Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,8 JN 91'] Silnik krokowy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
miechalek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:12

[B3 1,8 JN 91'] Silnik krokowy

Post autor: miechalek » 10 maja 2011, 13:56

Witam,
Z uwagi, iż zakupiłem audiczke z juz zainstalowanym LPG, nie miałem możliwości sprawdzenia mechanika, który to wywalił krokowca i wstawił śrubę regulacyjną. Niestety wcześniej nie miałem do czynienia z mechanicznym wtryskiem i nie wiem jaki silniczek będzie do mojego JN pasował. Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/silniczek-krokowy-aud ... 61121.html
czy on jest również przeznaczony do 1,8S? i jeszcze jedno, silniczek podłącza się bezpośrednio pod lambde? Bo jeśli tak to "specjalista" pozbawił ją chyba wszystkich przewodów.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2011, 19:42 przez miechalek, łącznie zmieniany 1 raz.

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 10 maja 2011, 19:28

Silnik JN nie posiada silnika krokowego... zrób zdjęcie i pokaż gdzie jest ta śruba wkręcona. Bo jesli chodzi o śrube regulacujna od gazu to taka ma właśnie tam być. Chociaż ja osobiście bałbym sie jeździć na gazie zamontowanym do K-Jetronic'a

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 maja 2011, 20:25

Jak już kolega bobsley6 pisał JN nie posiada silnika krokowego, a fotki by się przydały bo nie bardzo wiem o jakiej śrubie piszesz?

miechalek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:12

Post autor: miechalek » 11 maja 2011, 07:55

Chodzi mi o śrubę do regulacji LPG!! Czy silniczek krokowy dobiera się do silnika czy do sterownika LPG?

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 11 maja 2011, 19:37

miechalek pisze:Chodzi mi o śrubę do regulacji LPG!! Czy silniczek krokowy dobiera się do silnika czy do sterownika LPG?
Jaki silniczek krokowy i jaki sterownik LPG w <mur>
JN nie posiada krokowca, posiada śrubkę regulacji biegu jałowego zaraz za przepustnicą i nikt sobie jej nie założył ani nie wymontował silniczka. W JN jest zamiast krokowca zawór biegu jałowego, jego zadaniem jest dostarczenie większej ilości powietrza co za tym idzie podniesienie obrotów gdy spadną do wartości ok 700obr/min
To tyle :-P

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 maja 2011, 19:54

Ja w miałem JN z instalacją LPG na śrybę, z taką już kupiłem. Miałem Ją z 5-6 lat i z taką instalacją sprzedałem i gość który odemnie kupił jeżdzi już 3 lata i nic się nia dzieje i nie ma żadnych problemów <ok>

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 11 maja 2011, 21:02

miechalek pisze:Chodzi mi o śrubę do regulacji LPG!! Czy silniczek krokowy dobiera się do silnika czy do sterownika LPG?
Jeżeli instalacja I generacji to nie ma "krokowca" tylko register.
Raczej dobiera się go do sterownika LPG.

miechalek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:12

Post autor: miechalek » 12 maja 2011, 07:04

Kolego PieterB, jeśli mogę wiedzieć to ile ci palił na gazie I gen. bo mi potrafi w mieście 15l/100km wessać i nie robi różnicy czy jadę spokojnie czcise go ostro, no może 1l mniej spali. Aha i jeszcze jedno czy nie miałeś problemów z wariującymi obrotami bo mi wariują ale tylko od czasu do czasu od 500 do 1100 obr. ale mam jeszcze serwo do sprawdzenia bo naciśnięcie hamulca ma bardzo duży wpływ na obroty.

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 12 maja 2011, 17:17

Jesli masz nierówne obroty biegu jałowego to możesz wymienic oringi wtryskiwaczy razem z plastikowymi osłonami wtrysku. Ja włąsnie jestem po takiej operacji i samochód zaczął palic około 1,5 do 2 litrów benzyny mniej. Wszystko kupowane w serwisie Audi. Koszt robocizny około 150 zł za kpl. Stare oringi zrobiły sie plastikowe i duzo powietrza było zasysanego przez uszczelnienia wtrysków. Czas robocizny około 40 minut. Warto zaopatrzyc sie w 6 grubych oringów (pomiedzy wtryskiwaczem a plastikową osłoną) , ponieważ ich montaż jest dosyc ciężki. Mogą poprostu pęknąć. Polecam tą wymianę.... !!! Teraz srednie spalanie wynosi około 7,-do 7,8 litra..... w ciagu miesiaca koszty sie zwracają.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 maja 2011, 20:12

Jak ja kupiłem to paliła ok 12 l głównie w mieście, pod koniec mojego użytkowanie a była to zima to spalanie było około 14l głównie miasto w trasie ok 12.
Było to autko z którym miałem najmniej problemów, a te które miałem sam naprawiałem, do tej pory nie wiem dlaczego ją sprzedałem. Miałem chyba chwilową pomroczność jasną :!:
Zero falujących obrotów <ok>

miechalek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:12

Post autor: miechalek » 13 maja 2011, 07:16

Tylko mi chodziło o spalanie LPG ;-) ale faktycznie to może być jedyne miejsce gdzie może mi brać lewe powietrze bo inne już wykluczyłem, ale dopiero w przyszłym miesiącu będę coś z tym robił bo dzisiaj zaczynam robić zawieszenie niemal całe i kupa kasy mi na to poszła :-/ . Mam jeszcze takie może głupie pytanie nie wiecie gdzie mogę znaleźć czujnik spalania stukowego? i gdzie jest zawór dodatkowego powietrza?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 maja 2011, 08:56

Oczywiście że gazu!
O ile mi wiadomo to czujnika stukowego w JN niema, ale mogę się mylić, a zawór dodatkowego powietrza znajduje się pod kolektorem ssący od przodu silnika.

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 13 maja 2011, 18:26

miechalek pisze:Mam jeszcze takie może głupie pytanie nie wiecie gdzie mogę znaleźć czujnik spalania stukowego? i gdzie jest zawór dodatkowego powietrza?
W JN nie ma czujnika spalania stukowego, a zawór powietrza dodatkowego tak jak kolega wyżej napisał. Bo zawór biegu jałowego to jeszcze co innego i znajduje się gdzie indziej. Tak na marginesie to miałem ostatnio problem z wolnymi obrotami mianowicie strasznie nie równo silnik pracował i jak by omijał cylindry i problem polegał na kruciutkim wężyku podłączonym do kolektora dolotowego zaraz za przepustnicą który łączy się z odmą. Rozwarstwił się od środka i blokował przepływ powietrza, po jego wymianie silnik się uspokoił na jałowych i teraz działa mi przyśpieszenie zapłonu więc i zbiera się lepiej. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl