Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK] Silnik umiera?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 25 sie 2012, 21:38

masked25 pisze:
LUPO pisze:na postoju bez problemu ci się wkręca na obroty jak dodasz gazu?
troszke sie dławi ale jakby nie dużo i bardziej na benzynie. Sprawdziłem jazdy na benzynie jak i Lpg tak samo przyspiesza czyli w ogóle, ale spokojnie mogę zamknąć obroty na jałowym

[ Dodano: 2012-08-25, 21:00 ]
ab_ccc pisze:Sprawdź wszystkie kostki i przewody (prawdopodobnie przepływomierz lub sonda)
miałem oberwany kabel od sondy ale po złączeniu bez zmian. Przekaźnik 30 oglądnąłęm i w sumie nie wygłąda na uszkodzony (nie ma luzów)

[ Dodano: 2012-08-25, 21:21 ]
A co bym nie zapomniał jak sie rozpędze i puszczę nogę z gazu to strzela w tłumiku, na jałowym też po przegazowaniu


szczerze musiał bym go posłuchać w realu,jestem z GD
co do ostatniego jeżeli jest to takie strzelanie głuche jak by o blachę to masz na 99% pustego kata-sam mam takie strzelanie bo u siebie wyklepałem flaki z kata

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 25 sie 2012, 21:38

damianek1234561 pisze:kolego skoro zmieniales swiece sprawdz czy ktoras sie nie odkreca (odkrecila) ok bo to baaaardzo podobny dzwiek jest do wypadania zaplonu
Swiece i reszte wymieniłem dopiero dziś

[ Dodano: 2012-08-25, 21:40 ]
LUPO pisze:
masked25 pisze:
LUPO pisze:na postoju bez problemu ci się wkręca na obroty jak dodasz gazu?
troszke sie dławi ale jakby nie dużo i bardziej na benzynie. Sprawdziłem jazdy na benzynie jak i Lpg tak samo przyspiesza czyli w ogóle, ale spokojnie mogę zamknąć obroty na jałowym

[ Dodano: 2012-08-25, 21:00 ]
ab_ccc pisze:Sprawdź wszystkie kostki i przewody (prawdopodobnie przepływomierz lub sonda)
miałem oberwany kabel od sondy ale po złączeniu bez zmian. Przekaźnik 30 oglądnąłęm i w sumie nie wygłąda na uszkodzony (nie ma luzów)

[ Dodano: 2012-08-25, 21:21 ]
A co bym nie zapomniał jak sie rozpędze i puszczę nogę z gazu to strzela w tłumiku, na jałowym też po przegazowaniu


szczerze musiał bym go posłuchać w realu,jestem z GD
co do ostatniego jeżeli jest to takie strzelanie głuche jak by o blachę to masz na 99% pustego kata-sam mam takie strzelanie bo u siebie wyklepałem flaki z kata
jutro zrobię filmik, boję sie że do trójmiasta nie dojadę :oops:

[ Dodano: 2012-08-25, 21:41 ]
LUPO pisze:na postoju bez problemu ci się wkręca na obroty jak dodasz gazu?

co miałeś na myśli?

[ Dodano: 2012-08-25, 21:44 ]
A co myślicie o przepływce? Chyba jutro ją rozbiore :-?

[ Dodano: 2012-08-25, 23:36 ]
a wiec nowe objawy z niskich obrotów muł ale lepiej sie zachowuje powyżej 3 tys wtedy można trochę mu depnąć.

Po odpięciu przepływki odpala i gaśnie

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 26 sie 2012, 10:24

Mysle ze najprostrzym sposobem bylo by teraz podpiecie pod vag-a w celu sprawdzenia bledow, nie wiadomo czy sonda prauje mimo zlaczenia kabla jak i trzeba by obejrzec filtr paliwa czy nie do wymiany zaplon czy dobrze ustawiony itp

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 26 sie 2012, 10:41

damianek1234561 pisze:Mysle ze najprostrzym sposobem bylo by teraz podpiecie pod vag-a w celu sprawdzenia bledow, nie wiadomo czy sonda prauje mimo zlaczenia kabla jak i trzeba by obejrzec filtr paliwa czy nie do wymiany zaplon czy dobrze ustawiony itp
nie mogę siępołączyć a mam kabelek , kiedyś jedynie raz mi się udało, muszę chyba kupić inny kabel bo ten chyba padł, sonde sprawdzę dziś miernikiem jakie napięcie, ale filtr paliwa nie ma nic do gazu bo na gazie tak samo się zachowuje a filter paliwa wymieniłem w tamtym roku.

Zapłon chyba dobry bo dobrze odpala od strzała i na jałowym dobrze się zachowuje.

Podpowiedzcie mi co tym przepływomierzem czy on się dobrze zachowuje? czy tak ma być?

[ Dodano: 2012-08-26, 12:10 ]
W przepływce na 1 i 3 pinie jest napięcie niecałe 4V z tego co wyczytałem to chyba mało?Powinno być chyba 5V tak? Na 2 i 4 pinie na jałowym jest niecałe 1V czyli dobrze? :roll: Powinno byc w granicach 0.5-1.5V? W miare dodawania gazu rośnie.

[ Dodano: 2012-08-26, 13:08 ]
Czy jak padła sonda to będą takie objawy i jak ją odłacze powinno sie polepszyć? Sprawdzałem napięcie i cuda pokazuje a mam sonde wpiętą też w LPG (czarny kabel idzie do centralki LPG)

Na kostke 2 pienowej pokazuje ok.13,8 V. Na czarny z kablem z tej wtyczki pokazuje tylko 0.13V nic nie skacze stoi w miejscu.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 26 sie 2012, 20:14

słuchaj napisz do jugola (jugo007) ja u niego 2 razy już byłem i nie żałuje anie jednego km przejechanego to jest ABK SPEC :D:D sam takowego posiada naprawdę duuużo ci może pomóc.

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 26 sie 2012, 21:11

jabko_nb pisze:słuchaj napisz do jugola (jugo007) ja u niego 2 razy już byłem i nie żałuje anie jednego km przejechanego to jest ABK SPEC :D:D sam takowego posiada naprawdę duuużo ci może pomóc.
Kolego nawet sprawdzałem ile jest do niego Km żeby ewentualnie pojechać, ale prędzej go sprzedam jak pojade ok 600 km do niego w jedną strone 8-)

Pomęcze sie tak jak jest teraz a po 10 tym podjadę na kompa:) Chyba że kupię inny kabelek :roll: Co najlepsze że ok 3 tys obrotów autko odżywa :roll:

Jeszczed podjadę do jakiegoś mechanika niech mi sprawdzi ciśnienie na garach

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 26 sie 2012, 23:11

witam ja bym zaczął od sprawdzenia rozrządu potem zapłonu skoro chodzi tak samo na gazie i benzynie to zapchany filtr odpada podmieniłbym przepływkę silnik krokowy choć przepływka jak nie było strzału gazu tak sama od siebie nie pada sprawdź TPS ten potencjometr pod przepustnicą

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 27 sie 2012, 09:51

jugo007 pisze:witam ja bym zaczął od sprawdzenia rozrządu potem zapłonu skoro chodzi tak samo na gazie i benzynie to zapchany filtr odpada podmieniłbym przepływkę silnik krokowy choć przepływka jak nie było strzału gazu tak sama od siebie nie pada sprawdź TPS ten potencjometr pod przepustnicą
ze sprawdzeniem rozrządu raczej poczekam do wypłaty bo i tak muszę już go zmienić to odrazu sprawdze.

Strzał gazu był już parę razy. A czy przepływka powinna być cały czas otwarta nawet na zgaszonym silniku?

[ Dodano: 2012-08-30, 16:51 ]
Co do potencjometra przepustnicy mam tak liczac piny od lewej:
1 i 2 zamknieta 2520 ohma
2 i 3 zamknieta 1532 ohma
1 i 2 otwarta max 1070 ohma
2 i 3 otwarta max 2590 ohma
1 i 3 zamknieta i otwarta 1950 ohma

Dobrze? :roll:

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 30 sie 2012, 22:33

witam prze pływka na zgaszonym ma być zamknięta otwiera się w zależności od dodania gazu mniej lub więcej aby wyeliminować pompy wody wspomagania trzeba zdjąć oba paski z filmiku trudno ocenić dźwięk albo jest coś luźne albo któraś panewka klepie

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 31 sie 2012, 06:17

jugo007 pisze:witam prze pływka na zgaszonym ma być zamknięta otwiera się w zależności od dodania gazu mniej lub więcej aby wyeliminować pompy wody wspomagania trzeba zdjąć oba paski z filmiku trudno ocenić dźwięk albo jest coś luźne albo któraś panewka klepie
już nic nie klepie, paski ściagnąłem i wszystko ok
Czyli mam do rozebrania przepływke

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 31 sie 2012, 09:57

masked25 pisze: Na kostke 2 pienowej pokazuje ok.13,8 V. Na czarny z kablem z tej wtyczki pokazuje tylko 0.13V nic nie skacze stoi w miejscu.
Dwa białe to zasilania grzałki.

A ten czarny to sygnałowy z sondy. Jeżeli na uruchomionym silniku masz cały czas 0,13V to się nie dziwię, że nie ma mocy ponieważ jest to wskazanie dla "bogatej " mieszanki i ECU zbija wartość benzyny.

Ustaw miernik na zakres 2000mV i musi skakać od 100 do 900 mV. Wiem, że miernik ma swoją bezwładność ale nie może pokazywać na stałe jednej wartości.

[ Dodano: 2012-08-31, 09:58 ]
Oczywiście pomiar na uruchomionym silniku.

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 31 sie 2012, 10:07

Francis1982 pisze:
masked25 pisze: Na kostke 2 pienowej pokazuje ok.13,8 V. Na czarny z kablem z tej wtyczki pokazuje tylko 0.13V nic nie skacze stoi w miejscu.
Dwa białe to zasilania grzałki.

A ten czarny to sygnałowy z sondy. Jeżeli na uruchomionym silniku masz cały czas 0,13V to się nie dziwię, że nie ma mocy ponieważ jest to wskazanie dla "bogatej " mieszanki i ECU zbija wartość benzyny.

Ustaw miernik na zakres 2000mV i musi skakać od 100 do 900 mV. Wiem, że miernik ma swoją bezwładność ale nie może pokazywać na stałe jednej wartości.

[ Dodano: 2012-08-31, 09:58 ]
Oczywiście pomiar na uruchomionym silniku.
czyli czarny z białym i ma skakać miedzy 100 a 900? :roll: Jak nie skacze i ma stała wartośc to sonda do wymiany? Próba jazdy na wyłączonej nic nie zmienia a powinna?

[ Dodano: 2012-08-31, 10:45 ]
mam podpiętą sondę też w gaz więc dlatego też na gazie tak smo sie zachowuje, dzis zauważyłem że na zimnym jakby lepiej sie zbierał

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 31 sie 2012, 11:01

Zapomniałem dodać, że takie napięcie ma być między czarnym sygnałowym przewodem z sondy oraz masą akumulatora.

A do sterownika gazu zwykle do sondy podpięty jest fioletowy przewód. Tak jest przynajmniej w większości przypadków.

[ Dodano: 2012-08-31, 11:08 ]
Na dwóch białych między nimi ma być to co na akumulatorze bo to zasila grzałkę.
A że wtyczka jest kierunkowa (nie da się wpiąć na odwrót) ważna jest polaryzacja. Tak więc oryginalne sondy mogą brać masę z zasilania grzałki.

Zamienniki posiadają cztery przewody gdzie czwarty szary dajemy bezpośrednio do masy akumulatora. Kiedyś zrobiłem pętelkę i dałem to na gwint sondy i niezbyt to pracowało. Z zamienników dość dobrze sprawował mi się NGK. Można już dostać za 80 zeta. Ori Boscha chodzą średnio po 250.

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 31 sie 2012, 11:39

"A do sterownika gazu zwykle do sondy podpięty jest fioletowy przewód. Tak jest przynajmniej w większości przypadków. "

u mnie też tak jest ;-)

[ Dodano: 2012-08-31, 11:44 ]
kolego a mógłbyś podać jakiś link do tej sondy zamiennika?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 31 sie 2012, 11:51

W allegro wchodzisz w części samochodowe i wpisujesz "sonda lambda audi 80" i wybierasz. Oczywiście nie polecam używek bo nie wiadomo co kupisz i jak masz LPG to nikt ewentualnej reklamacji ci nie uwzględni.

Ja kupowałem u nich: http://www.motomaximus.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl