden z użytkowników zamieścił listę z częściami silnikowymi do kwoty ~500 zł, które zakupił w jednym ze sklepów internetowych. Nie jestem w stanie ponownie tego wyszukać na chwilę obecną.
U mnie koszt części wyniósł:
uszczelka pod głowicę elring: 60,00zł
uszczelka gumowa pokrywy rozrządu: 20,00zł
kpl. uszczelniaczy zaworowych: 16,00zł
uszcz. kol. ss i wyd: 35,00zł
kpl. szpilek głowicy Victor-reinz: 70,00zł
uszcz. na wale od strony koła zamachowego: 40,00zł
uszczelka miski olejowej: 30,00zł
plastikowy króciec wodny (głowica->nagrzewnica): 15,00zł (warto wymienić)
pompa wody: 70,00zł
pasek zębaty boscha: 25,00zł
rolka skf: 60,00zł
pierścienie tłokowe Goetze (nominał): 420,00zł (ze zniżkami 350,00zł) za komplet
panewek korbowodowych nie wymieniałem bo moje są w świetnym stanie (ori! <ok> )
ale cena ich to jakieś 700-800,00zł (mówimy oczywiście o made in germany)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
słuchaj a po co ci to robić? dzieję się coś z silnikiem? jakieś kontrolki mrugają? nie chce palić? nie ma siły? opisz lepiej co się dzieje to łatwiej ktoś ci pomoże
chyba że tak po prostu chcesz wszystko zrobić tylko pamiętaj że jeśli rozbierzesz silnik zdejmiesz głowicę itd to żaden mechanik tego już tak samo nie złoży
począwszy od np. złego splanowania głowicy przez niewiadomą firmę
zła uszczelka pd głowicę itd itd
także lepiej zastanów się nad niepotrzebnymi wydatkami bo możesz całkiem wszystko pogorszyć
chyba że tak po prostu chcesz wszystko zrobić tylko pamiętaj że jeśli rozbierzesz silnik zdejmiesz głowicę itd to żaden mechanik tego już tak samo nie złoży
począwszy od np. złego splanowania głowicy przez niewiadomą firmę
zła uszczelka pd głowicę itd itd
także lepiej zastanów się nad niepotrzebnymi wydatkami bo możesz całkiem wszystko pogorszyć
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
To co mówi gibaj, to poniekąd jest prawda. W takich starych powozach czasem warto ograniczyć naprawy do tych naprawdę koniecznych.
Ja z racji iż mam 80-tkę B3 sprowadzoną w ori stanie, bez jakieś poważnej przeszłości powypadkowej to postanowiłem w nią inwestować tzn. silnik, bo to był mały mankament tego auta - przebieg powyżej 300kkm i awaria w układzie smarowania (Kraków->Sosnowiec, na około 1,7 litrach oleju). Potem silnik zaczął brać 5 litrów na 5000km oleju 15W40).
To i tak dużo szczęścia, że nie zatarłem motoru. Dzisiaj wymieniłem olej na 0W40 Castrol Edge, także to będzie prawdziwy test. Na mobilu 5W40 ubyło około jednej setki (nowy wyciek pojawił się w okolicach simmeringu wału od strony kół pasowych ).
[ Dodano: 2012-07-20, 21:54 ]
Aha i żeby nikt nie myślał, że po remoncie jest takie cud miodzio.
Z dziennika własnej "książki serwisowej" prowadzonej od remontu auta :mrgreen:
Po "pół" remoncie:
200km wycieki oleju z miski olejowej (po dokręceniu śrub ustało)
650km wyciek z nowego simmering`u wału korbowego
1500km spory ubytek płynu chłodzącego około 3 litrów (nie zidentyfikowano przyczyny)
7000km lekki wyciek płynu z króćca czujników (wymiana króćca i nowe uszczelnienia)
10000km zawieszony silniczek krokowy (2500rpm na wolnych obrotach :mrgreen: )
12000km przeciekający czujnik temp. ECU
14000km wymiana oleju na 0W40 + przegląd wszystkiego po kolei... jak narazie wszystko ok
PS To tak żeby wam uzmysłowić, że nawet po tak gruntownej naprawie silnika i przejrzeniu osprzętu, zawsze się coś w tych naszych ponad 20-sto letnich powozach zepsuje i wymaga większej lub mniejszej ingerencji.
Ja z racji iż mam 80-tkę B3 sprowadzoną w ori stanie, bez jakieś poważnej przeszłości powypadkowej to postanowiłem w nią inwestować tzn. silnik, bo to był mały mankament tego auta - przebieg powyżej 300kkm i awaria w układzie smarowania (Kraków->Sosnowiec, na około 1,7 litrach oleju). Potem silnik zaczął brać 5 litrów na 5000km oleju 15W40).
To i tak dużo szczęścia, że nie zatarłem motoru. Dzisiaj wymieniłem olej na 0W40 Castrol Edge, także to będzie prawdziwy test. Na mobilu 5W40 ubyło około jednej setki (nowy wyciek pojawił się w okolicach simmeringu wału od strony kół pasowych ).
[ Dodano: 2012-07-20, 21:54 ]
Aha i żeby nikt nie myślał, że po remoncie jest takie cud miodzio.
Z dziennika własnej "książki serwisowej" prowadzonej od remontu auta :mrgreen:
Po "pół" remoncie:
200km wycieki oleju z miski olejowej (po dokręceniu śrub ustało)
650km wyciek z nowego simmering`u wału korbowego
1500km spory ubytek płynu chłodzącego około 3 litrów (nie zidentyfikowano przyczyny)
7000km lekki wyciek płynu z króćca czujników (wymiana króćca i nowe uszczelnienia)
10000km zawieszony silniczek krokowy (2500rpm na wolnych obrotach :mrgreen: )
12000km przeciekający czujnik temp. ECU
14000km wymiana oleju na 0W40 + przegląd wszystkiego po kolei... jak narazie wszystko ok
PS To tak żeby wam uzmysłowić, że nawet po tak gruntownej naprawie silnika i przejrzeniu osprzętu, zawsze się coś w tych naszych ponad 20-sto letnich powozach zepsuje i wymaga większej lub mniejszej ingerencji.
Zgadzam sie z kolega tez robilem remoncik w swojej QP nowe zawory panewki uszczelniacze itp itd na czesciach nie oszczedzalem bo chce tym autkiem troche pojezdzic ale caly czas przez pierwszych kilka miesiacy cos wyskakiwalo takze po remoncie wcale nie jest tak ze pozniej wogole nie zagladasz pod maske;)Patrique pisze:PS To tak żeby wam uzmysłowić, że nawet po tak gruntownej naprawie silnika i przejrzeniu osprzętu, zawsze się coś w tych naszych ponad 20-sto letnich powozach zepsuje i wymaga większej lub mniejszej ingerencji.