[B4 ABK,ABT]Rolka prowądząca paska rozrzadu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 gru 2015, 18:25
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Po ostatnim remoncie silnika mi tez zaczęło ścinać pasek i dziwne bo rolka napinająca jakoś dziwnie ma duży luz chyba za duży jak na mój gust. Czy to jest akurat przyczyną ścinania paska nie wiem ale ewidentnie na niej są kawałki pociętego paska. A dodam że od remonty przejechałem jakieś 5 tyś.
U mnie piłuje od przodu.
Dużo ludzi pisze o kasowaniu luzu na rolce czy to robi się tą nakrętką 10 :?: bo bym dokręcił a nuż pomoże.
U mnie piłuje od przodu.
Dużo ludzi pisze o kasowaniu luzu na rolce czy to robi się tą nakrętką 10 :?: bo bym dokręcił a nuż pomoże.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Dołączę się do tematu i powiem, że mnie pasek ścięło prawie do połowy i całkowitym przypadkiem w porę to zauważyłem. Przyczyną nie był sam napinacz a luz na szpilce, o ile dobrze pamiętam bo czasu trochę minęło. Podłożyłem podkładkę pod koło napinacza. Jak pamiętam nie było dociśnięte dobrze nakrętką i leciutko przekrzywione zsuwało pasek w stronę osłony. Mała podkładka pomogła. Luz był prawie niezauważalny a przesunięcie spore.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Kolejna osoba mnie pyta a ja nie potrafię sobie przypomnieć. Sorki wielkie ale na 80% dałem ją pod rolkę od strony bloku, lecz nie dam sobie ręki uciąć. Nie wiem kiedy będę zmieniał pasek aby się dokładnie przyjrzeć. Musicie mi wybaczyć. Teraz od strony technicznej podchodząc. Rolka musi być sztywno jeśli chodzi na szpilce to na chłopski rozum trzeba coś pod coś podłożyć aby ją docisnąć. Jak podłożysz pod nakrętkę z przodu to chyba możesz zblokować koło jeśli wycięcie na szpilkę albo sama szpilka ma wyrobiony grzybek, z tyłu to taką grubość aby za bardzo nie wystawała bo siłą rzeczy zsunie pasek. Szpilka jak byście wykręcali i koniec zataczał by koła to znaczy że krzywa. Ogólnie Sorki wielkie musicie pokombinować a skomplikowane to nie jest. Pamiętam że ona była mała, prawie idealnie spasowana. Zakładał mi ją mechanik bo podczas wymiany obdartego paska jeszcze nie umiałem zmieniać rozrządu. Później przy remoncie w ogóle nie zwracałem na to uwagi. Jeśli osobiście bym ją wkładał za pierwszym razem to pewnie bym pamiętał. Jeśli wstrzymacie się to postaram się zdjąć rolkę, ale nie wiem kiedy. Pasek dość świeży. Sorki
Co do klucza, nie wiem, ale zbudowałem frezarkę CNC więc jak by były trudności a bardzo potrzebny to mogę zrobić, tylko potrzebne wymiary. Jak się komuś chce to może mi podać.
Tak całkowicie na marginesie, prośba do zarządu, jak by mogli coś zmienić na stronie aby tak szybko nie wylogowywała. Pisałem dziś to z telefonu i poszło w las. Trochę denerwujące.
Dzięki
Co do klucza, nie wiem, ale zbudowałem frezarkę CNC więc jak by były trudności a bardzo potrzebny to mogę zrobić, tylko potrzebne wymiary. Jak się komuś chce to może mi podać.
Tak całkowicie na marginesie, prośba do zarządu, jak by mogli coś zmienić na stronie aby tak szybko nie wylogowywała. Pisałem dziś to z telefonu i poszło w las. Trochę denerwujące.
Dzięki
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
podpowiedzJarewa pisze:Mam pewna teorie ale to tylko gdybanie.
Bo dziś zaglądaliśmy z mechanikiem i owszem luz jest troszkę jak pisałem ale uznaliśmy że nie za wielki. Pasek jest cięty ewidentnie przez rolkę napinacza od zewnętrznej strony. Problem w tym że za chiny nie mogliśmy jej wyjąć bo śruba dziwnie kręci się w kółko.
Doradźcie coś panowie.
Może w przyszłym tygodniu zakupię nową rolkę + tą śrubę pasową o ile znajdę ją w sklepie bo na necie nie widać niestety. No i zobaczymy ale może mi coś tam jeszcze podpowiecie.