Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8S NE] silnik spala duże ilości oleju!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 sty 2008, 22:28

bartek18150 pisze:
audik21 pisze:dopuszcza norme 1.5 l oleju na 1000km
To dosyc sporo dopuszczaja, jest kolega pewien ze gdzies zera nie zgubil :?:
Nie zgubił :mrgreen:

Obrazek

Awatar użytkownika
Bartiss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 16 gru 2007, 00:11
Lokalizacja: Miłków/Parczew/Wwa

Post autor: Bartiss » 16 sty 2008, 23:27

Wszystko się okarze jak się cieplej zrobi to się zabiorę do dłubania :) Najpierw na wszelki wypadek sprawdzę ciśnienie, ale tak jak wcześniej wspomniałem, to niedługi czas temu było okej, ale uszczelniacze tak czy siak trzeba wymienić. w końcu silnik już ma 270 000km, to już mu się coś należy :) jak do tej pory nie miałem żadnych awarii z nim, oprócz tego że padł mi rozrusznik, a poza tym to tylko ten nieszczęsny olej.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 17 sty 2008, 11:48

U mnie ciśnienie było około 13 i brał 0,8l/1000km . Po wymianie uszczelniaczy bierze ok 1litra ale na 10 000km . Objawy miałem takie same jak Ty , dymek przy odpaleniu i podczas ruszania . Podstawa pomiar ciśnienia i dopiero decyzja .

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 sty 2008, 15:34

U mnie bierze 0,5 na 1000 nic nie kpci ani nie ucieka olej, juz nie długo uszczelniacze beda wymieniane

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 sty 2008, 20:02

Ja po sesji też zabiorę sie za uszczelniacze. Na oleju mineralnym brał mi około 1 litra na 1000, po zmianie na półsyntetyk i wymianie uszczelki pod miską którą trochę też mi leciało wciąga mi teraz 0,75 l na 1000. Wymiana tej uszczelki trochę pomogła z tym że jeszcze z pod dekilka trochę mi spiernicza, ale jakoś nie ma czasu tego zrobić.

Ogólnie pewnie brał by mniej gdyby nie to że raczje nie jeżdżę wolno.

Awatar użytkownika
Bartiss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 16 gru 2007, 00:11
Lokalizacja: Miłków/Parczew/Wwa

Post autor: Bartiss » 17 sty 2008, 20:04

marko pisze:U mnie ciśnienie było około 13 i brał 0,8l/1000km . Po wymianie uszczelniaczy bierze ok 1litra ale na 10 000km . Objawy miałem takie same jak Ty , dymek przy odpaleniu i podczas ruszania . Podstawa pomiar ciśnienia i dopiero decyzja .
a kolego teraz "puszcza dymka" czy już nie ??

seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

Post autor: seba1025 » 17 sty 2008, 21:41

a zniknięcie połowy zwskaźnika(max-min)tuż po zalaniu nowym olejem to norma?? bo zalazłem go przypadkiem do max, postał dzień i odpaliłem go... po zgaszeniu i istydnieciu z max zrobiło sie połowa równa miedzy max a min... yyy?? o co mu kaman?(dodam ze to silnik wymieniany i był to jego pierwszy rozruch od dłuższego czasu...)
norma czy nie??(martwie sie bo jak narazie nie moge go odpalic bo mam problemy ze znalezieniem w mojej mieścinie pompki paliwa i nie wiem czy nie okaze sie ze kupilem żęcha a nie silnik...)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 sty 2008, 21:44

Może ten brakujący olej został w filtrze oleju (uzupełnił go do końca).

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 17 sty 2008, 21:52

witam
wymiany oleju kiedy nalejesz olej na maxa i wymienisz filtr oleju po odpaleniu czekasz aż zgaśnie kontrolka smarowania(czerwona) pużniej gasisz silnik poczekasz pare minut aż olej ścieknie do miski i ponownie sprawdzasz stan pewnie będzie na połowie ponieważ napełnił się filter dolewasz i wszystko powinno być oki

pozdrawiam

Awatar użytkownika
kojtek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 168
Rejestracja: 19 lis 2007, 19:16
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: kojtek » 17 sty 2008, 22:14

A mój nie bierze w cale a ma już 245 000. :-) .Ciekawe ile jeszcze pochodzi do tej pory jeździł na syntetyku a teraz zalałem pół syntetyk.
Sprawdź ciśnienie potem podejmiesz decyzję.Ja stawiam na pierścionki :-(

seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

Post autor: seba1025 » 18 sty 2008, 00:18

nie no kopcic nie kopcił, jedyne co napewno do pupy to jeden z 8 popychaczy bo napierdzielał jak oszalały i to napewno popychacz, a filtr rzeczywiście nowy,zalałem i o nim zapomniałem ze musi sie zapelnic:P.... hehe niema to jak po cieszkiej robocie zmiany silnika zapomnieć ze sie ma filtr oleju:P, pozdrawiam:)

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 18 sty 2008, 10:12

bloku pisze:Zalecam jak już jeden z porzedników dodał sprawdzenie ciśnienia na cylindrach.
Raczej to nie ma związku z ciśnieniem w cylindrach,gdyż olej dostaje się tam podczas pracy silnika,w poprzednim aucie(nie audi) brał mi olej, ale pomiary przed wymianą uszczelniaczy na zaworach i po były identyczne-gdyż jak zawór zamknięty to uszczelniacz nie jest pod wpływem ciśnienia z cylindra.
Znam mechanika co wymienia te uszczelniacze bez zdejmowania głowicy-podłącza zamiast świecy przewód ciśnieniowy ze sprężarki,tłok w górne położenie i po godzinie wymienione.
Zużyte pierścienie dają wyraźny objaw na nagrzanym silniku-raptowne wciśnięcie gazu-pokaże się niebieska chmurka.

piomal1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: piomal1987 » 19 sty 2008, 09:47

witam
ja mam 1.8 S [PM] i łyka mi ok 1 litra na 1000km, przy odpalaniu na gorącym silniku puszcza chmurke niebieskiego dymu, wydech mam juz mokry a włascicie błoto w nim, musiałem katalizator wywalic bo juz zatkał sie olejem i jedyna rzecz ktora bede robił to wymiana uszczelki pod pokrywa zaworów bo lekko cieknie.
w koncu te silniki maja juz ileś lat i duze przebiegi wiec ze spala olej to norma
ja mam za to pytanko teraz jezdze na lotosie mineralnym 15w40 czy moge wlac połsyntetyk mobil bez obawy o wypłukanie silnika?

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 22 sty 2008, 13:25

Witam,mam podobny problem tylko z silnikiem ABC 2,6.Łyka jakieś litr na 2000 km w zależności od stylu jazdy.Z tego co wiem to mierzenie ciśnienia na cylindrach nie powie nic o pierścieniach zgarniających(odpowiedzialnych za zużycie oleju),tylko o tych odpowiedzialnych za kompresję.Jeśli te od kompresji będą dobre,ciśnienie będzie ok a "olejowe" mogą być zapieczone i co wtedy???Myślę że bez zdjęcia głowicy(u mnie głowic :-/ ) i wyciągniecia tłoków nic się więcej na 100% nie sprawdzi jeśli chodzi o pierścienie.Byłbym szczęsliwy jeśli to tylko uszczelniacze,ale coś mi się zdaje że jak już robić to nie ma sensu samych uszczelniaczy,chyba że mechanik wymieni je bez ściągania głowic. :-|

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 23 sty 2008, 15:48

Darek 80b3 do zalozenia uszczelniaczy nie musisz sciagac glowicy. Jak masz mokre swiece w oleju to to napewno pierscienie, najlepiej kupic nowe swiece i przejechac z 1tys km i zobaczyc jak wygladaja. Co do cisnienia to masz racje ze nie sprawdzi to stanu pirscieni zganiajacych

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga