Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] słaba reakcja na gaz

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Robbert126p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:35

[B4 2.0 ABK] słaba reakcja na gaz

Post autor: Robbert126p » 04 paź 2016, 19:44

Witam.
Na wstępnie napisze że nie spotkałem się z takim problemem jak mój ;/ mianowicie stałem na myjni i jakis gość chciał się przede mnie wcisnąć odpaliłem auto i ruszyłem żwawo na benzynie lecz przekroczyłem 2500obr i auto w czasie jazdy przełączyło się na gaz (2gen) i zgasło ale zajechałem te pare metrów z wyłączonym silnikiem umyłem autko odpalam i miało bardzo zła reakcje na gaz czyli przy gwałtownym wciśnięciu auto od razu gasło gdy dodawałem powoli mogło się wkręcić do końca miałem kiedyś taki objaw i był spowodowany pękniętą gumą za przepływomierzem więc pomyślałem ze to to bo już ją raz kleiłem chciałem wrócic z myjni lecz na gazie nie dało się jechac więc przełączyłem na benzynę przejechałem 500m i nagle poszedł strzał w wydech POTĘŻNY strzał który rozerwał mi końcowy wydech. skleiłem gumę lecz nie odczułem róznicy pojechałem się przejechać 500m i auto zgasło kompletnie straciło iskrę więc sprawdziłem czujnik halla zmierzyłem go i jest dobry włożyłem z powrotem aparat zauważyłem że węgielek się wytarł w kopułce wymieniłem wraz z palcem (BERU) iskra wróciła lecz nadal tak reagowała na gaz (przy gwałtownym dodaniu auto gaśnie) wymieniłem więc gumę za przepływomierzem na nową kupiłem nowy wydech przeszukałem cały dolot i była dziurka przy przepustnicy zaślepiłem ją dolot jest idealnie szczelny ustawiłem również zapłon według procedury z lampa blokując sterownik przez odłaczenie czujnika po ustawinu zapłonu na 6st auto odpala na początku ma obroty 500 (1sekunda) ale potem wskakuje na 1000 i wskazówka jest jak przybita lecz nadal jak się gwałtownie doda gazu to gaśnie poza tym auto pochodzi na wolnych obrotach i po chwili zaczynają wariować obroty aż zgasnie, czasem bywa tak żę nie chce odpalić gdy długo kręce i nie chce zapalić a cofnę kluczyk auto zaczyna strzelać w dolot! dopiero gdy cofnę kluczyk pojawia się jakaś reakcja seria strzałów w dolot, gdy odłączę silniczek regulacji obrotów auto trzyma obroty na poziome 600 reakcja na gaz jest taka sama ale nie zgaśnie na wolnych obrotach może chodzić. były wymieniane na nowe świece i kable jakies 3 miesiące temu. mierzyłem także przepływomierz na zapłonie gdy ręcznie ruszam klapką wartości (volty) zmieniają się prawidłowo klapka się nie zacina chodzi bardzo płynnie a więc teraz tak moję pytanie brzmi czy takie objawy mogą być spowodowanie silniczkiem regulowania wolnych obrotów? miał ktoś kiedyś także takie jaja bądź wie czym może to być spowodowane? jest jakiś sposób aby sprawdzić czy ten silniczek obrotów jest sprawny?

[ Dodano: 2016-10-04, 19:44 ]
Nikomu nie przychodzi nic do glowy? :(
Ostatnio zmieniony 20 paź 2016, 19:48 przez Robbert126p, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 paź 2016, 20:00

Robbert126p pisze:czy takie objawy mogą być spowodowanie silniczkiem regulowania wolnych obrotów?
nie

Sprawdziłeś rozrząd, nie przeskoczył?
Robbert126p pisze:mierzyłem także przepływomierz na zapłonie gdy ręcznie ruszam klapką wartości (volty) zmieniają się prawidłowo klapka
to nie do końca prawidłowy pomiar, dobrze by było vag'iem zobaczyć parametry

gaz zwykły rozumiem?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 paź 2016, 23:31

Zobacz 30.

Robbert126p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:35

Post autor: Robbert126p » 19 paź 2016, 11:31

Tak gaz zwykly 2 gen bingo s4 przekaznik przelotowywalem raz sprawdze takze rozrzad bo moze rzeczywiscie przeskoczyl dzisiaj kupie kabel i sprawdze vagie dzieki za wskazowki dam znac jak cos zdzialamjak tylko znajde czas

[ Dodano: 2016-10-19, 11:31 ]
Problem zostal rozwiazany winna okazala się cewka zapłonowa cala reszta sprawna po wymianie cewki odpalila od strzala natomiast pojawil sie inny problem mianowicie mam problem z ustawieniem zaplonu odpinam niebiski czujnik temp przegazowka 3 razy pow 3tys sterownik sie blokuje kolega utrzymuje obroty na poziimie 2300 kreska na kole zamachowym ustawiona idealnie na kresce lampa bez regulacji kata wyprzedzenia zapolonu przykrecam aparat podlaczam niebieski czujnik przegazowka 3x ponad 3500 obrotow (czujnik na pewno sprawny) przy tym ustawieniu auto ma muła strasznego ledwo sie zbiera gdy zaplon jest ustawiony na sluch auto sie zbiera ale wtedy zaplon jest strasznie przestawiony wedlug kreski na kole cos robie zle? :/

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 paź 2016, 11:41

Robbert126p, z którego roku auto?

Ewidentnie nie zablokowałeś sterownika i źle ustawiłeś zapłon.

ps; a i popraw temat bo opis dziwny problem nic nie mówi!

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 paź 2016, 11:56

Robbert126p pisze: przykrecam aparat podlaczam niebieski czujnik przegazowka 3x ponad 3500 obrotow (
Tylko po lub przed podłączeniem czujnik zgaś samochód.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 paź 2016, 13:04

maciek889 pisze:Robbert126p napisał/a:
przykrecam aparat podlaczam niebieski czujnik przegazowka 3x ponad 3500 obrotow (
Tylko po lub przed podłączeniem czujnik zgaś samochód.
Maćku ja bym radził odwrotnie ;-)
Najpierw podłączyć czujnik, zrobić przygazówkę i zgasić- trzeba odblokować ecu. Jeśli zrobi się w odwrotnej kolejności często są problemy z ponownym uruchomieniem silnika lub trzeba baaaardzo długo kręcić.

Robbert126p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:35

Post autor: Robbert126p » 19 paź 2016, 17:06

Rok auta to 1992.
To w takim razie jak prawidłowo zablokować sterownik? Samo odłączenie czujnika i przegazówka nie wystarczy czy może robię to przy niewłaściwych obrotach lub zbyt mało razy?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 paź 2016, 17:20

Robbert126p, no nie wiem, trudno powiedzieć co robisz źle. Robi się to tak jak opisałeś ale problemy mogą być gdzie indziej np. są jakieś zapisane błędy w ecu.
Często trzeba po kilka razy próbować zanim się uda a rocznik 92 jest z moich obserwacji wyjątkowo odporny i ciężko się go blokuje.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2017, 20:21 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

Robbert126p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:35

Post autor: Robbert126p » 19 paź 2016, 20:33

Ok dzieki za rady bede próbował a mozna to jakos poznac gdy juz zablokuje ten sterownik?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 paź 2016, 08:07

Robbert126p, tak, można poznać po zachowaniu się silnika. Jest zresztą temat o tym i tam było pisane zdaje się.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl