Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK,ABT]Rolka prowądząca paska rozrzadu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

[B4 ABK,ABT]Rolka prowądząca paska rozrzadu

Post autor: wilu8 » 15 kwie 2008, 19:50

Sprawa wyglada tak rolka u mnie dziwnie sie buja na tulejce pasownej , przez to lekko zdarło bok paska i do tego jej brzeg jest wytarty, czy jest to spowodowane lipną rolką (SKF)
bo niewiem pasek i rolka ma przejechane 20tyś km
I tak ida do wymiany częśći ale dziwi mnie to dlaczego sie to stało i czy znowu sie nie powtórzy ?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez wilu8, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kostek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 sty 2007, 02:41
Lokalizacja: Ketrzyn

Post autor: Kostek » 15 kwie 2008, 21:25

Mam to samo i po wymianie tylko paska i napinacza jest tak samo. Zakupiłem tym razem jeszcze śrubę mocującą napinacz do bloku (w serwisie 21 zł) i dolne koło pasowe w tym tygodniu będę zmieniał mam nadzieję że pomoże.
OOOO KENTAKI OOOO

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 15 kwie 2008, 22:16

Możliwe właśnie, że twoje dolne kółko na wale korbowodowym do paska rozrządu jest już do wymiany i dlatego dzieją się takie rzeczy, musisz je dokładnie obejrzeć.
KorNoLio

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 15 kwie 2008, 22:39

No ok ale co ma na nim byc niepokojacego?, auto ma przejechane 140tys i tego jestem pewny , jutro bende miał nowa rolke i zobacze jak bedzie , stara dos mocno sie buja na czpieniu ok 3-4 mm , rolka SKF posiada dziwną tulejke z tworzywa i otworami byc moze sie szybko wyrabia i z powodu luzu wyciera pasek ?

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 15 kwie 2008, 23:05

wilu8 pisze:No ok ale co ma na nim byc niepokojacego?, auto ma przejechane 140tys i tego jestem pewny , jutro bende miał nowa rolke i zobacze jak bedzie , stara dos mocno sie buja na czpieniu ok 3-4 mm , rolka SKF posiada dziwną tulejke z tworzywa i otworami byc moze sie szybko wyrabia i z powodu luzu wyciera pasek ?
Bardzo możliwe, załóż i obserwuj, jak dalej będzie coś nie tak. To raczej będziesz miał do wymiany to małe kółko, ono napędza cały mechanizm i ono prowadzi pasek, jeżeli jest coś z nim nie tak pasek właśnie będzie uciekał.

A jak jest na górnym kółku przy głowicy i przy kółku od napędu aparatu zapłonowego, nie schodzi przypadkiem na którąś stronę, jeżeli nie to możliwe, że to tylko napinacz.
KorNoLio

MaciejW
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 16 kwie 2008, 09:27
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: MaciejW » 16 kwie 2008, 09:40

Witam,jestem tu nowy wiec witam wszystkich!!
Ja zakupilem abk i problem podobny pasek ocieral o rolke.wymienilem rozrząd pasek,napinacz i mechanik stwierdzil ze moze byz zuyte kolo na wale i temu scina na brzegu,wiec tez je wymienilem no i co dalej to samooo ajuz wszystko nowe,wiecie moze co tu robic z tym ??

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 16 kwie 2008, 10:06

MaciejW pisze:Witam,jestem tu nowy wiec witam wszystkich!!
Ja zakupilem abk i problem podobny pasek ocieral o rolke.wymienilem rozrząd pasek,napinacz i mechanik stwierdzil ze moze byz zuyte kolo na wale i temu scina na brzegu,wiec tez je wymienilem no i co dalej to samooo ajuz wszystko nowe,wiecie moze co tu robic z tym ??
A pozostałe koła w jak?
KorNoLio

MaciejW
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 16 kwie 2008, 09:27
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: MaciejW » 16 kwie 2008, 10:15

KorNoLio pisze:
MaciejW pisze:Witam,jestem tu nowy wiec witam wszystkich!!
Ja zakupilem abk i problem podobny pasek ocieral o rolke.wymienilem rozrząd pasek,napinacz i mechanik stwierdzil ze moze byz zuyte kolo na wale i temu scina na brzegu,wiec tez je wymienilem no i co dalej to samooo ajuz wszystko nowe,wiecie moze co tu robic z tym ??
A pozostałe koła w jak?
Pozostałe kola mechechanik mowil ze nie ma sensu wyminic(tez tak wyczytalem na forum) bo nic niedają tylko kolo na wale,no a efekt jest taki sam jak prze wymianną rozrządu.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 16 kwie 2008, 16:16

Nowa rolka ma taki sam luz na trzpieniu jak stara , wiec podmienilismy tulejki z rolki od A4 jest pasowniejsza zaraz próba :-D

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 16 kwie 2008, 16:51

wilu no ja nie wiem co ty masz za rolki że ci się bujają po 4 mm, u mnie jest luzik ale około 0,5mm, jak wymieniałem rozrząd kupiłem nową rolke skf i tam również lekki luzik 0,5mm ale nie 4 mm...

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 16 kwie 2008, 18:30

No dziwna sprawa przymiezalem inne stare rolki i luz był taki sam , na tulejce przełozonej z rolki od A4 luzu jest ledwo wyczówalny i chodzi elegancko , pasek na kółku od rozrządu jest takze zeby od strony chłodnicy widać na jakieś 2-3 mmm a od strony pokrywy widać zeby najekiś 1 mm wiec wygląda że jest idealnie ustawione , dodam że trzpień był wykrecony i go ogladałem nie mam na nim żadnych śladów zużycie i jest to prawdopodobnie wina samej tulejki rolki (SKF)

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 16 kwie 2008, 21:47

wilu8 pisze:No dziwna sprawa przymiezalem inne stare rolki i luz był taki sam , na tulejce przełozonej z rolki od A4 luzu jest ledwo wyczówalny i chodzi elegancko , pasek na kółku od rozrządu jest takze zeby od strony chłodnicy widać na jakieś 2-3 mmm a od strony pokrywy widać zeby najekiś 1 mm wiec wygląda że jest idealnie ustawione , dodam że trzpień był wykrecony i go ogladałem nie mam na nim żadnych śladów zużycie i jest to prawdopodobnie wina samej tulejki rolki (SKF)
Firma SKF psuła by się ostatnimi czasy, hmmm <osohozi>
KorNoLio

Awatar użytkownika
edek0507
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 20 sty 2008, 12:21
Lokalizacja: Koźmin Wlkp.

Post autor: edek0507 » 16 kwie 2008, 22:04

Ja po zmianie silnika zalorzyłem oczywiście nową rolkę napinającą i pasek, po jakimś czasie zauważyłem że dość mocno ściera się krawędź paska, kupiłem jeszcze raz nowy pasek i rolkę i dodatkowo przełożyłem koło wałka rozrządu ze starego silnika i teraz wszystko jest ok, krzywe koło powodowało że pasek się smykał i ścierał o rant rolki.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 18 kwie 2008, 00:30

Jak rolka napinającą to tylko INA :-D
z SKF miałem to samo wymieniłem na INA i nie ma żadnego luzu poosiowego. jednym słowem HULA jak wsciekła :-D

a swoją drogą to w naszych autkach koła zębate na wale głównym i na wałku rozrządu to juz mają swoje wychulane, więc czasami to one są przyczyną szybszego niszczenia paska. jeżeli tak się dzieje to trzeba poprostu pomyslec o wymianie kółek zębatych
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

MaciejW
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 16 kwie 2008, 09:27
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: MaciejW » 18 kwie 2008, 08:43

widmo pisze:Jak rolka napinającą to tylko INA :-D
z SKF miałem to samo wymieniłem na INA i nie ma żadnego luzu poosiowego. jednym słowem HULA jak wsciekła :-D

a swoją drogą to w naszych autkach koła zębate na wale głównym i na wałku rozrządu to juz mają swoje wychulane, więc czasami to one są przyczyną szybszego niszczenia paska. jeżeli tak się dzieje to trzeba poprostu pomyslec o wymianie kółek zębatych
a ja wymienilem na wale bo to ponoc jest przyczyną ,rolka skf i dalej scina to co robic?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga