[B4 ABK,ABT]Rolka prowądząca paska rozrzadu
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Ori to INA
zaraz za nią jest SKF
wiec chyba nic lepszego się nie da wsadzić biorąc pod uwagę stosunek jakosci do ceny
wiele razy wymieniałem juz rozrząd w audi
nie mowie o innych samochodach ....
wszystko zalezy od tego w jakim stanie są koła zębate i czy odpowiednio pasek jest napięty.
zbyt mocno napięty pasek niszczy łożysko rolki i szybcie zuzywa koła. a co za tym idzie również pasek bedzie szybciej się niszczył.
Sam mam zalozoną rolke SKF + pasek Gates, kola zebate wymieniłem na nowe. zrobione na tym mam jakies 30000km i paska nie tnie.
zaraz za nią jest SKF
wiec chyba nic lepszego się nie da wsadzić biorąc pod uwagę stosunek jakosci do ceny
wiele razy wymieniałem juz rozrząd w audi
nie mowie o innych samochodach ....
wszystko zalezy od tego w jakim stanie są koła zębate i czy odpowiednio pasek jest napięty.
zbyt mocno napięty pasek niszczy łożysko rolki i szybcie zuzywa koła. a co za tym idzie również pasek bedzie szybciej się niszczył.
Sam mam zalozoną rolke SKF + pasek Gates, kola zebate wymieniłem na nowe. zrobione na tym mam jakies 30000km i paska nie tnie.
- WhiteWhite
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
- Lokalizacja: Wrocław
Ech nie chciałem odgrzebywać tematu ale muszę bo szukając czego innego mam Déjà vu.
A więc wymieniając rozrząd przekręciłem tego nieszczęsnego imbusa na kole pasowym. Musiałem nabić torxa i po paru uderzeniach młotka wkońcu udało mi się tą śrubę wykręcić. Przystąpiłem do wymiany paska i napinacza (SKF) wszystko ładnie poszło. Przy kręceniu kluczem pasek nie uciekał więc poskładałem wszystko do kupy. Silnik odpalił od strzała lecz zaniepokoił mnie jakiś dziwny dzwięk który wydobywał się przy 2k obr. Myślę może to śruby ww które dałem sześciokątne są nie wyważone wpadają w wibrację. Przejechałem 40km zaglądam pod osłonkę a tam pasek już ścięty. Czytam, czytam i.. myślę to ta śrubka pasowana od napinacza ma luz więc trzeba wymienić lecz nie mogłem nigdzie jej znaleźć więc kupiłem koło wału napędowego. Powiedzcie czy byłbym w stanie zepsuć wał od uderzeń młotka w torxa? Czy poprostu koło się zdeformowało i wymaga wymiany? Kurdę no mam stresa bo auto kupiłem tydzień temu
A więc wymieniając rozrząd przekręciłem tego nieszczęsnego imbusa na kole pasowym. Musiałem nabić torxa i po paru uderzeniach młotka wkońcu udało mi się tą śrubę wykręcić. Przystąpiłem do wymiany paska i napinacza (SKF) wszystko ładnie poszło. Przy kręceniu kluczem pasek nie uciekał więc poskładałem wszystko do kupy. Silnik odpalił od strzała lecz zaniepokoił mnie jakiś dziwny dzwięk który wydobywał się przy 2k obr. Myślę może to śruby ww które dałem sześciokątne są nie wyważone wpadają w wibrację. Przejechałem 40km zaglądam pod osłonkę a tam pasek już ścięty. Czytam, czytam i.. myślę to ta śrubka pasowana od napinacza ma luz więc trzeba wymienić lecz nie mogłem nigdzie jej znaleźć więc kupiłem koło wału napędowego. Powiedzcie czy byłbym w stanie zepsuć wał od uderzeń młotka w torxa? Czy poprostu koło się zdeformowało i wymaga wymiany? Kurdę no mam stresa bo auto kupiłem tydzień temu
WhiteWhite,
Jesli chodzi o te śruby co obrobiłeś masz na myśli te 4 szt które trzymają koło pasowe na wale głównym ?
Wg mnie wyważenie śrub nie ma znaczenia w tym wypadku
Napisz jak wyglądała powierzchnia koła pasowego na miejscu styku z zębatką na wale głównym. w tym miejscu kolo pasowe bardzo czesto jest wytarte i moze powodować scinanie paska.
jak wygląda zębatka na wale głównym i czy mocno wytarte ząbki na niej.
A co do uszkodzenia wału to nie jest możliwe abyś w ten sposób uszkodził wał prędzej koło pasowe lub samą zębatkę.
edit:
zapomniałem napisać:
rozrząd w ABK jest różny i zależny od numeru nadwozia
były rolki metalowe i rolki plastikowe których nie wolno zamieniać i moze to powodować cięcie paska.
druga sprawa to czy wymieniałeś szpilkę na która nakładasz rolkę napinającą (lub śrubę bo to zależnie od nadwozia) bo jesli krzywa to tez bedzie pasek cieło.
Jesli chodzi o te śruby co obrobiłeś masz na myśli te 4 szt które trzymają koło pasowe na wale głównym ?
Wg mnie wyważenie śrub nie ma znaczenia w tym wypadku
Napisz jak wyglądała powierzchnia koła pasowego na miejscu styku z zębatką na wale głównym. w tym miejscu kolo pasowe bardzo czesto jest wytarte i moze powodować scinanie paska.
jak wygląda zębatka na wale głównym i czy mocno wytarte ząbki na niej.
A co do uszkodzenia wału to nie jest możliwe abyś w ten sposób uszkodził wał prędzej koło pasowe lub samą zębatkę.
edit:
zapomniałem napisać:
rozrząd w ABK jest różny i zależny od numeru nadwozia
były rolki metalowe i rolki plastikowe których nie wolno zamieniać i moze to powodować cięcie paska.
druga sprawa to czy wymieniałeś szpilkę na która nakładasz rolkę napinającą (lub śrubę bo to zależnie od nadwozia) bo jesli krzywa to tez bedzie pasek cieło.
- WhiteWhite
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
- Lokalizacja: Wrocław
Wiesz co nie zwracałem na to uwagi ale koło pasowe nie było jakoś specjalnie wytarte. Jutro biorę się za wymianę koła zębatego wału. I tak kupiłem nowe więc nie zaszkodzi. I tu pytanie czy hamulec i 5 bieg wystarczą do jego odkręcenia? I jak nazywać w sklepie tą ośkę napinacza. Może jakiś nr katalogowy? Zalazłem nr oryginału a zamiennik ?
[ Dodano: 2013-08-14, 18:32 ]
Zmieniłem koło zębate. Nic się nie zmieniło... Jak mam sprawdzić jaki zestaw rozrządu powinien u mnie być?
[ Dodano: 2013-08-14, 18:32 ]
Zmieniłem koło zębate. Nic się nie zmieniło... Jak mam sprawdzić jaki zestaw rozrządu powinien u mnie być?
- WhiteWhite
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 gru 2015, 18:25