Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
avalar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 11:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avalar » 13 sty 2016, 10:23

Odgrzeję temat koledzy i koleżanki :)
Przeczytałem i dochodzę do wniosku, że u mnie w ABT uwalona jest sonda.
Mam taki objaw, że jadąc na drugim biegu np. przy wciśnięciu zaczyna się zbierać - zastanowi się, jakbym zdjąć nogę z gazu i jedzie dalej. Spalanie jest wysokie - 15-16L.
Świece jak wykręcałem, były takie:
Obrazek

Kogo możecie w Krk polecić, żeby potwierdził moje przypuszczenia? :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 sty 2016, 11:11

Masz instalacje LPG?

Sondę najlepiej sprawdzić na vagu albo od biedy miernikiem.

avalar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 11:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avalar » 13 sty 2016, 11:12

maciek889 pisze:Masz instalacje LPG?
maciek889, tak - Bingo M, II generacja

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 sty 2016, 12:43

Jak te świece kopci na gazie to zacznij od sprawdzenia ustawień gazu bo jak dawka wyjdzie poza zakres regulacji to już nawet sprawna sonda nie pomoże. Albo sprawdź czy na benzynie sonda będzie pracować.

avalar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 11:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avalar » 15 sty 2016, 09:25

maciek889, ok, zrobię tak jak sugerujesz :) Dzięki!

upadte 15.01.2016
Sprawdzone tak na szybko, ale dawka jest w porządku, obserwacja jest taka, jakby sonda nie pracowała w całym zakresie...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 sty 2016, 10:39

Jak jesteś pewien diagnozy to zmianiaj sondę.
Jeszcze możesz posprawdzać kable idące od sondy do sterownika LPG bo może tam się rozłączyło.

Dobrze by było nawet sprawdzić czy sonda będzie pracować na benzynie po wypięciu jej przewody sygnałowego z instalacji LPG. Aby nie zmieniać na darmo sondy.

avalar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 11:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avalar » 18 sty 2016, 15:07

maciek889, będę informował co i jak ;)
Dobrze by było nawet sprawdzić czy sonda będzie pracować na benzynie po wypięciu jej przewody sygnałowego z instalacji LPG. Aby nie zmieniać na darmo sondy.
Cenna uwaga :!:

Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Suuchy94 » 24 sty 2016, 17:49

Sluchajcie u mnie objawy sa identyczne. Tyle ze ja jezdze na benzynie, nie mam gazu. I to samo. Silnik ciagnie nagle przestaje i znow ciagnie. Spalanie jest ogromne. na trasie po 12L benzyny jadac 90km/h a swiece "zarzygane" i czarne mimo ze sa nowe.

Tak zaczelo sie dziac po wymianie silnika krokowego. Wciaga mi pedal gazu przy obrotach okolo 2500-3000. Np jak jade 90 na 5 biegu puszczam gaz to puszcza go do konca i po chwili wciaga az spadnie ponizej 2500. Jesli wcisne w okolicach 2500-3000 gaz to jest szarpniecie. Jesli spadnie ponizej 2500 i pusci gaz i wtedy wcisne to wszystko jest ok.


Bylem pewien ze to silnik krokowy. Czyzby to sonda?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 sty 2016, 18:16

Suuchy94, a adaptację robiłeś bo chyba jest taka potrzeba w takim przypadku na forum gdzieś był temat

Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Suuchy94 » 24 sty 2016, 20:49

Adaptacje? Tzn? Co dokładnie mam zrobić?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 sty 2016, 07:35

Suuchy94, byś swoje palce troszkę ruszył i poklikał w klawiaturę to byś znalazł https://audi80.pl/b4-abt-adaptacja-t ... t21878.htm

djluki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 04 sie 2014, 21:24

Post autor: djluki » 16 paź 2018, 07:33

Mam pytanie odnosnie sondy lambda zaczyna pracowac dopiero przy temperaturze 60 stopni a tak stoi w miejscu jak dobrze wnioskuje uszkodzona grzalka sondy? sonda do wymiany czy cos innego? sporadyczny blad 561, zamin dojdzie do temperatury 60 stopni kopci na czarno i kuleje?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 paź 2018, 10:10

Masz LPG?

djluki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 04 sie 2014, 21:24

Post autor: djluki » 16 paź 2018, 17:57

Mam lpg 2 generacji ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 paź 2018, 18:41

A gdzie sprawdzasz działanie sondy?? sróbka czy actuator?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl