Nie zgubił :mrgreen:bartek18150 pisze:To dosyc sporo dopuszczaja, jest kolega pewien ze gdzies zera nie zgubil :?:audik21 pisze:dopuszcza norme 1.5 l oleju na 1000km
[b3 1.8S NE] silnik spala duże ilości oleju!
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Wszystko się okarze jak się cieplej zrobi to się zabiorę do dłubania Najpierw na wszelki wypadek sprawdzę ciśnienie, ale tak jak wcześniej wspomniałem, to niedługi czas temu było okej, ale uszczelniacze tak czy siak trzeba wymienić. w końcu silnik już ma 270 000km, to już mu się coś należy jak do tej pory nie miałem żadnych awarii z nim, oprócz tego że padł mi rozrusznik, a poza tym to tylko ten nieszczęsny olej.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja po sesji też zabiorę sie za uszczelniacze. Na oleju mineralnym brał mi około 1 litra na 1000, po zmianie na półsyntetyk i wymianie uszczelki pod miską którą trochę też mi leciało wciąga mi teraz 0,75 l na 1000. Wymiana tej uszczelki trochę pomogła z tym że jeszcze z pod dekilka trochę mi spiernicza, ale jakoś nie ma czasu tego zrobić.
Ogólnie pewnie brał by mniej gdyby nie to że raczje nie jeżdżę wolno.
Ogólnie pewnie brał by mniej gdyby nie to że raczje nie jeżdżę wolno.
a zniknięcie połowy zwskaźnika(max-min)tuż po zalaniu nowym olejem to norma?? bo zalazłem go przypadkiem do max, postał dzień i odpaliłem go... po zgaszeniu i istydnieciu z max zrobiło sie połowa równa miedzy max a min... yyy?? o co mu kaman?(dodam ze to silnik wymieniany i był to jego pierwszy rozruch od dłuższego czasu...)
norma czy nie??(martwie sie bo jak narazie nie moge go odpalic bo mam problemy ze znalezieniem w mojej mieścinie pompki paliwa i nie wiem czy nie okaze sie ze kupilem żęcha a nie silnik...)
norma czy nie??(martwie sie bo jak narazie nie moge go odpalic bo mam problemy ze znalezieniem w mojej mieścinie pompki paliwa i nie wiem czy nie okaze sie ze kupilem żęcha a nie silnik...)
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
witam
wymiany oleju kiedy nalejesz olej na maxa i wymienisz filtr oleju po odpaleniu czekasz aż zgaśnie kontrolka smarowania(czerwona) pużniej gasisz silnik poczekasz pare minut aż olej ścieknie do miski i ponownie sprawdzasz stan pewnie będzie na połowie ponieważ napełnił się filter dolewasz i wszystko powinno być oki
pozdrawiam
wymiany oleju kiedy nalejesz olej na maxa i wymienisz filtr oleju po odpaleniu czekasz aż zgaśnie kontrolka smarowania(czerwona) pużniej gasisz silnik poczekasz pare minut aż olej ścieknie do miski i ponownie sprawdzasz stan pewnie będzie na połowie ponieważ napełnił się filter dolewasz i wszystko powinno być oki
pozdrawiam
nie no kopcic nie kopcił, jedyne co napewno do pupy to jeden z 8 popychaczy bo napierdzielał jak oszalały i to napewno popychacz, a filtr rzeczywiście nowy,zalałem i o nim zapomniałem ze musi sie zapelnic:P.... hehe niema to jak po cieszkiej robocie zmiany silnika zapomnieć ze sie ma filtr oleju:P, pozdrawiam:)
Raczej to nie ma związku z ciśnieniem w cylindrach,gdyż olej dostaje się tam podczas pracy silnika,w poprzednim aucie(nie audi) brał mi olej, ale pomiary przed wymianą uszczelniaczy na zaworach i po były identyczne-gdyż jak zawór zamknięty to uszczelniacz nie jest pod wpływem ciśnienia z cylindra.bloku pisze:Zalecam jak już jeden z porzedników dodał sprawdzenie ciśnienia na cylindrach.
Znam mechanika co wymienia te uszczelniacze bez zdejmowania głowicy-podłącza zamiast świecy przewód ciśnieniowy ze sprężarki,tłok w górne położenie i po godzinie wymienione.
Zużyte pierścienie dają wyraźny objaw na nagrzanym silniku-raptowne wciśnięcie gazu-pokaże się niebieska chmurka.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
witam
ja mam 1.8 S [PM] i łyka mi ok 1 litra na 1000km, przy odpalaniu na gorącym silniku puszcza chmurke niebieskiego dymu, wydech mam juz mokry a włascicie błoto w nim, musiałem katalizator wywalic bo juz zatkał sie olejem i jedyna rzecz ktora bede robił to wymiana uszczelki pod pokrywa zaworów bo lekko cieknie.
w koncu te silniki maja juz ileś lat i duze przebiegi wiec ze spala olej to norma
ja mam za to pytanko teraz jezdze na lotosie mineralnym 15w40 czy moge wlac połsyntetyk mobil bez obawy o wypłukanie silnika?
ja mam 1.8 S [PM] i łyka mi ok 1 litra na 1000km, przy odpalaniu na gorącym silniku puszcza chmurke niebieskiego dymu, wydech mam juz mokry a włascicie błoto w nim, musiałem katalizator wywalic bo juz zatkał sie olejem i jedyna rzecz ktora bede robił to wymiana uszczelki pod pokrywa zaworów bo lekko cieknie.
w koncu te silniki maja juz ileś lat i duze przebiegi wiec ze spala olej to norma
ja mam za to pytanko teraz jezdze na lotosie mineralnym 15w40 czy moge wlac połsyntetyk mobil bez obawy o wypłukanie silnika?
- Darek 80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 120
- Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
- Lokalizacja: Bełchatów
Witam,mam podobny problem tylko z silnikiem ABC 2,6.Łyka jakieś litr na 2000 km w zależności od stylu jazdy.Z tego co wiem to mierzenie ciśnienia na cylindrach nie powie nic o pierścieniach zgarniających(odpowiedzialnych za zużycie oleju),tylko o tych odpowiedzialnych za kompresję.Jeśli te od kompresji będą dobre,ciśnienie będzie ok a "olejowe" mogą być zapieczone i co wtedy???Myślę że bez zdjęcia głowicy(u mnie głowic ) i wyciągniecia tłoków nic się więcej na 100% nie sprawdzi jeśli chodzi o pierścienie.Byłbym szczęsliwy jeśli to tylko uszczelniacze,ale coś mi się zdaje że jak już robić to nie ma sensu samych uszczelniaczy,chyba że mechanik wymieni je bez ściągania głowic. :-|
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt: