Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK,ABT]Rolka prowądząca paska rozrzadu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 gru 2015, 10:35

Jakiej firmy montowałeś rolki? Ponoć na rolkach SKF coś takiego występuje najczęściej.

sylwek1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 15 gru 2015, 18:25

Post autor: sylwek1995 » 22 gru 2015, 09:43

Tylko że zauważyłem że na rolce pasek chodzi dobrze :-/

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 gru 2015, 14:20

A nie widać na osłonach miejsca gdzie go wycina? A piłuje go od przodu czy z tyłu?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 sty 2016, 13:49

Po ostatnim remoncie silnika mi tez zaczęło ścinać pasek i dziwne bo rolka napinająca jakoś dziwnie ma duży luz chyba za duży jak na mój gust. Czy to jest akurat przyczyną ścinania paska nie wiem ale ewidentnie na niej są kawałki pociętego paska. A dodam że od remonty przejechałem jakieś 5 tyś.
U mnie piłuje od przodu.
Dużo ludzi pisze o kasowaniu luzu na rolce czy to robi się tą nakrętką 10 :?: bo bym dokręcił a nuż pomoże.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 09 sty 2016, 20:24

Ja właśnie tak zrobiłem ,znalazłem nakrętkę m6 z sporo poszerzonym kołnierzem i dokręciłem. Tak ,że w tej chwili rolka napinająca jest na stałe , bo i tak ten napinacz automatyczny mi chyba nie działa.A cięło mi pasek właśnie po robocie rozrządu (rolka skf) Po mojej modyfikacji jest ok.

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 15 sty 2016, 22:01

Dołączę się do tematu i powiem, że mnie pasek ścięło prawie do połowy i całkowitym przypadkiem w porę to zauważyłem. Przyczyną nie był sam napinacz a luz na szpilce, o ile dobrze pamiętam bo czasu trochę minęło. Podłożyłem podkładkę pod koło napinacza. Jak pamiętam nie było dociśnięte dobrze nakrętką i leciutko przekrzywione zsuwało pasek w stronę osłony. Mała podkładka pomogła. Luz był prawie niezauważalny a przesunięcie spore.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 sty 2016, 08:48

majkel1987, no właśnie u mnie jest też jakby rolka nie było dociśnięta i chodzi tak z 1,5 mm, a ktoś mi powie co to za klucz tam idzie :?: bo takiego nie posiadam a bym se kupił.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 sty 2016, 10:31

majkel1987 pisze:Mała podkładka pomogła. Luz był prawie niezauważalny a przesunięcie spore.
Z której strony podłożyłeś? Pod śrubkę trzymającą czy z drugiej strony napinacza przy bloku? Czy po samą szpilkę?

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 16 sty 2016, 18:45

Kolejna osoba mnie pyta a ja nie potrafię sobie przypomnieć. Sorki wielkie ale na 80% dałem ją pod rolkę od strony bloku, lecz nie dam sobie ręki uciąć. Nie wiem kiedy będę zmieniał pasek aby się dokładnie przyjrzeć. Musicie mi wybaczyć. Teraz od strony technicznej podchodząc. Rolka musi być sztywno jeśli chodzi na szpilce to na chłopski rozum trzeba coś pod coś podłożyć aby ją docisnąć. Jak podłożysz pod nakrętkę z przodu to chyba możesz zblokować koło jeśli wycięcie na szpilkę albo sama szpilka ma wyrobiony grzybek, z tyłu to taką grubość aby za bardzo nie wystawała bo siłą rzeczy zsunie pasek. Szpilka jak byście wykręcali i koniec zataczał by koła to znaczy że krzywa. Ogólnie Sorki wielkie musicie pokombinować a skomplikowane to nie jest. Pamiętam że ona była mała, prawie idealnie spasowana. Zakładał mi ją mechanik bo podczas wymiany obdartego paska jeszcze nie umiałem zmieniać rozrządu. Później przy remoncie w ogóle nie zwracałem na to uwagi. Jeśli osobiście bym ją wkładał za pierwszym razem to pewnie bym pamiętał. Jeśli wstrzymacie się to postaram się zdjąć rolkę, ale nie wiem kiedy. Pasek dość świeży. Sorki

Co do klucza, nie wiem, ale zbudowałem frezarkę CNC więc jak by były trudności a bardzo potrzebny to mogę zrobić, tylko potrzebne wymiary. Jak się komuś chce to może mi podać.

Tak całkowicie na marginesie, prośba do zarządu, jak by mogli coś zmienić na stronie aby tak szybko nie wylogowywała. Pisałem dziś to z telefonu i poszło w las. Trochę denerwujące.
Dzięki

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 sty 2016, 20:44

Mnie się wydaje ze rolka nie ma znaczenia u mnie lata w każde strony skf a mimo tego pasek chodzi prawie środkiem. Mam pewna teorie ale to tylko gdybanie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 sty 2016, 17:54

Jarewa pisze:Mam pewna teorie ale to tylko gdybanie.
podpowiedz

Bo dziś zaglądaliśmy z mechanikiem i owszem luz jest troszkę jak pisałem ale uznaliśmy że nie za wielki. Pasek jest cięty ewidentnie przez rolkę napinacza od zewnętrznej strony. Problem w tym że za chiny nie mogliśmy jej wyjąć bo śruba dziwnie kręci się w kółko.
Doradźcie coś panowie.
Może w przyszłym tygodniu zakupię nową rolkę + tą śrubę pasową o ile znajdę ją w sklepie bo na necie nie widać niestety. No i zobaczymy ale może mi coś tam jeszcze podpowiecie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 sty 2016, 19:35

Robiłeś głowice? lub ktoś.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 sty 2016, 19:38

Jarewa pisze:Robiłeś głowice? lub ktoś.
nie, z głowica nic nie było robione, nie tym razem

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 sty 2016, 19:49

Nawet uszczelki?? siedzi jeszcze orginał?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 sty 2016, 20:05

Uszczelka tak, była wymieniana bo cały blok nowy w sensie po kapitalnym remoncie. Myślałem że pytasz o samą głowicę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl