witam kolegów jeszcze w starym roku, mam dylemat z rozrządem otóż muszę zmienić pasek o się wyciągnął troszkę i mam problem ze znakami gdyż kółko rozrządu ma znak OT i on powinien zgrać się z OT na obudowie tak? problem w tym że poprzedni właściciel usunął obudowę i mam jakiś zamiennik bez znaku, kolejne to czy muszę sciągać koło pasowe czy nie?
Bo tam też jest znak tylko z czym go zgrać i co z wałkiem pośrednim? wiadomo mogłbym zrobić własne znaki tylko nie wiem czy rozrząd nie jest przestawiony przez poprzednika bo auto dziwnie się zachowuje. Pobrałem książkę z działu download naszego forum ale zdjecia są kiepskiej jakości wiec jeśli ktoś może opisać co i jak bądz wrzucić zdjęcie byłbym wdzięczny pozdrowionka
[1.6 PP] Rozrząd Dylemat
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
od początku...
luzujesz pompe wspomagania i alternator - paski na kupe obok auta, kopółke zdejmujesz z rozdzielacza ,
musisz odkręcić koło pasowe pompy wody(3 śrubki imbus 6mm) i koło pasowe na wale (4 szt imbus 6mm). zanim zdejmiesz to drugie ustaw na punkty
Wał=> strzałka na obudowie i wycięcie na krawędzi koła pasowego, ewentualnie punkt"0"(nie kreska tylko "0") na kole zamachowym i ostra krawędź w otworze w skrzyni biegów.
Wałek rozrządu=> punkt na kole z wycięciem na obudowie, ewentualnie zdejmujesz pokrywe zaworów i na przeciwnym końcu wałka masz wycięcie. wkładasz w nie gruby płaskownik np. suwmiarke tak żeby opierał się o głowice (pasuje tylko w jednej pozycji i to jest GMP na 1cyl.)
wałek pośredni=> patrz na rozdzielacz na krawędzi powinna być kreska oznaczająca GMP na 1garze - musi być równolegle z elektrodą palca rozdzielacza
odkręcasz obudawe, napinacz ,
wymieniasz, pasek, napinacz i składasz w odwrotnej kolejności
Powodzenia i napisz czy pomogłem
luzujesz pompe wspomagania i alternator - paski na kupe obok auta, kopółke zdejmujesz z rozdzielacza ,
musisz odkręcić koło pasowe pompy wody(3 śrubki imbus 6mm) i koło pasowe na wale (4 szt imbus 6mm). zanim zdejmiesz to drugie ustaw na punkty
Wał=> strzałka na obudowie i wycięcie na krawędzi koła pasowego, ewentualnie punkt"0"(nie kreska tylko "0") na kole zamachowym i ostra krawędź w otworze w skrzyni biegów.
Wałek rozrządu=> punkt na kole z wycięciem na obudowie, ewentualnie zdejmujesz pokrywe zaworów i na przeciwnym końcu wałka masz wycięcie. wkładasz w nie gruby płaskownik np. suwmiarke tak żeby opierał się o głowice (pasuje tylko w jednej pozycji i to jest GMP na 1cyl.)
wałek pośredni=> patrz na rozdzielacz na krawędzi powinna być kreska oznaczająca GMP na 1garze - musi być równolegle z elektrodą palca rozdzielacza
odkręcasz obudawe, napinacz ,
wymieniasz, pasek, napinacz i składasz w odwrotnej kolejności
Powodzenia i napisz czy pomogłem
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia