[B4 ABK LPG] silnik sam wchodzi na wys. obr. / gaśnie /rzuca
[B4 ABK LPG] silnik sam wchodzi na wys. obr. / gaśnie /rzuca
Witam, silnik sam wchodzi na wysokie obroty, na biegu i na luzie, czasmi wchodzi na wys. obr. i tak już jest aż zgaszę silnik a czasami obr. same spadają i tak na zmianę. Czesm jest tak że spadają na bardzo niskie i silink sam gaśnie, czasami też jadąc jak by rzuca samochodem. Jest tak na benzynie i gazie, wydaje mi się że objawy się nasilają jak przygazuję.
Kilka dni temu byłem u mechanika, samochód stał cały dzień, jak odbierałem to nie umiał powiedzieć co zrobił, miałem wrażenie że unika odpowiedzi, powiedział bym pojeździł i sprawdził czy jest ok? Po 20 minutach jazdy to samo czyli nadal lipa, teraz już wiem dlaczego mechanik powiedział że się rozliczy następnym razem bo stwierdził że jeszcze termostat jest do zrobienia, znajomy polecił innego, za kilka dni jestem umówiony.
Wyczytałem na forum że może przyczyną jest silnik krokowy a może jednak ten termostat trzeba zrobić, jak myślicie?
Pozdrawiam
Kilka dni temu byłem u mechanika, samochód stał cały dzień, jak odbierałem to nie umiał powiedzieć co zrobił, miałem wrażenie że unika odpowiedzi, powiedział bym pojeździł i sprawdził czy jest ok? Po 20 minutach jazdy to samo czyli nadal lipa, teraz już wiem dlaczego mechanik powiedział że się rozliczy następnym razem bo stwierdził że jeszcze termostat jest do zrobienia, znajomy polecił innego, za kilka dni jestem umówiony.
Wyczytałem na forum że może przyczyną jest silnik krokowy a może jednak ten termostat trzeba zrobić, jak myślicie?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 20:12 przez AIRFIX, łącznie zmieniany 1 raz.
Po pierwsze zmien mechanika bo z tego co piszesz to sam nie wie co robi lub nic nie robi i zdziera kase.
Termostat nie ma tu nic do rzeczy jezeli byl by uwalony byly by objawy nie dogrzanego silnika lub w przypadku zamknietego termostatu non stop,byla by wysoka temperatura.
Silniczek krokowy moim skromnym zdaniem nie powodowal by takich objawow ze obroty by ci skakaly lub byly wysokie.
Do sprawdzenia czujnik polozenia przepustnicy ktory prawdopodobnie jest do wymiany masz go na wysokosci kolektora ssacego dokladnie tam gdzie jest koniec linki gazu tylko od spodu kolektora czujnik jest podpiety pod wtyczke 3 kablami przykrecony dwoma srubkami na imbus
Termostat nie ma tu nic do rzeczy jezeli byl by uwalony byly by objawy nie dogrzanego silnika lub w przypadku zamknietego termostatu non stop,byla by wysoka temperatura.
Silniczek krokowy moim skromnym zdaniem nie powodowal by takich objawow ze obroty by ci skakaly lub byly wysokie.
Do sprawdzenia czujnik polozenia przepustnicy ktory prawdopodobnie jest do wymiany masz go na wysokosci kolektora ssacego dokladnie tam gdzie jest koniec linki gazu tylko od spodu kolektora czujnik jest podpiety pod wtyczke 3 kablami przykrecony dwoma srubkami na imbus
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Aż takich drastycznych objawów by nie powodował, ale delikatne może powodować.tomek1982 pisze:Silniczek krokowy moim skromnym zdaniem nie powodowal by takich objawow ze obroty by ci skakaly lub byly wysokie.
A co do szarpania, to sprawdź układ WN (świece, kable, kopułka, palec).
Przejrzyj też czy silnik nie zasysa lewego powietrza
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Witam! Pozwólcie, że się przyłączę bo też mam podobny problem, że auto samo przyspiesza jeszcze przez 2-3 sekundy po puszczeniu gazu, co prawda już nie mam objawów szarpania ani falowania obrotów(przekaźnik 30 miał zimne luty, ale już naprawiłem). Auto ma od niedawna, ale wydaje mi się że ma jakieś duże spalanie Bp 15-16l(głównie miasto) gazu nie mam. Dużo tu na forum czytałem, posprawdzałem już większość co było do sprawdzenia!
Moje pytanie to czy da się jakoś sprawdzić ten niebieski czujnik, bo jak się naczytałem też może powodować takie objawy?
z góry dzięki za pomoc
Moje pytanie to czy da się jakoś sprawdzić ten niebieski czujnik, bo jak się naczytałem też może powodować takie objawy?
z góry dzięki za pomoc
Jutro oddaję samochód do mechanika (znajomy mi polecił więc mam nadzieję że mi pomoże bo nie mam szczęścia do nich), dam znać jak naprawi co było popsute.
Mój spala gazu ok 13L w mieście, benzyny nie wiem ile bo na gazie tylko śmigam ale z tego co czytałem to benzyny powinien ok 2L mniej, więc wynika z tego że masz stanowczo za duże spalanie.
Czytałem też że sonda może być odpowiedzialna za zaduże spalanie.
Mój spala gazu ok 13L w mieście, benzyny nie wiem ile bo na gazie tylko śmigam ale z tego co czytałem to benzyny powinien ok 2L mniej, więc wynika z tego że masz stanowczo za duże spalanie.
Czytałem też że sonda może być odpowiedzialna za zaduże spalanie.
Witam, dzisiaj mechanik naprawił mi samochód, wszystko działa <ok>
Wina leżała po stronie przepływomierza, uszczelka poszła...
Oddałem samochód już chciałem pytać kiedy odbiór... facet 5 minut pogrzebał wymienił uszczelkę i zrobione, po 10 minutach wyjechałem z warsztatu dobrym sprzętem
Facet wziął 20zł.
Dodam że kilka dni wcześniej w innym warsztacie powiedzieli 300zł !!!
Pozdrawiam
Wina leżała po stronie przepływomierza, uszczelka poszła...
Oddałem samochód już chciałem pytać kiedy odbiór... facet 5 minut pogrzebał wymienił uszczelkę i zrobione, po 10 minutach wyjechałem z warsztatu dobrym sprzętem
Facet wziął 20zł.
Dodam że kilka dni wcześniej w innym warsztacie powiedzieli 300zł !!!
Pozdrawiam
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
To git że auto dobrze śmiga
U mnie po ostatnim tankowaniu spalanie ok. 20l na 100km, to jak koszmar :shock:
Sonda pokazuje wahania od 0,18 - 0,78V, więc chyba działa!
Sprawdziłem też niebieski czujnik do CU, po wyłączeniu się wentylatorów na chłodnicy czujnik pokazywał 67 oma, ale już po chwili po 177oma.
Jutro sprawdzę rozrząd bo o tym jeszcze zapomniałem!
Dodam jeszcze loga z Vag-com'a, sam je zrobiłem ale nie umiem odczytać.
Może ktoś coś tam odczyta i coś podpowie.
U mnie po ostatnim tankowaniu spalanie ok. 20l na 100km, to jak koszmar :shock:
Sonda pokazuje wahania od 0,18 - 0,78V, więc chyba działa!
Sprawdziłem też niebieski czujnik do CU, po wyłączeniu się wentylatorów na chłodnicy czujnik pokazywał 67 oma, ale już po chwili po 177oma.
Jutro sprawdzę rozrząd bo o tym jeszcze zapomniałem!
Dodam jeszcze loga z Vag-com'a, sam je zrobiłem ale nie umiem odczytać.
Może ktoś coś tam odczyta i coś podpowie.
Witam. Podepnę się pod temat. Audi 80 b3 1.8 s na gażniku keihin + gaz, obroty faluja przy zwiększaniu gazu, dzieje sie to tylko na biegu, przeważnie z trójki na czwórkę. Czasami jak przycisnę na czwórce to obroty same się podnoszą w górę o jakieś 500. Czy to może być coś związane ze sprzęgłem, słabo mi bierze - pompkę dzisiaj sprawdziłem na 100% sprawna, układ odpowietrzony. Tylko co z tymi obrotami?
PieterB przyjżyj się dokładnie temu niebieskiemu czujnikowi. Gdzieś na forum były podane wartości oporu dla określonej temp. Auto łapie 90st? ile to zajmuje?
Czy poza dużym spalaniem nie ma innych objawów?
Zerknij też na przekaźnik nr 30 czy nie ma zimnych lutów.
Tu masz o danych vag ABK http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... lect/id,2/
bajtek205
Dyskusja dotyczy wtrysku wielopunktu, a Ty masz gaźnik więc nie ten temat.
Czy poza dużym spalaniem nie ma innych objawów?
Zerknij też na przekaźnik nr 30 czy nie ma zimnych lutów.
Tu masz o danych vag ABK http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... lect/id,2/
bajtek205
Dyskusja dotyczy wtrysku wielopunktu, a Ty masz gaźnik więc nie ten temat.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Temperature łapie dość szybko, dokładnie nie wiem czasu nie mierzyłem, niestety szary czujnik od temperatury na zegarach ma przekłamanie o jakieś 10 stopni. Jutro wyjmę go i dokładnie sprawdzę!
Znalazłem tutaj jakieś dane odnośnie zalerzności oporu względem temeratury niestety nie wiem którego czujnika dotyczą szarego czy niebieskiego a może są take same!
Przekaźnik 30 wyjąlem dziś jeszcze raz okazało się że była jeszcze jedna przerwa na lutach w sumie to już 3. Polutowałem je dokładnie i zobaczę co będzie.
Znalazłem tutaj jakieś dane odnośnie zalerzności oporu względem temeratury niestety nie wiem którego czujnika dotyczą szarego czy niebieskiego a może są take same!
Przekaźnik 30 wyjąlem dziś jeszcze raz okazało się że była jeszcze jedna przerwa na lutach w sumie to już 3. Polutowałem je dokładnie i zobaczę co będzie.