[ABT] Rozrząd
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 05 cze 2013, 18:14
[ABT] Rozrząd
Biorę się za pierwszą wymianę rozrządu (proszę nie mówić o mechanikach itd.) Nie mogę doszukać się pewnych informacji tj. moment dokręcenia napinacza paska oraz na co zwracać szczególną uwagę przy całej operacji. Jeżeli temat już był to prosiłbym o przytoczenie.
Widać że chcesz sie sam za to zabrać i masz rację . Niech to diabli wezno tych mechaników. Znajomy pojechał kiedyś do takiego jednego zeby mu wymienił rozrząd, no to mu wymienił że czkawki dostał.
Mnóstwo rzeczy było nieci"kawie wyglądających, że wymienię tylko ze trzy kółka zębate,wałek rozrządu,zawory i jakieś tam simmeringi . Tak że wybulił parę groszy i jeszcze kazał mu przyjechać bo do pompy olejowej pasowałoby zajrzeć.
Wyczytałem w knidze że rolkę dociąga się 30 Nm, a uważać trzeba żeby po wymianie było jak przed wymianą czyli na znaki ustawcze całego obracającego się ustrojstwa..
Sądzę że zaraz ktoś Tobie wydziobie kilka tematów gdzie wszystko jest co i jak .
Mnóstwo rzeczy było nieci"kawie wyglądających, że wymienię tylko ze trzy kółka zębate,wałek rozrządu,zawory i jakieś tam simmeringi . Tak że wybulił parę groszy i jeszcze kazał mu przyjechać bo do pompy olejowej pasowałoby zajrzeć.
Wyczytałem w knidze że rolkę dociąga się 30 Nm, a uważać trzeba żeby po wymianie było jak przed wymianą czyli na znaki ustawcze całego obracającego się ustrojstwa..
Sądzę że zaraz ktoś Tobie wydziobie kilka tematów gdzie wszystko jest co i jak .
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Ja sam jestem mechanikiem i nigdy nie zostawię swojego auta "fachowcom".antoni pisze:Jaki by nie był, ale wszystko się w nim kręci wedle zasad i reguł i powinno tak samo po zakończonych wymianach.
Jak dokręcisz rolkę napinającą momentem obrotowym 30 Nm, to na 100% ukręcisz gwint na śrubie pasowanej. To trzeba dokręcić z wyczuciem, tam jest tylko nakrętka na klucz 10.
Podczas całej operacji musisz przede wszystkim posiadać wiedzę, jak wykonać to prawidłowo.
Proponuję wymienić pasek rozrządu, pompę wody, jeśli są zużyte również paski alternatora i wspomagania.
Musisz pamiętać o prawidłowym ustawieniu znaków. Na kole zamachowym masz zaznaczone 0, to jest w audi GPZ(górny punkt zwrotny) pierwszego tłoka, zamiennie GMP.
Oczywiście jeśli będziesz wymieniał pompę wodną, usuń płyn z układu chłodzenia.
Po zmianie paska warto sprawdzić ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu, ale jeśli nie dotkniesz aparatu zapłonowego to nie ulegnie on zmianie, chyba, że ktoś wcześniej błędnie założył pasek.
Jak wszystkie znaki będę się zgadzały to auto musi zapalić od przysłowiowego strzała :mrgreen:
[ Dodano: 2013-06-14, 17:16 ]
Ja zawsze po wymianie paska sprawdzam ustawienie kąta wyprzedzania zapłonu, do tego potrzebujesz lampę stroboskopową, najlepiej z regulowanym kątem.
krystian7823, wejdz sobie na http://www.centrum.audi80.pl/ i po prawej str znajdziesz instr obsługi ''Reguluje i naprawiam...'' do ściągnięcia, jak bys chciał bardziej podręcznikowo przyjrzeć sie przebiegowi tej pracy...
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
A widziałeś 1.9TDI 90KM ALH z rozbieraną wcześniej pompą wtryskową przez "fachowca? zeszły tydzień remont silnika, właściciel oddał pompę wtryskową do wspomnianego wcześniej "fachowca", ja w tym czasie robiłem kapitalkę tego silnika, bo pogieło korby właśnie przez zepsutą pompę, ale dalej, poskładałem wszystko na blokady, i za nic nie chciał odpalić przyspieszałem, opóźniałem nic! w końcu zacząłem przestawiać koło pompy na rozrządzie, i w końcu trafiłem, 2 ząbki dalej niż blokada, wszystko w normie spalanie kąty itp, itd,karolas123 pisze:Nie ma takiej możliwosći, zeby rozrzad ustawiony na znaki i złożony nie działał. Coś przeoczyłeś.
Więc nie mów mi, że rozrząd ustawiony na znaki musi być dobrze
takich przykładów mogę ci mnożyć,
a do Ciebie krystian7823, jeżeli wymieniasz tylko pasek i napinacz, zrób na wszelki wypadek swoje znaki
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Przeciesz koło w pompach w 1.9 tdi jest na klinie i nie ma mozliwości zle go założyć, wiec chyba coś kręcisz. Po drugie możesz mi powiedzieć jak przez zepsutą pompę może pogiąć korby? Jest pewnie możliwość, że mogłoby zablokować koło pompy i urwać pasek rozrzadu jednak to skrajne przypadki. Mozesz przybliżyc co po Twojej operacji przestawiania pompy na rozrzadzie było w normie? Możesz mnożyć przykłady, chetnie posłucham. Przeciesz to nie motorynka, gdzie jadac dalej trzeba było miec zapasowy klin w kieszeni.
A wiesz co to znaczy jak silnik sie wscieknie? Tzn ze wskoczy samoistnie na maksymalne obroty, moze byc tak jak masz zepsuta pompe wtryskowa, pompe olejowa turbo, roznie, wtedy w komorze Jest takie cisnienie ze gnie korbowody, i zle mnie zrozumiales pompa nie byla tylko wyjeta, ale rozebrana i zle zlozona, pozatym nie Jest na klinie tylko Na fasolkach, a przestawienie Na rozrzadzie spowodowalo Zmiane poczatku wtrysku
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Nie wiem jak silnik sie wscieka, ale znam zjawisko rozbiegania silnika. Genezą tego zjawiska jest zwykle zle uszczelnienie silnika co powoduje jego samozasysanie do komory spalania, destrukcja silnika jednak nie wynika z ciśnienia jakie sie tworzy w komorze spalania, bo jest ono mniejsze niż w sprawnym silniku, a z predkości kątowych jakie osiagaja elementy wirujące silnika. Zjawisko pogięcia korbowodów wynika zwykle ze znalezienia sie w komorze spalania cieczy nieściśliwej. Co do fasolek... cóż mowisz zapewne o regulacji kąta kołem pompy, zgadza sie wystepuje tam coś takiego co można nazwać fasolkami . Samo koło jednak jest ustalone na wale pompy za pomocą klina ustalającego, a zamocowane na stożku. Przestawienie pompy na "fasolkach" od skrajnego położenia do skrajnego nie spowoduje nic poza niemożnościa odpalenia.