Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT] Rozrząd

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
krystian7823
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 05 cze 2013, 18:14

[ABT] Rozrząd

Post autor: krystian7823 » 13 cze 2013, 19:11

Biorę się za pierwszą wymianę rozrządu (proszę nie mówić o mechanikach itd.) Nie mogę doszukać się pewnych informacji tj. moment dokręcenia napinacza paska oraz na co zwracać szczególną uwagę przy całej operacji. Jeżeli temat już był to prosiłbym o przytoczenie.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 13 cze 2013, 21:24

Widać że chcesz sie sam za to zabrać i masz rację . Niech to diabli wezno tych mechaników. Znajomy pojechał kiedyś do takiego jednego zeby mu wymienił rozrząd, no to mu wymienił że czkawki dostał.
Mnóstwo rzeczy było nieci"kawie wyglądających, że wymienię tylko ze trzy kółka zębate,wałek rozrządu,zawory i jakieś tam simmeringi . Tak że wybulił parę groszy i jeszcze kazał mu przyjechać bo do pompy olejowej pasowałoby zajrzeć.

Wyczytałem w knidze że rolkę dociąga się 30 Nm, a uważać trzeba żeby po wymianie było jak przed wymianą czyli na znaki ustawcze całego obracającego się ustrojstwa..

Sądzę że zaraz ktoś Tobie wydziobie kilka tematów gdzie wszystko jest co i jak .

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 13 cze 2013, 22:18

antoni, Chyba nie w ABT taka magia, bo to silnik bezkolizyjny.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 14 cze 2013, 06:20

Jaki by nie był, ale wszystko się w nim kręci wedle zasad i reguł i powinno tak samo po zakończonych wymianach.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 14 cze 2013, 17:14

antoni pisze:Jaki by nie był, ale wszystko się w nim kręci wedle zasad i reguł i powinno tak samo po zakończonych wymianach.
Ja sam jestem mechanikiem i nigdy nie zostawię swojego auta "fachowcom".

Jak dokręcisz rolkę napinającą momentem obrotowym 30 Nm, to na 100% ukręcisz gwint na śrubie pasowanej. To trzeba dokręcić z wyczuciem, tam jest tylko nakrętka na klucz 10.

Podczas całej operacji musisz przede wszystkim posiadać wiedzę, jak wykonać to prawidłowo.
Proponuję wymienić pasek rozrządu, pompę wody, jeśli są zużyte również paski alternatora i wspomagania.

Musisz pamiętać o prawidłowym ustawieniu znaków. Na kole zamachowym masz zaznaczone 0, to jest w audi GPZ(górny punkt zwrotny) pierwszego tłoka, zamiennie GMP.

Oczywiście jeśli będziesz wymieniał pompę wodną, usuń płyn z układu chłodzenia.
Po zmianie paska warto sprawdzić ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu, ale jeśli nie dotkniesz aparatu zapłonowego to nie ulegnie on zmianie, chyba, że ktoś wcześniej błędnie założył pasek.

Jak wszystkie znaki będę się zgadzały to auto musi zapalić od przysłowiowego strzała :mrgreen:

[ Dodano: 2013-06-14, 17:16 ]
Ja zawsze po wymianie paska sprawdzam ustawienie kąta wyprzedzania zapłonu, do tego potrzebujesz lampę stroboskopową, najlepiej z regulowanym kątem.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 14 cze 2013, 21:49

krystian7823, wejdz sobie na http://www.centrum.audi80.pl/ i po prawej str znajdziesz instr obsługi ''Reguluje i naprawiam...'' do ściągnięcia, jak bys chciał bardziej podręcznikowo przyjrzeć sie przebiegowi tej pracy...

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 14 cze 2013, 22:24

Śruby składanego koła pasowego na wale korbowym : 20 Nm

Osłona paska zebatego 10 Nm

Nakrętka napinacza paska 45 Nm

Łożysko napinacza paska :
- śruba z łbem walcowym 30 Nm
- śruba dwustronna 30 Nm

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 15 cze 2013, 14:04

lub biały cienki mazak i znaczysz zakładasz i jest jak było. Nigdy niewiadomo kto co zrobił wcześniej, raz renówka na znaki mi za diabła nie chciała chodzić ale wcześniej maiłem też stare ustawienie zaznaczone. Pamiętaj też po złożeniu kluczem za śrubę na wałku zrobić obrót kontrolny tak w razie wu

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 15 cze 2013, 14:58

Nie ma takiej możliwosći, zeby rozrzad ustawiony na znaki i złożony nie działał. Coś przeoczyłeś.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 15 cze 2013, 15:34

widocznie mało widziałeś. ja widziałem np. 1.9 z kołem od 1.6 i znak nie jest w tym miejscu co trzeba, wyjęte i przestawione aparaty, a w reni poprostu kiepsko chodził na znaki a zbek dalej ( jak było ) chodził dobrze

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 15 cze 2013, 16:42

karolas123 pisze:Nie ma takiej możliwosći, zeby rozrzad ustawiony na znaki i złożony nie działał. Coś przeoczyłeś.
A widziałeś 1.9TDI 90KM ALH z rozbieraną wcześniej pompą wtryskową przez "fachowca? zeszły tydzień remont silnika, właściciel oddał pompę wtryskową do wspomnianego wcześniej "fachowca", ja w tym czasie robiłem kapitalkę tego silnika, bo pogieło korby właśnie przez zepsutą pompę, ale dalej, poskładałem wszystko na blokady, i za nic nie chciał odpalić przyspieszałem, opóźniałem nic! w końcu zacząłem przestawiać koło pompy na rozrządzie, i w końcu trafiłem, 2 ząbki dalej niż blokada, wszystko w normie spalanie kąty itp, itd,
Więc nie mów mi, że rozrząd ustawiony na znaki musi być dobrze
takich przykładów mogę ci mnożyć,
a do Ciebie krystian7823, jeżeli wymieniasz tylko pasek i napinacz, zrób na wszelki wypadek swoje znaki

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 15 cze 2013, 18:20

Przeciesz koło w pompach w 1.9 tdi jest na klinie i nie ma mozliwości zle go założyć, wiec chyba coś kręcisz. Po drugie możesz mi powiedzieć jak przez zepsutą pompę może pogiąć korby? Jest pewnie możliwość, że mogłoby zablokować koło pompy i urwać pasek rozrzadu jednak to skrajne przypadki. Mozesz przybliżyc co po Twojej operacji przestawiania pompy na rozrzadzie było w normie? Możesz mnożyć przykłady, chetnie posłucham. Przeciesz to nie motorynka, gdzie jadac dalej trzeba było miec zapasowy klin w kieszeni.

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 15 cze 2013, 18:31

A wiesz co to znaczy jak silnik sie wscieknie? Tzn ze wskoczy samoistnie na maksymalne obroty, moze byc tak jak masz zepsuta pompe wtryskowa, pompe olejowa turbo, roznie, wtedy w komorze Jest takie cisnienie ze gnie korbowody, i zle mnie zrozumiales pompa nie byla tylko wyjeta, ale rozebrana i zle zlozona, pozatym nie Jest na klinie tylko Na fasolkach, a przestawienie Na rozrzadzie spowodowalo Zmiane poczatku wtrysku

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 15 cze 2013, 18:49

Na pewno Karolas123 ma na myśli znaki FABRYCZNE wyryte przez producenta samochodu. Albowiem zaprawdę powiadam Wam, że są jeszcze znaki ustanowione przez "antoniego" i to nie białym wapnem, przy których te fabryczne łatwo można przeoczyć, gdyż zazwyczaj są to mało widoczne kropecki i kresecki.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 15 cze 2013, 20:57

Nie wiem jak silnik sie wscieka, ale znam zjawisko rozbiegania silnika. Genezą tego zjawiska jest zwykle zle uszczelnienie silnika co powoduje jego samozasysanie do komory spalania, destrukcja silnika jednak nie wynika z ciśnienia jakie sie tworzy w komorze spalania, bo jest ono mniejsze niż w sprawnym silniku, a z predkości kątowych jakie osiagaja elementy wirujące silnika. Zjawisko pogięcia korbowodów wynika zwykle ze znalezienia sie w komorze spalania cieczy nieściśliwej. Co do fasolek... cóż mowisz zapewne o regulacji kąta kołem pompy, zgadza sie wystepuje tam coś takiego co można nazwać fasolkami :-D. Samo koło jednak jest ustalone na wale pompy za pomocą klina ustalającego, a zamocowane na stożku. Przestawienie pompy na "fasolkach" od skrajnego położenia do skrajnego nie spowoduje nic poza niemożnościa odpalenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl