Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 22 mar 2013, 19:33

Prosta diagnoza.
Jak na LPG śmierdzi gazem to znaczy, że gaz może dawać zbyt duże wartości ale wątpię. I i II generacja mają stałe wartości. Dopiero sekwencja potrafi zebrać dane z sondy i dopasowywać skład mieszanki.

Skoro nie śmierdzi gazem to nie jest wina zwiększonego spalania. Ale uszczelnić trzeba i to nie pozostawia żadnej dyskusji.

No i nieszczelność nieszczelności nie równa. Radzę się zaopatrzyć w dobre śruby z podkładkami, tulejkami i sprężynami. To pierścieniowe połączenie jest dość specyficzne. Nie skręca się go na siłę tylko musi mieć możliwość przemieszczania (bo nie ma w ABK siatki amortyzującej). No i miedziane nakrętki. Stosowanie pasty do wydechów mija się z celem ponieważ połączenie jest ruchome. A pasta pod wpływem temperatury się krystalizuje.

Co do większego spalania LPG mechanik ma rację (nie diagnosta). Diagnosta ma rację tylko w przypadku większego spalania PB.

Zima była długa ( w sumie dalej jest) i być może membranki w reduktorze się uszkodziły. Wszystko zależy w jakich warunkach przełączasz na gaz. Czy parownik jest dobrze dogrzany?

Dla starszych generacji ja dla bezpieczeństwa przełączałbym dopiero gdy wskazówka temperatury by drgnęła.

Co do LPG większego spalania szukałbym gdzie indziej.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

[ABK] Sonda lambda złe wskazania

Post autor: masteretsam » 14 maja 2013, 10:34

Witam problem polega na tym ze sonda lambda powinna dawac wskazania oscylacyjnie od 0.3-1.3 V (tak słyszałem) a u mnie cały czas stoi na poziomie od 1,5-1.9 V sonde mam juz druga przed tem była jakas chinska teraz oryginał bosha a wskazania sie nie zmieniły. Wskazania zczytalem z prgramu do regulacji gazu bo własnie sie tym zajmuje i nie moge dobrze wyregulowac przez to ze tak pokazuje. Co moze byc powodem takich wskazań?

teko

Post autor: teko » 14 maja 2013, 11:55

Z tego co mi wiadomo sonda w ABK powinna działać w zakresie 0-1V.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 14 maja 2013, 12:10

Jak masz ori 3-przewodową (dedykowaną) to sonda bierze masę z gwintu. Spróbuj ją przekręcić kilka razy albo owiń przewodem częścią odizolowaną (pętelka między sondą a podkładką) i poprowadź ten kabel do minusa aku.

Jak to nie pomoże to do sprawdzenia całe połączenie.

Wepnij się też miernikiem w przewód sygnałowy (czarny) i sprawdź co pokazuje. Zakres 2000mV. Ma skakać od 0-1V.

Jak miernik będzie dobrze pokazywał to wina raczej po stronie ECU gazu.

No i czy masz poprawnie skonfigurowany program AC Gas Synchro (lub którego używasz).

No i czy w instalacji masz prawdziwy sygnał z sondy czy jest emulator?

Jak z sondy to z wtyczki sondy powinien iść kabelek do ECU LPG.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 14 maja 2013, 14:32

A z sondy nic do kompa od gazu nie idze i dlatego pewnie scieme mi wali zobacze jeszcze miernikiem co pokazuje sonda bezposrednio na nim

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 14 maja 2013, 16:48

Wg mnie powinno normalnie pokazać pracę sondy na sofcie od gazu.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 14 maja 2013, 17:34

Patrzałem ta sonde woltomierzem i skacze ale od 435-436 na zakresie 2000mv

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 14 maja 2013, 22:20

Mi jak pokazywała stałe 0,5 V to trzeba jeszcze sprawdzić bezpieczniki. Od zasilania grzałki. Jak na białych nie masz 12V to trzeba szukać tam przyczyny. Bez zasilania grzałki te sondy nie działają

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 maja 2013, 06:41

masteretsam pisze:Patrzałem ta sonde woltomierzem i skacze ale od 435-436 na zakresie 2000mv
albo sonda be albo woltomierz nie daje se rady. Jak masz możliwość to pod oscyloskop ją i wtedy będzie pewność lub pod vag'a.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 15 maja 2013, 09:26

Sonde mam swieza kupioną boscha lecz uzywke ze szrotu ale jeszcze nigdy nie naciełem sie na uszkodzone rzeczy z tego szrotu wiece postaram sie zorganizowac drugi woltomierz i zobacze jeszcze raz. Ogolnie jej wskazania powiiny byc widoczne w programie sterujacym gazem, bo sam kalibruje gaz z programu LPG GAS SETTINGS i tam jest wskazanie L1 ale wykres cciagle lezy na na około 2V bo gazownik mi nie podpiął sondy pod komputer od gazu i teraz musze to zrobic sam tylko musze sie dowiedziec jak

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 maja 2013, 10:08

Zobacz najlepiej na VAGu co się dziej na benzynie i gazie z napięciem sondy. Gaz masz chyba sekwencyjny więc na gazie też powinno być widać pracę sondy w VAGu (a nie emulacje).

Albo podepnij sondę do instalacji gazowej. Jeśli nie chcesz szukać gdzie gazownik zawinął kabel od sondy to możesz dać nowy kabel do wtyczki, tylko nie mogę znaleźć czy tech 504 ma wtyczkę taką jak stag 4 czy stag 300 to bym ci napisał na którym pienie jest sonda.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 15 maja 2013, 11:08

Przecież według mnie totalną głupotą jest emulacja sondy na sekwencji. Łatwiej chyba i sprawniej puścić kabelek z sondy niż montować emulator.

Dodam tylko, że kiedyś szperałem po bezpiecznikach i jest bezpiecznik z sondy. Jest on wprawdzie od grzałki ale bez niego sonda nie działa.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 maja 2013, 11:20

Francis1982 pisze:Przecież według mnie totalną głupotą jest emulacja sondy na sekwencji. Łatwiej chyba i sprawniej puścić kabelek z sondy niż montować emulator.
To odpowiedź na mój post? Chodziło mi o to, że dzięki temu iż posiada "sekwencje" = niema emulacji więc na VAGu będzie można obserwować prawdziwą pracę sondy na gazie.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 15 maja 2013, 11:30

Nie pisałem w sensie odpowiedzi lecz jako refleksja co jeszcze nasi magicy gazownicy zmalują przy silnikach typu ABK. Już takie cuda były że ho ho.

Albo ktoś przerabiał starszą gen. i zostawił emulator.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 15 maja 2013, 13:01

U mnie to takie cuda o jakich sie ludziom nie sniło :) Sondy nie miałem podpietej ale schematy sa wiec fioletowy kabel do sondy podpiełem i działa. ECU LPG czyta sygnał sondy i mam wykres w programie od gazu na wolnych obrotach pokazuje mi około 0.5 V jak dam gazu to spadaa wykres faluje. Dodam ze auto zawyza u mnie obroty bo silnik krokowy nie działa wiec te wskazania na biegu jałowym moga nie byc takie jak powinny bo obroty na luzie mam miedzy 1000-1500 rpm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl