Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8S NE] silnik spala duże ilości oleju!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 sty 2008, 22:28

bartek18150 pisze:
audik21 pisze:dopuszcza norme 1.5 l oleju na 1000km
To dosyc sporo dopuszczaja, jest kolega pewien ze gdzies zera nie zgubil :?:
Nie zgubił :mrgreen:

Obrazek
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Bartiss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 16 gru 2007, 00:11
Lokalizacja: Miłków/Parczew/Wwa

Post autor: Bartiss » 16 sty 2008, 23:27

Wszystko się okarze jak się cieplej zrobi to się zabiorę do dłubania :) Najpierw na wszelki wypadek sprawdzę ciśnienie, ale tak jak wcześniej wspomniałem, to niedługi czas temu było okej, ale uszczelniacze tak czy siak trzeba wymienić. w końcu silnik już ma 270 000km, to już mu się coś należy :) jak do tej pory nie miałem żadnych awarii z nim, oprócz tego że padł mi rozrusznik, a poza tym to tylko ten nieszczęsny olej.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 17 sty 2008, 11:48

U mnie ciśnienie było około 13 i brał 0,8l/1000km . Po wymianie uszczelniaczy bierze ok 1litra ale na 10 000km . Objawy miałem takie same jak Ty , dymek przy odpaleniu i podczas ruszania . Podstawa pomiar ciśnienia i dopiero decyzja .
AUDI SPORT

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 sty 2008, 15:34

U mnie bierze 0,5 na 1000 nic nie kpci ani nie ucieka olej, juz nie długo uszczelniacze beda wymieniane

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 sty 2008, 20:02

Ja po sesji też zabiorę sie za uszczelniacze. Na oleju mineralnym brał mi około 1 litra na 1000, po zmianie na półsyntetyk i wymianie uszczelki pod miską którą trochę też mi leciało wciąga mi teraz 0,75 l na 1000. Wymiana tej uszczelki trochę pomogła z tym że jeszcze z pod dekilka trochę mi spiernicza, ale jakoś nie ma czasu tego zrobić.

Ogólnie pewnie brał by mniej gdyby nie to że raczje nie jeżdżę wolno.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Bartiss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 16 gru 2007, 00:11
Lokalizacja: Miłków/Parczew/Wwa

Post autor: Bartiss » 17 sty 2008, 20:04

marko pisze:U mnie ciśnienie było około 13 i brał 0,8l/1000km . Po wymianie uszczelniaczy bierze ok 1litra ale na 10 000km . Objawy miałem takie same jak Ty , dymek przy odpaleniu i podczas ruszania . Podstawa pomiar ciśnienia i dopiero decyzja .
a kolego teraz "puszcza dymka" czy już nie ??

seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

Post autor: seba1025 » 17 sty 2008, 21:41

a zniknięcie połowy zwskaźnika(max-min)tuż po zalaniu nowym olejem to norma?? bo zalazłem go przypadkiem do max, postał dzień i odpaliłem go... po zgaszeniu i istydnieciu z max zrobiło sie połowa równa miedzy max a min... yyy?? o co mu kaman?(dodam ze to silnik wymieniany i był to jego pierwszy rozruch od dłuższego czasu...)
norma czy nie??(martwie sie bo jak narazie nie moge go odpalic bo mam problemy ze znalezieniem w mojej mieścinie pompki paliwa i nie wiem czy nie okaze sie ze kupilem żęcha a nie silnik...)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 sty 2008, 21:44

Może ten brakujący olej został w filtrze oleju (uzupełnił go do końca).
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 17 sty 2008, 21:52

witam
wymiany oleju kiedy nalejesz olej na maxa i wymienisz filtr oleju po odpaleniu czekasz aż zgaśnie kontrolka smarowania(czerwona) pużniej gasisz silnik poczekasz pare minut aż olej ścieknie do miski i ponownie sprawdzasz stan pewnie będzie na połowie ponieważ napełnił się filter dolewasz i wszystko powinno być oki

pozdrawiam
było Audi 90 2.3NG 136KM
viewtopic.php?t=11858#112425
http://pl.youtube.com/watch?v=4L8auyMI1B0
była Audi B4 avant 1.6 ADA 101KM
viewtopic.php?t=18271
NARAZIE LIPA POZOSTAŁ ROWER

Awatar użytkownika
kojtek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 168
Rejestracja: 19 lis 2007, 19:16
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: kojtek » 17 sty 2008, 22:14

A mój nie bierze w cale a ma już 245 000. :-) .Ciekawe ile jeszcze pochodzi do tej pory jeździł na syntetyku a teraz zalałem pół syntetyk.
Sprawdź ciśnienie potem podejmiesz decyzję.Ja stawiam na pierścionki :-(

seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

Post autor: seba1025 » 18 sty 2008, 00:18

nie no kopcic nie kopcił, jedyne co napewno do pupy to jeden z 8 popychaczy bo napierdzielał jak oszalały i to napewno popychacz, a filtr rzeczywiście nowy,zalałem i o nim zapomniałem ze musi sie zapelnic:P.... hehe niema to jak po cieszkiej robocie zmiany silnika zapomnieć ze sie ma filtr oleju:P, pozdrawiam:)

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 18 sty 2008, 10:12

bloku pisze:Zalecam jak już jeden z porzedników dodał sprawdzenie ciśnienia na cylindrach.
Raczej to nie ma związku z ciśnieniem w cylindrach,gdyż olej dostaje się tam podczas pracy silnika,w poprzednim aucie(nie audi) brał mi olej, ale pomiary przed wymianą uszczelniaczy na zaworach i po były identyczne-gdyż jak zawór zamknięty to uszczelniacz nie jest pod wpływem ciśnienia z cylindra.
Znam mechanika co wymienia te uszczelniacze bez zdejmowania głowicy-podłącza zamiast świecy przewód ciśnieniowy ze sprężarki,tłok w górne położenie i po godzinie wymienione.
Zużyte pierścienie dają wyraźny objaw na nagrzanym silniku-raptowne wciśnięcie gazu-pokaże się niebieska chmurka.
AUDI i wszystko jasne

piomal1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: piomal1987 » 19 sty 2008, 09:47

witam
ja mam 1.8 S [PM] i łyka mi ok 1 litra na 1000km, przy odpalaniu na gorącym silniku puszcza chmurke niebieskiego dymu, wydech mam juz mokry a włascicie błoto w nim, musiałem katalizator wywalic bo juz zatkał sie olejem i jedyna rzecz ktora bede robił to wymiana uszczelki pod pokrywa zaworów bo lekko cieknie.
w koncu te silniki maja juz ileś lat i duze przebiegi wiec ze spala olej to norma
ja mam za to pytanko teraz jezdze na lotosie mineralnym 15w40 czy moge wlac połsyntetyk mobil bez obawy o wypłukanie silnika?

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 22 sty 2008, 13:25

Witam,mam podobny problem tylko z silnikiem ABC 2,6.Łyka jakieś litr na 2000 km w zależności od stylu jazdy.Z tego co wiem to mierzenie ciśnienia na cylindrach nie powie nic o pierścieniach zgarniających(odpowiedzialnych za zużycie oleju),tylko o tych odpowiedzialnych za kompresję.Jeśli te od kompresji będą dobre,ciśnienie będzie ok a "olejowe" mogą być zapieczone i co wtedy???Myślę że bez zdjęcia głowicy(u mnie głowic :-/ ) i wyciągniecia tłoków nic się więcej na 100% nie sprawdzi jeśli chodzi o pierścienie.Byłbym szczęsliwy jeśli to tylko uszczelniacze,ale coś mi się zdaje że jak już robić to nie ma sensu samych uszczelniaczy,chyba że mechanik wymieni je bez ściągania głowic. :-|

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 23 sty 2008, 15:48

Darek 80b3 do zalozenia uszczelniaczy nie musisz sciagac glowicy. Jak masz mokre swiece w oleju to to napewno pierscienie, najlepiej kupic nowe swiece i przejechac z 1tys km i zobaczyc jak wygladaja. Co do cisnienia to masz racje ze nie sprawdzi to stanu pirscieni zganiajacych

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga