Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Silnki krokowy bzdura czy legenda ? LPG STAG300

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
yellow2008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 17 cze 2008, 14:10

[B4 2.0 ABK] Silnki krokowy bzdura czy legenda ? LPG STAG300

Post autor: yellow2008 » 04 wrz 2008, 15:44

Witam, mam zamiar załozyć do mojego silnika LPG. Mechanik sugerował np. stag300 ale twierdzi że musze się liczyć z małymi falowaniami na wolnych obrotach. Są podobno niekłopotliwe ale uprzedza że tak jest. Twierdził że czasem pomaga odpiecie silnika krokowego ale on tego nie zaleca.

No i pytanie czy ktoś kto ma silnik ABK i LPG na stag 300 potwierdza że może być kłopot z wolnymi obrotami, czy są jakieś sposoby zaradcze ?

I pytanie drugie. Przecierz część którą nazywa sie silnikiem krokowym to żaden silnik, to tylko elektrozawór który daje dodatkowe powietrze poza przepustnicą. Jest między dolotem plastikowym a tę częścią metalową kolektora tworząc jak by obejście przepustnicy.
Skąd ta mylna nazwa i czy ktokolwiek robił takie sztuczki aby go odpinać. Ja wiem że mozna go odpiąć i silnik pracuje jak dawniej. Jeździ normalnie, przyspiesza może ma gorsze spaliny albo ciut większe zużycie paliwa ale raczej dziwnym pomysłem jest odpinanie fabrycznego elementu.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 04 wrz 2008, 16:20

Jeżeli zostanie dobrze dobrana instalacja tzn. sterownik ( stag300 jest bardzo dobry) i dobry rodzaj wtryskiwaczy to nie ma prawa falowac obroty, silnik krokowy to potoczna nazwa, wzieła sie z zasady działania. Jego zadaniem jest utrzymac stabilne wolne obroty bez wzgledu na obciązenie, nie wiem jak u ciebie ale u mnie po odpięciu krokowca silnik gasnie. Odpinanie reg. wolnych obrotów jest mozliwe przy mechanicznych wtryskach gdzie wolne obrpty ustawia sie wkretem a reg. tylko "deregulowywuje" obroty do zadanego poziomu.

Awatar użytkownika
yellow2008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 17 cze 2008, 14:10

Post autor: yellow2008 » 04 wrz 2008, 16:40

Odpinanie / dołączanie tzw. silnika krokowego powoduje znaczne szarpnięcie obrotami, ale bardzo rzadko silnik zgasł. Po odpięciu można spokojnie jeździć i nie da się wyczuć różnicy. Ale wolę mieć konstrukcję fabryczną niż "wiejski tuning". Co do LPG mam w passacie instalację DreamXXI (sekwencja) , przejechałem 150 tyskm, nigdy nie wymagała serwisu ale ma taki feler że czasem przy zejściu na niskie obroty (np. luz przed zatrzymaniem się) silnik się zadławi i zgaśnie. Zdarza się to bardzo rzako ale mogło by tego nie być.
Stąd moje pytanie o wolne obroty. Czy nie bedzie podobnych czy innych kwiatków. Jak silnik audi ABK współpracuje ze stagiem 300

Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 04 wrz 2008, 21:30

Nie faluje

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 05 wrz 2008, 08:46

yellow2008 pisze:Jak silnik audi ABK współpracuje ze stagiem 300
Na Twoim miejscu raczej zapytałbym: jak silnik ABK "współpracuje" z gazownikami w Twojej okolicy. Już Wojtek napisał, a Rsdziadek potwierdził, że ABK nie ma prawa falować. Stag 300 to jeden z najlepszych sterowników na rynku ale sterownik to nie wszystko.

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 05 wrz 2008, 17:18

yellow2008 pisze:Przecierz część którą nazywa sie silnikiem krokowym to żaden silnik, to tylko elektrozawór który daje dodatkowe powietrze poza przepustnicą.
Zwykły elektrozawór pracuje w pozycji "otwarte" "zamkniete".
Nazwa silnik krokowy jest od silnika elektrycznego zamatowanego w urządzeniu które poprzez impulsowe zasilanie jest w stanie bardzo dokładnie ustawić przepustnicę.
A dwa a ABK nie ma silniczka krokowego tylko jest to jest regulator biegu jałowego pracujący na innej zasadzie.

Awatar użytkownika
yellow2008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 17 cze 2008, 14:10

Post autor: yellow2008 » 05 wrz 2008, 18:29

Danek pisze:raczej zapytałbym: jak silnik ABK "współpracuje" z gazownikami w Twojej okolicy
Z gazownikami to wiadomo że nigdy nic nie wiadomo....
Zastanawiam się nad tym warsztatem z powodu głównie ceny

http://autoswiat.allegro.pl/show_item.p ... =422087265

toldek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lut 2008, 22:36
Lokalizacja: okolice Ropczyc

Post autor: toldek1 » 06 wrz 2008, 06:26

A co powiecie na to: Audi silnik ABK zasilany LPG,
1. Brak silnika krokowego / czy jak kto woli zaworu powietrza dodatkowego /- w miejsce jego zamontowano śrubę regulacyjną do przepływu LPG, taką jak do zasilania LPG
2. Przepływka odpięta całkowicie.
3. Wyprzedzenie zapłonu 12 stopni
4. Instalacja gazowa zamontowana dla silników gaznikowych centralka Landi, bez silnika krokowego gazu.
5. Odpięta całkowicie wtyczka grzałek sondy i sygnałowa - czyli sonda wyeliminowana.
Co najdziwniejsze auto nie faluje, ma moc, ogólnie jest O.K. aż nie chce się wieżyć.

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 06 wrz 2008, 11:26

toldek1, a PB jak się podaje podczas pracy, strzykawką czy leje się bezpośrednio do kolektora z kanistra?
Ludzie może i będzie taki silnik chodził, ale nie róbcie z aut kosiarek do trawy!
One tez nie maja akumulatora, rozrusznika,aparatu zapłonowego, abs, i innych rzeczy, gaźniki są szcządkowe a i tak jeżdżą i pięknie koszą.
A nie chce mi się dalej pisać :-/ strzelam Focha dla druciarzy.

maniek0896
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 17 wrz 2008, 11:25
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: maniek0896 » 17 wrz 2008, 11:46

ja tam jezdze na rozlaczonym silniczku krokowym,jak podpinam silniczek to mi straszne obroty faluja,ale jade dzis do elektryka wyjasnic ta anomalje :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl