[B4 ABK,ABT]Rolka prowądząca paska rozrzadu
[B4 ABK,ABT]Rolka prowądząca paska rozrzadu
Sprawa wyglada tak rolka u mnie dziwnie sie buja na tulejce pasownej , przez to lekko zdarło bok paska i do tego jej brzeg jest wytarty, czy jest to spowodowane lipną rolką (SKF)
bo niewiem pasek i rolka ma przejechane 20tyś km
I tak ida do wymiany częśći ale dziwi mnie to dlaczego sie to stało i czy znowu sie nie powtórzy ?
bo niewiem pasek i rolka ma przejechane 20tyś km
I tak ida do wymiany częśći ale dziwi mnie to dlaczego sie to stało i czy znowu sie nie powtórzy ?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez wilu8, łącznie zmieniany 1 raz.
No ok ale co ma na nim byc niepokojacego?, auto ma przejechane 140tys i tego jestem pewny , jutro bende miał nowa rolke i zobacze jak bedzie , stara dos mocno sie buja na czpieniu ok 3-4 mm , rolka SKF posiada dziwną tulejke z tworzywa i otworami byc moze sie szybko wyrabia i z powodu luzu wyciera pasek ?
Bardzo możliwe, załóż i obserwuj, jak dalej będzie coś nie tak. To raczej będziesz miał do wymiany to małe kółko, ono napędza cały mechanizm i ono prowadzi pasek, jeżeli jest coś z nim nie tak pasek właśnie będzie uciekał.wilu8 pisze:No ok ale co ma na nim byc niepokojacego?, auto ma przejechane 140tys i tego jestem pewny , jutro bende miał nowa rolke i zobacze jak bedzie , stara dos mocno sie buja na czpieniu ok 3-4 mm , rolka SKF posiada dziwną tulejke z tworzywa i otworami byc moze sie szybko wyrabia i z powodu luzu wyciera pasek ?
A jak jest na górnym kółku przy głowicy i przy kółku od napędu aparatu zapłonowego, nie schodzi przypadkiem na którąś stronę, jeżeli nie to możliwe, że to tylko napinacz.
Witam,jestem tu nowy wiec witam wszystkich!!
Ja zakupilem abk i problem podobny pasek ocieral o rolke.wymienilem rozrząd pasek,napinacz i mechanik stwierdzil ze moze byz zuyte kolo na wale i temu scina na brzegu,wiec tez je wymienilem no i co dalej to samooo ajuz wszystko nowe,wiecie moze co tu robic z tym ??
Ja zakupilem abk i problem podobny pasek ocieral o rolke.wymienilem rozrząd pasek,napinacz i mechanik stwierdzil ze moze byz zuyte kolo na wale i temu scina na brzegu,wiec tez je wymienilem no i co dalej to samooo ajuz wszystko nowe,wiecie moze co tu robic z tym ??
A pozostałe koła w jak?MaciejW pisze:Witam,jestem tu nowy wiec witam wszystkich!!
Ja zakupilem abk i problem podobny pasek ocieral o rolke.wymienilem rozrząd pasek,napinacz i mechanik stwierdzil ze moze byz zuyte kolo na wale i temu scina na brzegu,wiec tez je wymienilem no i co dalej to samooo ajuz wszystko nowe,wiecie moze co tu robic z tym ??
Pozostałe kola mechechanik mowil ze nie ma sensu wyminic(tez tak wyczytalem na forum) bo nic niedają tylko kolo na wale,no a efekt jest taki sam jak prze wymianną rozrządu.KorNoLio pisze:A pozostałe koła w jak?MaciejW pisze:Witam,jestem tu nowy wiec witam wszystkich!!
Ja zakupilem abk i problem podobny pasek ocieral o rolke.wymienilem rozrząd pasek,napinacz i mechanik stwierdzil ze moze byz zuyte kolo na wale i temu scina na brzegu,wiec tez je wymienilem no i co dalej to samooo ajuz wszystko nowe,wiecie moze co tu robic z tym ??
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
No dziwna sprawa przymiezalem inne stare rolki i luz był taki sam , na tulejce przełozonej z rolki od A4 luzu jest ledwo wyczówalny i chodzi elegancko , pasek na kółku od rozrządu jest takze zeby od strony chłodnicy widać na jakieś 2-3 mmm a od strony pokrywy widać zeby najekiś 1 mm wiec wygląda że jest idealnie ustawione , dodam że trzpień był wykrecony i go ogladałem nie mam na nim żadnych śladów zużycie i jest to prawdopodobnie wina samej tulejki rolki (SKF)
Firma SKF psuła by się ostatnimi czasy, hmmm <osohozi>wilu8 pisze:No dziwna sprawa przymiezalem inne stare rolki i luz był taki sam , na tulejce przełozonej z rolki od A4 luzu jest ledwo wyczówalny i chodzi elegancko , pasek na kółku od rozrządu jest takze zeby od strony chłodnicy widać na jakieś 2-3 mmm a od strony pokrywy widać zeby najekiś 1 mm wiec wygląda że jest idealnie ustawione , dodam że trzpień był wykrecony i go ogladałem nie mam na nim żadnych śladów zużycie i jest to prawdopodobnie wina samej tulejki rolki (SKF)
Ja po zmianie silnika zalorzyłem oczywiście nową rolkę napinającą i pasek, po jakimś czasie zauważyłem że dość mocno ściera się krawędź paska, kupiłem jeszcze raz nowy pasek i rolkę i dodatkowo przełożyłem koło wałka rozrządu ze starego silnika i teraz wszystko jest ok, krzywe koło powodowało że pasek się smykał i ścierał o rant rolki.
Jak rolka napinającą to tylko INA
z SKF miałem to samo wymieniłem na INA i nie ma żadnego luzu poosiowego. jednym słowem HULA jak wsciekła
a swoją drogą to w naszych autkach koła zębate na wale głównym i na wałku rozrządu to juz mają swoje wychulane, więc czasami to one są przyczyną szybszego niszczenia paska. jeżeli tak się dzieje to trzeba poprostu pomyslec o wymianie kółek zębatych
z SKF miałem to samo wymieniłem na INA i nie ma żadnego luzu poosiowego. jednym słowem HULA jak wsciekła
a swoją drogą to w naszych autkach koła zębate na wale głównym i na wałku rozrządu to juz mają swoje wychulane, więc czasami to one są przyczyną szybszego niszczenia paska. jeżeli tak się dzieje to trzeba poprostu pomyslec o wymianie kółek zębatych
a ja wymienilem na wale bo to ponoc jest przyczyną ,rolka skf i dalej scina to co robic?widmo pisze:Jak rolka napinającą to tylko INA
z SKF miałem to samo wymieniłem na INA i nie ma żadnego luzu poosiowego. jednym słowem HULA jak wsciekła
a swoją drogą to w naszych autkach koła zębate na wale głównym i na wałku rozrządu to juz mają swoje wychulane, więc czasami to one są przyczyną szybszego niszczenia paska. jeżeli tak się dzieje to trzeba poprostu pomyslec o wymianie kółek zębatych