Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT] Siwy dym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

[2.0 ABT] Siwy dym

Post autor: rejdzik » 28 maja 2012, 08:59

Witam.
2 dni temu, przy dość dużej temp zewnętrznej, holowałem przez 110 km alfę 156 ze średnią prędkością 40km/h. Utrzymywałem prędkości obrotowe w zakresie 2-3 tys, silnik nie miał najwyższej temperatury, chociaż kilka razy włączał się wiatrak. Pod koniec trasy silnik zaczął kopcić na lekko niebiesko - olej, ja bardzo zdziwiony, biorąc pod uwagę bardzo wysoką temperaturę silnika i oleju (w abt nie ma chłodnicy oleju), po odczepieniu bagażu zrobiłem z 15km z większą prędkością (120- 140 km/h) aby ochłodzić silnik. Po przejażdżce okazało się, że już tak nie kopci. Podsumowaniem dnia było 250 zrobionych kilometrów z czego 110 - holowanie, z bagnetu ubyło ok 2-3mm stanu oleju. Następnego dnia jeździłem samochodem i białego dymu nie było, dziś z rana także brak oznak łykania oleju.

Panowie, powiedzcie mi na co mam się przygotować ?, przekroczyłem bezpieczną temperaturę oleju i na coś mógł źle wpłynąć ? Po trasie silnik był tak gorący że plunięcie nawet na głowicę skutkowało wyparowaniem śliny w 2 sek. Zwalać głowicę i wymieniać prowadnice zaworowe oraz uszczelniacze?

Taki przypadek zdarzył mi się już raz, gdy auto holowało załadowaną przyczepkę, widać duże obciążenia źle na niego wpływają.

Motor ma przejechane faktycznie około 400 tys km, głowica nie była zwalana jeszcze nigdy.

Mam się już zaczynać martwić ? Płynu chłodniczego nie ubyło.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 maja 2012, 19:08

To, że wszystko wróciło do normy to dobrze. Po pierwsze holowanie to nie są normalne warunki pracy. Widać silnik potrzebował więcej leju to go sobie wziął. Zawsze przy obciążeniu silnik bardziej się nagrzewa i szybciej męczy. Zresztą 110 km holowania to spory wysiłek. Zwłaszcza pod górki. Niby zachowywałeś "zdrowe" obroty ale obciążenie było już mniej zdrowe. Chociaż utrzymywanie optymalnych obrotów też jest bardzo ważne i przy holowaniu lepiej jechać z prędkością obrotową bardziej powyżej 2500 rpm (lepsze smarowanie, szybciej pompa wody chłodzi układ, silnik pracuje bardziej w swoim zakresie mocy i momentu obrotowego).

Po prostu szanować silnik. I sprawdzać olej i płyn chłodniczy. Jak nie dymi to tylko się cieszyć <ok>
I patrzeć na zachowanie czujnika temperatury a silniczek się odwdzięczy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl