Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Sam dodaje sobie gazu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mateo1992 » 04 maja 2019, 15:17

h/k pisze:Zarówno jak jak i kolega Kogutiru mamy na myśli sprawdzenie na włączonym zapłonie i nie pracującym silniku... Mam obawy, że wybiórczo czytasz posty.
Ale napisałem przecież najpierw wskazania na włączonym zapłonie, ale dobrze to jest sprawdzone? to mają być te piny wychodzące do wtyczki? 2-gi pin to ślizgacz itp... ?

[ Dodano: 2019-05-04, 15:17 ]
h/k pisze:
mateo1992 pisze:
h/k pisze:Dodatkowo odczyty przepływomierza czy czujnika przepustnicy musisz zrobić manualnie, na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie, by sprawdzić stan ścieżek ww. czujników.
Podaj wartości jakie powinny być prawidłowe i przy jakich czujnikach.
Czujniki te możesz sprawdzić VAGiem. Zakres : przepływomierz jak dobrze pamiętam wartości 0-100%, TPS na pewno 0-ok. 85°, przy czym mają się w obu wartości zmieniać stopniowo i bez żadnych skoków czy przerw.

Tutaj masz Kolego nieco o ABK:
https://audi80.pl/topics77/b4-20-ab ... t88845.htm

Zarówno jak jak i kolega Kogutiru mamy na myśli sprawdzenie na włączonym zapłonie i nie pracującym silniku... Mam obawy, że wybiórczo czytasz posty.
Co to jest ten tps? czy to jest ten warystor w przepływce?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 maja 2019, 16:19

Hmm, coś czuję że się nie dogadacie ;-) bo piszecie o kilku różnych rzeczach a kolega mateo1992, myśli to wsio dotyczy przepływki.

mateo1992, ty też mógł byś czasem zasięgnąć wiedzy w google bo tp to tps(throw position sensor) inaczej czujnik położenie przepustnicy a nie warystor.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mateo1992 » 04 maja 2019, 17:08

PieterB pisze:Hmm, coś czuję że się nie dogadacie
Pieter masz w 100% racje, nie dogadamy się ja już zgłupiałem i Ty to zauważyłeś.
Dodam, że mój tato mi to robi który jest elektrykiem (wszystko sprawdza) tylko nie wie co ma jak wskazywać.
Mógłbym mieć do Ciebie prośbę żebyś mi napisał "łopatologicznie" od początku co mam dokładnie sprawdzić i od początku? mam zdjęty dekielek pod którym znajduje się potencjometr i włączony zapłon co dalej?
Odpiąłem warystor jeden ten biały kabelek i auto chodzi dużo równiej choćby na samej benzynie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 maja 2019, 17:28

w sumie to nie wiem czemu nie używacie w ogóle googla a on prawdę Ci powie okok

proszę bardzo:
silnik wyłączony, klapa zamknięta - 0,3 V,
wolne obroty - 1V,
obroty 3000 obr/min - 2V,

Nie pamiętam które to piny ale jak masz zdjętą klapę to łatwo sprawdzić.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mateo1992 » 04 maja 2019, 18:36

Przy 3000 obr. Na 2gim pinie względem masy jest napięcie 2v
Na TNC który jest zapięty na 1 szej i 4 nóżce jest napięcie ok okolo 1.5 v

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 maja 2019, 18:43

To wychodzi na to że masz nieszczelność ;-)
a i max otwarcie to
silnik wyłączony, klapa całowicie otwarta - 4,5 V.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mateo1992 » 04 maja 2019, 18:48

Powiedz mi, czy przy takich uderzeniach jakie były na takim gazie mogę mieć nieszczelność gdzieś od spodu i nie widząc tego z wierzchu?
mam 3 nieszczelności ale są to małe dziurki które po zatkaniu wiele nie zmieniły no ale są.
Napięcie na wyłączonym z klapą otwartą jest tak jak piszesz.
To dlaczego jest taka uboga mieszanka że silnik na zimnym nie moze odpalić? Co ma z tym wspólnego powietrze?
Ostatnio zmieniony 04 maja 2019, 18:54 przez mateo1992, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 maja 2019, 18:52

mateo1992, wszędzie może być, nawet na podciśnieniach trzeba wsio dokładnie pooglądać.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mateo1992 » 04 maja 2019, 19:03

Silnik krokowy ? Może tak robić?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 maja 2019, 19:14

mateo1992 pisze:Silnik krokowy ?
tu nie ma czegoś takiego ;-) jest tylko zawór stabilizacji biegu jałowego i raczej tego nie może robić. Ja nie widziałem osobiście a do tego to miałbyś jeszcze inne objawy.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 04 maja 2019, 19:40

Sciagaj gumę miedzy Przeplywomierzem, a Przepustnicą obejrzyj całą harmonijkę wzdłuż i w poprzek, wezyk od reduktora lpg tez sprawdz, następnie sprawdź ponownie ten regulator ciśnienia paliwa czy po zdjęciu wężyka od niego nie poleci benzyny

Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mateo1992 » 04 maja 2019, 20:13

Kogutiru pisze:Sciagaj gumę miedzy Przeplywomierzem, a Przepustnicą obejrzyj całą harmonijkę wzdłuż i w poprzek, wezyk od reduktora lpg tez sprawdz, następnie sprawdź ponownie ten regulator ciśnienia paliwa czy po zdjęciu wężyka od niego nie poleci benzyny
Kogutiru, wężyki od reduktora mam nowe bo przerabiałem na sekwencje ale nic się po przerobieniu w tej kwestii nie poprawiło więc takie rzeczy bym wykluczył...
Odkręcę tą harmonijke, od razu wymienie też przy okazji ten krótki wężyk od odmy olejowej.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1042
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 10 maja 2019, 16:53

TPS - Throttle Position Sensor, czyli czujnik położenia przepustnicy. To jest jeden z dwóch potencjometrów, drugi masz w przepływomierzu.
Oba sprawdź na włączonym zapłonie bez rozruchu silnika. TPS normalnie sprawdzasz pedałem gazu, a przepływomierz ruszając ręcznie klapą, przy czym w obu przypadkach wychylasz pomału aż do końca, by wyeliminować przerwy ścieżek rezystywnych i jednocześnie w trakcie wychylania cały czas obserwujesz wartości w VAGu. Wywołaj sobie po kolei grupy 001, 002 i 003 to będziesz wiedział, gdzie są wartości przepływomierza czyli Engine Load - w procentach oraz TPS - jak dobrze pamiętam Throttle Valve Angle w stopniach i odczytuj.
Przepływomierz jest w końcu mechanicznie już sprawny? Klapa ma się poruszać w całym zakresie ruchu płynnie i bez zacięć.

Co do wtryskiwacza rozruchowego, o który pytałeś to na razie bym go nie obwiniał. Ewentualnie jeżeli usterka jest na gazie to podczas chodu silnika i jednocześnie wystąpienia wahań obrotów możesz wyjąć na kilka minut przekaźnik pompy paliwa i zobaczyć czy cokolwiek się zmieniło. Ale nie przesadź z czasem testu ani tak nie jeździj, bo możesz uszkodzić wtryski benzyny.

[ Dodano: 2019-05-10, 16:53 ]
A i jeszcze jedno - nie wiem jak u Ciebie, ale osobiście mam problem z kilkoma grupami naraz, odczyty wtedy bardzo "zamulają". Sugeruję albo mieć tylko jedną grupę odczytywaną albo nawet i tylko jeden blok pomiarowy (czyli jedną wartość), taka funkcja także w VAG-Com'ie jest.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mateo1992 » 10 maja 2019, 17:03

h/k pisze:Co do wtryskiwacza rozruchowego, o który pytałeś to na razie bym go nie obwiniał. Ewentualnie jeżeli usterka jest na gazie to podczas chodu silnika i jednocześnie wystąpienia wahań obrotów możesz wyjąć na kilka minut przekaźnik pompy paliwa i zobaczyć czy cokolwiek się zmieniło. Ale nie przesadź z czasem testu ani tak nie jeździj, bo możesz uszkodzić wtryski benzyny.
Dzięki za rzeczowe wyjaśnienie, co do mojego pytania to nie miałem tutaj na myśli tej usterki dodawania obrotów tylko terepaniu silnikiem na gazie bo praktycznie już tego nie mam.
Może jeszcze minimalnie, ale już nie tak wyczuwalnie.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1042
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 10 maja 2019, 22:19

Spoko. Co do telepania na LPG to myślę, że kwestia dobrej kalibracji instalalacji albo mogą to być za wolne lub zmęczone wtryski. Zależy też co masz na myśli - u mnie mimo poprawnej pracy na gazie autko pracuje ciut twardziej, a mam RegFasty sprężone ze Stagiem 4 Eco i w zasadzie niczym się nie przejmuję. :)
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga