[B3 1,8 JN 91'] Silnik krokowy
[B3 1,8 JN 91'] Silnik krokowy
Witam,
Z uwagi, iż zakupiłem audiczke z juz zainstalowanym LPG, nie miałem możliwości sprawdzenia mechanika, który to wywalił krokowca i wstawił śrubę regulacyjną. Niestety wcześniej nie miałem do czynienia z mechanicznym wtryskiem i nie wiem jaki silniczek będzie do mojego JN pasował. Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/silniczek-krokowy-aud ... 61121.html
czy on jest również przeznaczony do 1,8S? i jeszcze jedno, silniczek podłącza się bezpośrednio pod lambde? Bo jeśli tak to "specjalista" pozbawił ją chyba wszystkich przewodów.
Z uwagi, iż zakupiłem audiczke z juz zainstalowanym LPG, nie miałem możliwości sprawdzenia mechanika, który to wywalił krokowca i wstawił śrubę regulacyjną. Niestety wcześniej nie miałem do czynienia z mechanicznym wtryskiem i nie wiem jaki silniczek będzie do mojego JN pasował. Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/silniczek-krokowy-aud ... 61121.html
czy on jest również przeznaczony do 1,8S? i jeszcze jedno, silniczek podłącza się bezpośrednio pod lambde? Bo jeśli tak to "specjalista" pozbawił ją chyba wszystkich przewodów.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2011, 19:42 przez miechalek, łącznie zmieniany 1 raz.
Jaki silniczek krokowy i jaki sterownik LPG w <mur>miechalek pisze:Chodzi mi o śrubę do regulacji LPG!! Czy silniczek krokowy dobiera się do silnika czy do sterownika LPG?
JN nie posiada krokowca, posiada śrubkę regulacji biegu jałowego zaraz za przepustnicą i nikt sobie jej nie założył ani nie wymontował silniczka. W JN jest zamiast krokowca zawór biegu jałowego, jego zadaniem jest dostarczenie większej ilości powietrza co za tym idzie podniesienie obrotów gdy spadną do wartości ok 700obr/min
To tyle
Kolego PieterB, jeśli mogę wiedzieć to ile ci palił na gazie I gen. bo mi potrafi w mieście 15l/100km wessać i nie robi różnicy czy jadę spokojnie czcise go ostro, no może 1l mniej spali. Aha i jeszcze jedno czy nie miałeś problemów z wariującymi obrotami bo mi wariują ale tylko od czasu do czasu od 500 do 1100 obr. ale mam jeszcze serwo do sprawdzenia bo naciśnięcie hamulca ma bardzo duży wpływ na obroty.
Jesli masz nierówne obroty biegu jałowego to możesz wymienic oringi wtryskiwaczy razem z plastikowymi osłonami wtrysku. Ja włąsnie jestem po takiej operacji i samochód zaczął palic około 1,5 do 2 litrów benzyny mniej. Wszystko kupowane w serwisie Audi. Koszt robocizny około 150 zł za kpl. Stare oringi zrobiły sie plastikowe i duzo powietrza było zasysanego przez uszczelnienia wtrysków. Czas robocizny około 40 minut. Warto zaopatrzyc sie w 6 grubych oringów (pomiedzy wtryskiwaczem a plastikową osłoną) , ponieważ ich montaż jest dosyc ciężki. Mogą poprostu pęknąć. Polecam tą wymianę.... !!! Teraz srednie spalanie wynosi około 7,-do 7,8 litra..... w ciagu miesiaca koszty sie zwracają.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Jak ja kupiłem to paliła ok 12 l głównie w mieście, pod koniec mojego użytkowanie a była to zima to spalanie było około 14l głównie miasto w trasie ok 12.
Było to autko z którym miałem najmniej problemów, a te które miałem sam naprawiałem, do tej pory nie wiem dlaczego ją sprzedałem. Miałem chyba chwilową pomroczność jasną :!:
Zero falujących obrotów <ok>
Było to autko z którym miałem najmniej problemów, a te które miałem sam naprawiałem, do tej pory nie wiem dlaczego ją sprzedałem. Miałem chyba chwilową pomroczność jasną :!:
Zero falujących obrotów <ok>
Tylko mi chodziło o spalanie LPG ale faktycznie to może być jedyne miejsce gdzie może mi brać lewe powietrze bo inne już wykluczyłem, ale dopiero w przyszłym miesiącu będę coś z tym robił bo dzisiaj zaczynam robić zawieszenie niemal całe i kupa kasy mi na to poszła . Mam jeszcze takie może głupie pytanie nie wiecie gdzie mogę znaleźć czujnik spalania stukowego? i gdzie jest zawór dodatkowego powietrza?
W JN nie ma czujnika spalania stukowego, a zawór powietrza dodatkowego tak jak kolega wyżej napisał. Bo zawór biegu jałowego to jeszcze co innego i znajduje się gdzie indziej. Tak na marginesie to miałem ostatnio problem z wolnymi obrotami mianowicie strasznie nie równo silnik pracował i jak by omijał cylindry i problem polegał na kruciutkim wężyku podłączonym do kolektora dolotowego zaraz za przepustnicą który łączy się z odmą. Rozwarstwił się od środka i blokował przepływ powietrza, po jego wymianie silnik się uspokoił na jałowych i teraz działa mi przyśpieszenie zapłonu więc i zbiera się lepiej.miechalek pisze:Mam jeszcze takie może głupie pytanie nie wiecie gdzie mogę znaleźć czujnik spalania stukowego? i gdzie jest zawór dodatkowego powietrza?