Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK,ABT]Rolka prowądząca paska rozrzadu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 18 kwie 2008, 16:47

wymień koła zębate wałka rozrządu i wałka napędu aparatu zapłonowego.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 18 kwie 2008, 18:49

MaciejW sprawdz jaki masz luz rolki na trzpieniu byc moze że przez luz zaz duzy na nim rolka stoi krzywo , u mnie bylo podobnie po zmianie tulejki pasek stoi jak trzeba i nic sie z nim nie dzieje ;-)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 19 kwie 2008, 19:14

MaciejW pisze: a ja wymienilem na wale bo to ponoc jest przyczyną ,rolka skf i dalej scina to co robic?
a koło zębate na wałku rozrządu ??
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

MaciejW
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 16 kwie 2008, 09:27
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: MaciejW » 20 kwie 2008, 09:01

widmo pisze:
MaciejW pisze: a ja wymienilem na wale bo to ponoc jest przyczyną ,rolka skf i dalej scina to co robic?
a koło zębate na wałku rozrządu ??
nie,tego kola niewymienialem,mechank stwierdzil ze na wale tylko wystarczy

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 20 kwie 2008, 10:53

no wiesz jest jeszcze małe kólko od napedu aparatu zapłonowego ale nie sądze aby ono tak niszczyło pasek. ja bym własnie obstawiał na duże kółko od wałka rorządu.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
edek0507
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 20 sty 2008, 12:21
Lokalizacja: Koźmin Wlkp.

Post autor: edek0507 » 20 kwie 2008, 20:16

MaciejW wymień koło zębate na wałku rozrządu, ja wymieniłem i pasek teraz chodzi równo

jankes261
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 31 paź 2007, 09:04
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: jankes261 » 25 maja 2008, 09:08

Panowie wiekszoś tych problemów to wina rolki prowdzącej i od tego zaczynajcie. Ja już dwa razy tak mialem że nowa rolka SKF miała większy luz niz ta co była od nowości w silniku. Nie polecam rolek tej firmy.
jankes

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 maja 2008, 10:02

jankes261 pisze:Panowie wiekszoś tych problemów to wina rolki prowdzącej i od tego zaczynajcie. Ja już dwa razy tak mialem że nowa rolka SKF miała większy luz niz ta co była od nowości w silniku. Nie polecam rolek tej firmy.

Podzielam tą opinię. SKF to firma, która chyba nie "lubi " Audi. :-D

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 25 maja 2008, 11:03

Ori to INA
zaraz za nią jest SKF
wiec chyba nic lepszego się nie da wsadzić biorąc pod uwagę stosunek jakosci do ceny

wiele razy wymieniałem juz rozrząd w audi
nie mowie o innych samochodach ....

wszystko zalezy od tego w jakim stanie są koła zębate i czy odpowiednio pasek jest napięty.

zbyt mocno napięty pasek niszczy łożysko rolki i szybcie zuzywa koła. a co za tym idzie również pasek bedzie szybciej się niszczył.


Sam mam zalozoną rolke SKF + pasek Gates, kola zebate wymieniłem na nowe. zrobione na tym mam jakies 30000km i paska nie tnie.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 13 sie 2013, 21:03

Ech nie chciałem odgrzebywać tematu ale muszę bo szukając czego innego mam Déjà vu.
A więc wymieniając rozrząd przekręciłem tego nieszczęsnego imbusa na kole pasowym. Musiałem nabić torxa i po paru uderzeniach młotka wkońcu udało mi się tą śrubę wykręcić. Przystąpiłem do wymiany paska i napinacza (SKF) wszystko ładnie poszło. Przy kręceniu kluczem pasek nie uciekał więc poskładałem wszystko do kupy. Silnik odpalił od strzała lecz zaniepokoił mnie jakiś dziwny dzwięk który wydobywał się przy 2k obr. Myślę może to śruby ww które dałem sześciokątne są nie wyważone wpadają w wibrację. Przejechałem 40km zaglądam pod osłonkę a tam pasek już ścięty. Czytam, czytam i.. myślę to ta śrubka pasowana od napinacza ma luz więc trzeba wymienić lecz nie mogłem nigdzie jej znaleźć więc kupiłem koło wału napędowego. Powiedzcie czy byłbym w stanie zepsuć wał od uderzeń młotka w torxa? Czy poprostu koło się zdeformowało i wymaga wymiany? Kurdę no mam stresa bo auto kupiłem tydzień temu

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 13 sie 2013, 21:35

WhiteWhite,
Jesli chodzi o te śruby co obrobiłeś masz na myśli te 4 szt które trzymają koło pasowe na wale głównym ?

Wg mnie wyważenie śrub nie ma znaczenia w tym wypadku
Napisz jak wyglądała powierzchnia koła pasowego na miejscu styku z zębatką na wale głównym. w tym miejscu kolo pasowe bardzo czesto jest wytarte i moze powodować scinanie paska.
jak wygląda zębatka na wale głównym i czy mocno wytarte ząbki na niej.
A co do uszkodzenia wału to nie jest możliwe abyś w ten sposób uszkodził wał prędzej koło pasowe lub samą zębatkę.

edit:

zapomniałem napisać:

rozrząd w ABK jest różny i zależny od numeru nadwozia
były rolki metalowe i rolki plastikowe których nie wolno zamieniać i moze to powodować cięcie paska.
druga sprawa to czy wymieniałeś szpilkę na która nakładasz rolkę napinającą (lub śrubę bo to zależnie od nadwozia) bo jesli krzywa to tez bedzie pasek cieło.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 13 sie 2013, 21:46

Wiesz co nie zwracałem na to uwagi ale koło pasowe nie było jakoś specjalnie wytarte. Jutro biorę się za wymianę koła zębatego wału. I tak kupiłem nowe więc nie zaszkodzi. I tu pytanie czy hamulec i 5 bieg wystarczą do jego odkręcenia? I jak nazywać w sklepie tą ośkę napinacza. Może jakiś nr katalogowy? Zalazłem nr oryginału a zamiennik ?

[ Dodano: 2013-08-14, 18:32 ]
Zmieniłem koło zębate. Nic się nie zmieniło... Jak mam sprawdzić jaki zestaw rozrządu powinien u mnie być?

AMBlENTE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 19 sie 2013, 23:52

Post autor: AMBlENTE » 20 sie 2013, 08:00

moze tez yc ze rozlka nie jest zdystansowana i jest dokrecona za blisko bloku i zmienia sie "trasa" paska ktora juz jest nierownomierna i dlatego go i drze

Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 20 sie 2013, 11:12

Boję się że jak odsunę rolkę to pasek spadnie. Kupiłem śrubę mocującą rolkę w aso i nowy pasek. Tylko nie mam jak wymienić do kunde deszcz pada.

sylwek1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 15 gru 2015, 18:25

Post autor: sylwek1995 » 21 gru 2015, 10:26

Witam mam taki problem z moją audi ze mi scina pasek rozrządu już 2 raz zmieniałem wszystkie koła zębate rolke i mechanik mowił że to może być głowica do zmiany ale nie wątpie ze to może być tym spowodowane wiec jak myślicie
sylwek sylwek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga