[80 B4 2.0 ABT] sonda lambda
- michal197609
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 28 kwie 2007, 23:31
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Witam!
No i stało się, sonda do wymiany. Doradździe mi proszę jaką sondę zakupić do ABT. Oryginał kosztuje coś ok 370,- zł. Troszkę dużo.
Co sądzicie o sondzie uniwersalnej, o której wyżej pisali koledzy?:
0 258 986 502 Sonda lambda Uniwersalna
Chyba jest dużo tańsza? Czym ona się różni od oryginalnej? I jaki ma to wpływ na samochód?
A może polecicie coś innego.
Z góry dzięki za pomoc!
Pozdrawiam, Michał
No i stało się, sonda do wymiany. Doradździe mi proszę jaką sondę zakupić do ABT. Oryginał kosztuje coś ok 370,- zł. Troszkę dużo.
Co sądzicie o sondzie uniwersalnej, o której wyżej pisali koledzy?:
0 258 986 502 Sonda lambda Uniwersalna
Chyba jest dużo tańsza? Czym ona się różni od oryginalnej? I jaki ma to wpływ na samochód?
A może polecicie coś innego.
Z góry dzięki za pomoc!
Pozdrawiam, Michał
- michal197609
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 28 kwie 2007, 23:31
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Witam wykręciłem sondę lambda bo myślałem ze jest ona uwalona choć mi to nie pasowało bo na gazie dobrze pokazuje wartości zależnie od dawki gazu tylko na benzynie stli na bogato cały czas. Kolega marko dal pomysł uszkodzonego nastawnika przepustnicy, kty daje zle info do ecu i pokazuje ze cały czas niby przepustnica jest otwarta i dlatego na bogato ciagle benzynę daje wiec zrobiłem pomiary rezystancji nastawnika oto wyniki:
-1 styk z 5 stykiem=520-1300 założenie u mnie 1000 omów stała wartość nie zależnie czy otwarta czy zamknięta przepustnica.
-1 styk z 2 stykiem=600-3500 założenie u mnie zamknięta 1300,otwarta na 1/4 2030 i tak jzu zstaje
-1 styk z 4 stykiem=600-6600 założenie u mnie zamknięta 1000,otwarta 1/4 wartosc okolo 2000 pozniej jak juz jest zupelnie otwarta jest 2250
czy jest to ważne ze robiłem to na zimnym silniku nie zapalonym? nie ma chyba różnicy prawda?
Takie wyniki odbiegają od tego co założyła fabryka.. może to powodac objawy jakie opisuje? Jeśli komuś może by się chciało mógłby sprawdzić jak to wygląda u niego
wygląd sondy potwierdza to ze jest niby dobra,bo na gazie dobrze pracuje, tylko na benzynie...
co jest bardziej prawdopodobne awaria nastawnika czy sondy bo po zakupie i przed założeniem gazu palił dużo mniej benzyny gaz mam 1 generacji
-1 styk z 5 stykiem=520-1300 założenie u mnie 1000 omów stała wartość nie zależnie czy otwarta czy zamknięta przepustnica.
-1 styk z 2 stykiem=600-3500 założenie u mnie zamknięta 1300,otwarta na 1/4 2030 i tak jzu zstaje
-1 styk z 4 stykiem=600-6600 założenie u mnie zamknięta 1000,otwarta 1/4 wartosc okolo 2000 pozniej jak juz jest zupelnie otwarta jest 2250
czy jest to ważne ze robiłem to na zimnym silniku nie zapalonym? nie ma chyba różnicy prawda?
Takie wyniki odbiegają od tego co założyła fabryka.. może to powodac objawy jakie opisuje? Jeśli komuś może by się chciało mógłby sprawdzić jak to wygląda u niego
wygląd sondy potwierdza to ze jest niby dobra,bo na gazie dobrze pracuje, tylko na benzynie...
co jest bardziej prawdopodobne awaria nastawnika czy sondy bo po zakupie i przed założeniem gazu palił dużo mniej benzyny gaz mam 1 generacji
To nie jest nastawnik tylko potencjometr przepustnicy (TPS) ! Nastawnik przepustnicy ma bardzo małe znaczenie dla dawki paliwa (no poza dawką powietrza na obrotach jałowych)delik pisze:
-1 styk z 5 stykiem=520-1300 założenie u mnie 1000 omów stała wartość nie zależnie czy otwarta czy zamknięta przepustnica.
-1 styk z 2 stykiem=600-3500 założenie u mnie zamknięta 1300,otwarta na 1/4 2030 i tak jzu zstaje
-1 styk z 4 stykiem=600-6600 założenie u mnie zamknięta 1000,otwarta 1/4 wartosc okolo 2000 pozniej jak juz jest zupelnie otwarta jest 2250
czy jest to ważne ze robiłem to na zimnym silniku nie zapalonym? nie ma chyba różnicy prawda?
Takie wyniki odbiegają od tego co założyła fabryka.. może to powodac objawy jakie opisuje? Jeśli komuś może by się chciało mógłby sprawdzić jak to wygląda u niego
Kiedyś mierzyłem wartości TPSu u siebie, miałem podobne wyniki do Twoich.
Poza tym sondy bez oscyloskopu to trudno sprawdzić - o czym zresztą było napisane na początku tego tematu
A dlaczego miałoby się coś zmienić? nie wiem jak jest w PM ale w ABT po odłączeniu sondy komputer przyjmuje wartość idealnej dawkibajbus142 pisze: powiedzcie mi czemu u mnie w sliniku 1.8 [pm] nie ma znaczenia czy sonda jest podłaczona czy nie slinik chodzi tak samo co moze byc powodem
Cześć Wszystkim,
Odgrzeję troszkę kotlecik... insteresuje mnie właśnie problematyka sondy lambda w tym silniczku czyli ABT.
Przy sprawdzaniu VAG-COM'em współczynnik Lambda Factor na biegu jałowym pływa w mnie w zakresie od 1,04 do nawet 1,44. Podobnie obroty, falują w zakresie kilkudziesięciu RPM. Silnik prycha. To obroty troszkę wzrosną to znów trochę spadną. Po tym jak spadną silnik lekko się krztusi i następuje wzrost obrotów.
Z drugiej strony nie da się w mojej opini normalnie jeździć wolno na drugim biegu. Tzn taka wolna prędkość osiedlowa w granicach 20km/h z lekko wciśniętym pedałem gazu oznacza ćwiczenie kangurów. Autkiem mocno rzuca.
Gwłatowne przyspieszenie na dwójce z prędkości 20-30km/h oznacza lekkie hopki, lekkie zakrztuszenie się i dopiero później auto równo przyspiesza.
Dodam tylko, że średnie spalanie jest prawidłowe ok 8-8,5L/100km
Z tego co doczytałem wcześniej zmierzona przeze mnie wartość Lambda Factor nie jest to prawidłowa, gdyż - cytuję tutaj słowa czarekj " Dla pełni sprawnego silnika ABT pracującego na wolnych obrotach wskaźnik Lambda powinien przyjmować wartośc 0,97 - 1,05. " Dalej...
"... Lambda większe od 1 oznacza nadmiar powietrza, mieszanka jest uboga,
dla wartości Lambda 1.05 - 1.20 zużycie paliwa przez silnik jest najmniejsze.
Lambda większe od 1,3 oznacza że mieszanka przestaje być palna, zdarzają się opóźnione zapłony, silnik pracuje nierównomiernie. ".
Pytanko brzmi czy jakie kroki dalej podjąć:
- ustawić zapłon (?)
- dalsza weryfikacja działania sondy lambda,
- może cos innego?
Z góry dzięki za pomoc.
[ Dodano: 2010-11-08, 09:06 ]
Po przeryciu forum - kosztem mega bolących oczu - namierzyłem sondę lambda, odłączyłem i ... objawy szarpania zniknęły.
Tzn. silnik dalej na biegu jałowym troszkę nierówno pracuje ale nie ma kangurów podczas wolnej jazdy na dwójce. Spokojnie można się toczyć bez gazu lub z lekko wciśniętym gazem i nic nie szarpie. Widać mieszanka była zbyt uboga. spalanie poszło lekko do góry ok 0,5-1L
Ok rozumiem, żę bez sondy lambda ECU przyjmuje jakąś tam wartość "ideanlą" mieszanki.
Niestety dalej nie wiem czy wszystkie objay mojego autka to jest typowo padnięta sonda czy zapłon do ustawienia.
Odgrzeję troszkę kotlecik... insteresuje mnie właśnie problematyka sondy lambda w tym silniczku czyli ABT.
Przy sprawdzaniu VAG-COM'em współczynnik Lambda Factor na biegu jałowym pływa w mnie w zakresie od 1,04 do nawet 1,44. Podobnie obroty, falują w zakresie kilkudziesięciu RPM. Silnik prycha. To obroty troszkę wzrosną to znów trochę spadną. Po tym jak spadną silnik lekko się krztusi i następuje wzrost obrotów.
Z drugiej strony nie da się w mojej opini normalnie jeździć wolno na drugim biegu. Tzn taka wolna prędkość osiedlowa w granicach 20km/h z lekko wciśniętym pedałem gazu oznacza ćwiczenie kangurów. Autkiem mocno rzuca.
Gwłatowne przyspieszenie na dwójce z prędkości 20-30km/h oznacza lekkie hopki, lekkie zakrztuszenie się i dopiero później auto równo przyspiesza.
Dodam tylko, że średnie spalanie jest prawidłowe ok 8-8,5L/100km
Z tego co doczytałem wcześniej zmierzona przeze mnie wartość Lambda Factor nie jest to prawidłowa, gdyż - cytuję tutaj słowa czarekj " Dla pełni sprawnego silnika ABT pracującego na wolnych obrotach wskaźnik Lambda powinien przyjmować wartośc 0,97 - 1,05. " Dalej...
"... Lambda większe od 1 oznacza nadmiar powietrza, mieszanka jest uboga,
dla wartości Lambda 1.05 - 1.20 zużycie paliwa przez silnik jest najmniejsze.
Lambda większe od 1,3 oznacza że mieszanka przestaje być palna, zdarzają się opóźnione zapłony, silnik pracuje nierównomiernie. ".
Pytanko brzmi czy jakie kroki dalej podjąć:
- ustawić zapłon (?)
- dalsza weryfikacja działania sondy lambda,
- może cos innego?
Z góry dzięki za pomoc.
[ Dodano: 2010-11-08, 09:06 ]
Po przeryciu forum - kosztem mega bolących oczu - namierzyłem sondę lambda, odłączyłem i ... objawy szarpania zniknęły.
Tzn. silnik dalej na biegu jałowym troszkę nierówno pracuje ale nie ma kangurów podczas wolnej jazdy na dwójce. Spokojnie można się toczyć bez gazu lub z lekko wciśniętym gazem i nic nie szarpie. Widać mieszanka była zbyt uboga. spalanie poszło lekko do góry ok 0,5-1L
Ok rozumiem, żę bez sondy lambda ECU przyjmuje jakąś tam wartość "ideanlą" mieszanki.
Niestety dalej nie wiem czy wszystkie objay mojego autka to jest typowo padnięta sonda czy zapłon do ustawienia.
Witam, czy taka sonda będzie dobra do silnika ABT 92r z katalizatorem?
http://allegro.pl/sonda-lambda-audi-100 ... 59757.html
Oraz bardzo proszę o opinie jak sprawuje się uniwersalna sonda NGK/NTK OZA 624-E3 osób, które montowały takie u siebie.
[ Dodano: 2011-01-23, 19:30 ]
Widzę że brak zainteresowania, mam nadzieję że jednak ktoś odpowie. Znalazłem na allegro sondę uniwersalną, taką jaką kolega Danek montował u siebie. Link do aukcji:
http://allegro.pl/ngk-ntk-nowa-uniwersa ... 00405.html
Kosztuje 88zł, czy to możliwe że cena tak spadła czy może to być jakaś podróbka?
http://allegro.pl/sonda-lambda-audi-100 ... 59757.html
Oraz bardzo proszę o opinie jak sprawuje się uniwersalna sonda NGK/NTK OZA 624-E3 osób, które montowały takie u siebie.
[ Dodano: 2011-01-23, 19:30 ]
Widzę że brak zainteresowania, mam nadzieję że jednak ktoś odpowie. Znalazłem na allegro sondę uniwersalną, taką jaką kolega Danek montował u siebie. Link do aukcji:
http://allegro.pl/ngk-ntk-nowa-uniwersa ... 00405.html
Kosztuje 88zł, czy to możliwe że cena tak spadła czy może to być jakaś podróbka?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 07 lis 2009, 20:07
witam prosze zobaczyc na linku czy sonda dobrze chodzi , wykres jest poszarpany ale spalanie dobre 10 l w trasie chodzi dobrze , tylko ten wykres mnie niepokoi
[ Dodano: 2011-09-15, 21:18 ]
witam prosze zobaczyc na linku czy sonda dobrze chodzi , wykres jest poszarpany ale spalanie dobre 10 l w trasie chodzi dobrze , tylko ten wykres mnie niepokoi
[ Dodano: 2011-09-15, 21:18 ]
witam prosze zobaczyc na linku czy sonda dobrze chodzi , wykres jest poszarpany ale spalanie dobre 10 l w trasie chodzi dobrze , tylko ten wykres mnie niepokoi
dlaczego temperatura silnika jest cały czas 0 st?buteleczka271 pisze:witam prosze zobaczyc na linku czy sonda dobrze chodzi , wykres jest poszarpany ale spalanie dobre 10 l w trasie chodzi dobrze , tylko ten wykres mnie niepokoi
[ Dodano: 2011-09-15, 21:18 ]
witam prosze zobaczyc na linku czy sonda dobrze chodzi , wykres jest poszarpany ale spalanie dobre 10 l w trasie chodzi dobrze , tylko ten wykres mnie niepokoi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 07 lis 2009, 20:07