Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
zygi_55
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 20 paź 2007, 13:28

Post autor: zygi_55 » 16 sty 2008, 20:07

Czy po wymianie sondy lambda trzeba dokonywać jakichś czynności regulacyjnych w Audi 80 B4 silnik ABT 92r ?

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 17 sty 2008, 19:09

Zrób reset komputera ECU i później zaadaptuj samochód na benzynie. Ten wątek był już poruszany. Poszukaj, a na pewno znajdziesz <ok>

Awatar użytkownika
michal197609
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 28 kwie 2007, 23:31
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: michal197609 » 22 maja 2008, 13:22

Witam!

No i stało się, sonda do wymiany. Doradździe mi proszę jaką sondę zakupić do ABT. Oryginał kosztuje coś ok 370,- zł. Troszkę dużo.
Co sądzicie o sondzie uniwersalnej, o której wyżej pisali koledzy?:

0 258 986 502 Sonda lambda Uniwersalna

Chyba jest dużo tańsza? Czym ona się różni od oryginalnej? I jaki ma to wpływ na samochód?

A może polecicie coś innego.

Z góry dzięki za pomoc!

Pozdrawiam, Michał

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 22 maja 2008, 13:47

michal197609, w innym wątku podawałem numer katalogowy sondy uniwersalnej NGK/NTK, którą zastosowałem u siebie. Sonda sprawuje się bardzo dobrze, a kosztowała ok.150 zł w Intercarsie.

Awatar użytkownika
michal197609
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 28 kwie 2007, 23:31
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: michal197609 » 26 maja 2008, 09:41

Dzięki Danek!!!

Zakupię taką jak polecasz: NGK/NTK uniwersalna o symbolu: OZA624-E3

Pozdrawiam!

[ Dodano: 2008-05-26, 09:38 ]

Witam! Mam jeszcze pytanie.

Czy po wymianie sondy należy zrobić regulację gazu?

Dzięki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 maja 2008, 12:51

michal197609 pisze:Czy po wymianie sondy należy zrobić regulację gazu?
Pasowałoby przynajmniej sprawdzić czy wszystko ok. i ewentualnie podregulować.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 16 mar 2010, 16:40

Witam wykręciłem sondę lambda bo myślałem ze jest ona uwalona choć mi to nie pasowało bo na gazie dobrze pokazuje wartości zależnie od dawki gazu tylko na benzynie stli na bogato cały czas. Kolega marko dal pomysł uszkodzonego nastawnika przepustnicy, kty daje zle info do ecu i pokazuje ze cały czas niby przepustnica jest otwarta i dlatego na bogato ciagle benzynę daje wiec zrobiłem pomiary rezystancji nastawnika oto wyniki:

-1 styk z 5 stykiem=520-1300 założenie u mnie 1000 omów stała wartość nie zależnie czy otwarta czy zamknięta przepustnica.
-1 styk z 2 stykiem=600-3500 założenie u mnie zamknięta 1300,otwarta na 1/4 2030 i tak jzu zstaje
-1 styk z 4 stykiem=600-6600 założenie u mnie zamknięta 1000,otwarta 1/4 wartosc okolo 2000 pozniej jak juz jest zupelnie otwarta jest 2250

czy jest to ważne ze robiłem to na zimnym silniku nie zapalonym? nie ma chyba różnicy prawda?

Takie wyniki odbiegają od tego co założyła fabryka.. może to powodac objawy jakie opisuje? Jeśli komuś może by się chciało mógłby sprawdzić jak to wygląda u niego ;)

Obrazek

wygląd sondy potwierdza to ze jest niby dobra,bo na gazie dobrze pracuje, tylko na benzynie...
Obrazek

co jest bardziej prawdopodobne awaria nastawnika czy sondy bo po zakupie i przed założeniem gazu palił dużo mniej benzyny gaz mam 1 generacji

bajbus142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 18 paź 2007, 00:39

Post autor: bajbus142 » 17 mar 2010, 13:13

powiedzcie mi czemu u mnie w sliniku 1.8 [pm] nie ma znaczenia czy sonda jest podłaczona czy nie slinik chodzi tak samo co moze byc powodem

patryk_85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 12 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Otwock

Post autor: patryk_85 » 19 mar 2010, 12:10

delik pisze:
-1 styk z 5 stykiem=520-1300 założenie u mnie 1000 omów stała wartość nie zależnie czy otwarta czy zamknięta przepustnica.
-1 styk z 2 stykiem=600-3500 założenie u mnie zamknięta 1300,otwarta na 1/4 2030 i tak jzu zstaje
-1 styk z 4 stykiem=600-6600 założenie u mnie zamknięta 1000,otwarta 1/4 wartosc okolo 2000 pozniej jak juz jest zupelnie otwarta jest 2250

czy jest to ważne ze robiłem to na zimnym silniku nie zapalonym? nie ma chyba różnicy prawda?

Takie wyniki odbiegają od tego co założyła fabryka.. może to powodac objawy jakie opisuje? Jeśli komuś może by się chciało mógłby sprawdzić jak to wygląda u niego ;)
To nie jest nastawnik tylko potencjometr przepustnicy (TPS) ! Nastawnik przepustnicy ma bardzo małe znaczenie dla dawki paliwa (no poza dawką powietrza na obrotach jałowych)
Kiedyś mierzyłem wartości TPSu u siebie, miałem podobne wyniki do Twoich.
Poza tym sondy bez oscyloskopu to trudno sprawdzić - o czym zresztą było napisane na początku tego tematu
bajbus142 pisze: powiedzcie mi czemu u mnie w sliniku 1.8 [pm] nie ma znaczenia czy sonda jest podłaczona czy nie slinik chodzi tak samo co moze byc powodem
A dlaczego miałoby się coś zmienić? nie wiem jak jest w PM ale w ABT po odłączeniu sondy komputer przyjmuje wartość idealnej dawki

Awatar użytkownika
Pio80tr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 16 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pio80tr » 03 lis 2010, 15:46

Cześć Wszystkim,

Odgrzeję troszkę kotlecik... insteresuje mnie właśnie problematyka sondy lambda w tym silniczku czyli ABT.

Przy sprawdzaniu VAG-COM'em współczynnik Lambda Factor na biegu jałowym pływa w mnie w zakresie od 1,04 do nawet 1,44. Podobnie obroty, falują w zakresie kilkudziesięciu RPM. Silnik prycha. To obroty troszkę wzrosną to znów trochę spadną. Po tym jak spadną silnik lekko się krztusi i następuje wzrost obrotów.
Z drugiej strony nie da się w mojej opini normalnie jeździć wolno na drugim biegu. Tzn taka wolna prędkość osiedlowa :-D w granicach 20km/h z lekko wciśniętym pedałem gazu oznacza ćwiczenie kangurów. Autkiem mocno rzuca.
Gwłatowne przyspieszenie na dwójce z prędkości 20-30km/h oznacza lekkie hopki, lekkie zakrztuszenie się i dopiero później auto równo przyspiesza.
Dodam tylko, że średnie spalanie jest prawidłowe ok 8-8,5L/100km

Z tego co doczytałem wcześniej zmierzona przeze mnie wartość Lambda Factor nie jest to prawidłowa, gdyż - cytuję tutaj słowa czarekj " Dla pełni sprawnego silnika ABT pracującego na wolnych obrotach wskaźnik Lambda powinien przyjmować wartośc 0,97 - 1,05. " Dalej...

"... Lambda większe od 1 oznacza nadmiar powietrza, mieszanka jest uboga,
dla wartości Lambda 1.05 - 1.20 zużycie paliwa przez silnik jest najmniejsze.
Lambda większe od 1,3 oznacza że mieszanka przestaje być palna, zdarzają się opóźnione zapłony, silnik pracuje nierównomiernie. ".

Pytanko brzmi czy jakie kroki dalej podjąć:
- ustawić zapłon (?)
- dalsza weryfikacja działania sondy lambda,
- może cos innego?

Z góry dzięki za pomoc.

[ Dodano: 2010-11-08, 09:06 ]
Po przeryciu forum - kosztem mega bolących oczu - namierzyłem sondę lambda, odłączyłem i ... objawy szarpania zniknęły.

Tzn. silnik dalej na biegu jałowym troszkę nierówno pracuje ale nie ma kangurów podczas wolnej jazdy na dwójce. Spokojnie można się toczyć bez gazu lub z lekko wciśniętym gazem i nic nie szarpie. Widać mieszanka była zbyt uboga. spalanie poszło lekko do góry ok 0,5-1L

Ok rozumiem, żę bez sondy lambda ECU przyjmuje jakąś tam wartość "ideanlą" mieszanki.
Niestety dalej nie wiem czy wszystkie objay mojego autka to jest typowo padnięta sonda czy zapłon do ustawienia.

Awatar użytkownika
Karol_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karol_90 » 18 sty 2011, 17:22

Witam, czy taka sonda będzie dobra do silnika ABT 92r z katalizatorem?

http://allegro.pl/sonda-lambda-audi-100 ... 59757.html


Oraz bardzo proszę o opinie jak sprawuje się uniwersalna sonda NGK/NTK OZA 624-E3 osób, które montowały takie u siebie.

[ Dodano: 2011-01-23, 19:30 ]
Widzę że brak zainteresowania, mam nadzieję że jednak ktoś odpowie. Znalazłem na allegro sondę uniwersalną, taką jaką kolega Danek montował u siebie. Link do aukcji:

http://allegro.pl/ngk-ntk-nowa-uniwersa ... 00405.html

Kosztuje 88zł, czy to możliwe że cena tak spadła czy może to być jakaś podróbka?

buteleczka271
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 07 lis 2009, 20:07

Post autor: buteleczka271 » 15 wrz 2011, 21:17

witam prosze zobaczyc na linku czy sonda dobrze chodzi , wykres jest poszarpany ale spalanie dobre 10 l w trasie chodzi dobrze , tylko ten wykres mnie niepokoi

[ Dodano: 2011-09-15, 21:18 ]
witam prosze zobaczyc na linku czy sonda dobrze chodzi , wykres jest poszarpany ale spalanie dobre 10 l w trasie chodzi dobrze , tylko ten wykres mnie niepokoi


Awatar użytkownika
szoton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:46
Lokalizacja: Hindenburg

Post autor: szoton » 17 wrz 2011, 15:36

buteleczka271 pisze:witam prosze zobaczyc na linku czy sonda dobrze chodzi , wykres jest poszarpany ale spalanie dobre 10 l w trasie chodzi dobrze , tylko ten wykres mnie niepokoi

[ Dodano: 2011-09-15, 21:18 ]
witam prosze zobaczyc na linku czy sonda dobrze chodzi , wykres jest poszarpany ale spalanie dobre 10 l w trasie chodzi dobrze , tylko ten wykres mnie niepokoi

dlaczego temperatura silnika jest cały czas 0 st?

buteleczka271
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 07 lis 2009, 20:07

Post autor: buteleczka271 » 17 wrz 2011, 23:37

a tego nie wiem , a co za to odpowiada?

Awatar użytkownika
szoton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:46
Lokalizacja: Hindenburg

Post autor: szoton » 19 wrz 2011, 16:23

buteleczka271 pisze:a tego nie wiem , a co za to odpowiada?
pytam z ciekawości bo wydaje mi się że soft powinien pokazywać temp. silnika a raczej cały czas nie jest 0 st.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl