Witam, niedawno miałem stłuczkę: poślizg + wjazd w tyłek samochodu poprzedzającego.
Uszkodzenia:
- wygięte blachy z przodu
- zbity reflektor
- zablokowane płaty wiatraka chłodnicy
Od razu po stłuczce przejechałem autem ~5km, po czym poczułem brak ciągu pod pedałem gazu. Byłem w lekkim szoku, więc niedobrze rozumiałem sytuację (myślałem, że zerwany pasek), aczkolwiek później zrozumiałem, że to była prawdopodobnie temperatura silnika (lampka chłodnicy zaczęła świecić) - pasek był cały.
Znajomy odholował mi auto.
Blachy wymieniłem, reflektor wymieniłem, blachy chłodnicy lekko wygiąłem, tak aby wiatrak mógł się kręcić, dolałem wody do zbiornika chłodnicy (przy wyjmowaniu chłodnicy z węzy poleciało trochę płynu).
Teraz niestety silnik nie chce zapalić.
Możliwa interpretacja - po stłuczce, kiedy temperatura silnika doszła do krytycznej wartości czujnik temperatury uruchomił wentylator, ten jednakże nie mógł się kręcić z powodu zablokowanych płatów, w efekcie czego strzelił bezpiecznik.
Jak próbuję odpalić, to kręci rozrusznik i jednocześnie na pulpicie miga lampka chłodnicy i ta pod spodem (wygląda jak lampka hamulca).
Czego chciałbym się dowiedzieć?
- gdzie znajdę skrzynkę bezpieczników i jak mogę je sprawdzić, czy są dobre, czy nie
- czy opisane zachowanie auta pasuje do jakiejś innej usterki
[Audi 80 B3 PP]Silnik nie pali - bezpiecznik chłodnicy?
A przypadkiem nie przegrzałeś silnika? Sprawdź czy masz olej, bo jak nie to czeka Cię niestety kapitalka za 2tysie lub wymiana całej jednostki (osobiście polecam wymianę) - piszę z doświadczenia, bo zrobiłem coś podobnego - bez wody przejechałem ok. 5km, silnik zgasł i koniec. Wymiana wszystkich uszczelek, pierścieni, uszczelniaczy, pompy wody, szlif głowicy i robota kosztowała mnie masę pieniędzy i nerwów, a silnik pochodził ok. 1,5 roku (ok.30 000km) i znowu zdechł - przepaliła się głowica między 1 a 2 cylindrem.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Tu masz opis bezpieczników https://audi80.pl/all-opis-bezpieczn ... -vt120.htm W tym silniku nie ma czujnika poziomu płyny w zbiorniczku wyrównawczym
właśnie czy nie przegrzałeś silnika
Patrzyłeś czy jest iskra czy paliwo podaje pompa
właśnie czy nie przegrzałeś silnika
Patrzyłeś czy jest iskra czy paliwo podaje pompa
Nie patrzałem, czy jest iskra. Próbowałem odpalić na gazie, więc co robi benzyna, to mnie nie interesuje. Olej jest na bagnecie (do połowy), dokładnie tyle samo ile było przed kolizją.
Czy można jakoś inaczej (niż brak oleju) stwierdzić przegrzanie silnika?
Sprawdziłem bezpieczniki:
3 sygnał dźwiękowy, światła stop układ regulacji prędkości,
przeciwblokada hamulców - 25A
5 wentylator chłodnicy - 15A
12 zestaw wskaźników, oświetlenie przełączników, światła
cofania,regulator zasięguświateł,automatyczny układ kontroli, układ
regulacjiprędkości,ABS, komputer pokładowy,gniazdo zespołu pamięci
( tylko urządzenia sterujące) układ zwiększający obroty biegu
jałowego,układ ogrzewania kolektora ssącego, - 15A
13 elektryczna pompa paliwa, regulator podgrzewania, zawór
dodatkowego powietrza -15A
15 żarówki kierunkowskazów, wycieraczki,wentylator chłodnicy,instalacja
klimatyzacyjna - 25A
17 dmuchawa, instalacja klimatyzacyjna -30A
20 wentylator chłodnicy( 1 stopień), automatyczny wyłącznikwentylatora
chłodnicy -30A
Wszystkie w porządku.
Czy można jakoś inaczej (niż brak oleju) stwierdzić przegrzanie silnika?
Sprawdziłem bezpieczniki:
3 sygnał dźwiękowy, światła stop układ regulacji prędkości,
przeciwblokada hamulców - 25A
5 wentylator chłodnicy - 15A
12 zestaw wskaźników, oświetlenie przełączników, światła
cofania,regulator zasięguświateł,automatyczny układ kontroli, układ
regulacjiprędkości,ABS, komputer pokładowy,gniazdo zespołu pamięci
( tylko urządzenia sterujące) układ zwiększający obroty biegu
jałowego,układ ogrzewania kolektora ssącego, - 15A
13 elektryczna pompa paliwa, regulator podgrzewania, zawór
dodatkowego powietrza -15A
15 żarówki kierunkowskazów, wycieraczki,wentylator chłodnicy,instalacja
klimatyzacyjna - 25A
17 dmuchawa, instalacja klimatyzacyjna -30A
20 wentylator chłodnicy( 1 stopień), automatyczny wyłącznikwentylatora
chłodnicy -30A
Wszystkie w porządku.
Rozrząd jest praktycznie nie ruszony. Zjechała się tylko nieco plastikowa obudowa, ponieważ cofnęła się w stronę paska o jakieś 7mm. Auto jechało bez problemu, więc to raczej nie jest problem rozrządu.
Czy mój objaw to przegrzany silnik? Silnik przy próbie odpalenia w ogóle nie daje znaku życia. Ani się nie dławi, ani nawet nie próbuje zapalić.
I co to dokładnie znaczy 'przegrzany silnik' ?
Olej jest, rozrusznik kręci silnikiem, więc zatarty raczej nie jest.
Czy mój objaw to przegrzany silnik? Silnik przy próbie odpalenia w ogóle nie daje znaku życia. Ani się nie dławi, ani nawet nie próbuje zapalić.
I co to dokładnie znaczy 'przegrzany silnik' ?
Olej jest, rozrusznik kręci silnikiem, więc zatarty raczej nie jest.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak próbowałem zapalać na gazie, to pod machą śmierdziało gazem, więc możliwe że gaz zamiast iść do silnika uciekał gdzieś bokiem.
Aktualnie siadł mi aku, więc wiele nie zdziałam. We wtorek / środę holuję auto do garażu i wtedy zobaczymy co dalej (sprawdzę iskrę, spróbuję odpalić na benzynie, spróbuję doprowadzić do porządku czujniki - bo ten od chłodnicy podobno lubi się zawiesić i wymienię pasek, bo aktualnie mam dętkę od roweru, która notabene sprawuje się całkiem nieźle).
[ Dodano: 2009-12-08, 22:37 ]
Sprawa wyjaśniona - rozrząd przeskoczył o ~10 zębów. Stało się tak, ponieważ pasek klinowy trochę się 'rozsznurował' i kilka sznurków wplątało się w rozrząd na wysokości najniższej (i najmniejszej) zębatki. Po ustawieniu rozrządu autko ożyło i teraz pięknie śmiga. Pozostaje mi wymienić kilka blach.
Lubię Audi .
Aktualnie siadł mi aku, więc wiele nie zdziałam. We wtorek / środę holuję auto do garażu i wtedy zobaczymy co dalej (sprawdzę iskrę, spróbuję odpalić na benzynie, spróbuję doprowadzić do porządku czujniki - bo ten od chłodnicy podobno lubi się zawiesić i wymienię pasek, bo aktualnie mam dętkę od roweru, która notabene sprawuje się całkiem nieźle).
[ Dodano: 2009-12-08, 22:37 ]
Sprawa wyjaśniona - rozrząd przeskoczył o ~10 zębów. Stało się tak, ponieważ pasek klinowy trochę się 'rozsznurował' i kilka sznurków wplątało się w rozrząd na wysokości najniższej (i najmniejszej) zębatki. Po ustawieniu rozrządu autko ożyło i teraz pięknie śmiga. Pozostaje mi wymienić kilka blach.
Lubię Audi .