[ABK] sonda lambda
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Prosta diagnoza.
Jak na LPG śmierdzi gazem to znaczy, że gaz może dawać zbyt duże wartości ale wątpię. I i II generacja mają stałe wartości. Dopiero sekwencja potrafi zebrać dane z sondy i dopasowywać skład mieszanki.
Skoro nie śmierdzi gazem to nie jest wina zwiększonego spalania. Ale uszczelnić trzeba i to nie pozostawia żadnej dyskusji.
No i nieszczelność nieszczelności nie równa. Radzę się zaopatrzyć w dobre śruby z podkładkami, tulejkami i sprężynami. To pierścieniowe połączenie jest dość specyficzne. Nie skręca się go na siłę tylko musi mieć możliwość przemieszczania (bo nie ma w ABK siatki amortyzującej). No i miedziane nakrętki. Stosowanie pasty do wydechów mija się z celem ponieważ połączenie jest ruchome. A pasta pod wpływem temperatury się krystalizuje.
Co do większego spalania LPG mechanik ma rację (nie diagnosta). Diagnosta ma rację tylko w przypadku większego spalania PB.
Zima była długa ( w sumie dalej jest) i być może membranki w reduktorze się uszkodziły. Wszystko zależy w jakich warunkach przełączasz na gaz. Czy parownik jest dobrze dogrzany?
Dla starszych generacji ja dla bezpieczeństwa przełączałbym dopiero gdy wskazówka temperatury by drgnęła.
Co do LPG większego spalania szukałbym gdzie indziej.
Jak na LPG śmierdzi gazem to znaczy, że gaz może dawać zbyt duże wartości ale wątpię. I i II generacja mają stałe wartości. Dopiero sekwencja potrafi zebrać dane z sondy i dopasowywać skład mieszanki.
Skoro nie śmierdzi gazem to nie jest wina zwiększonego spalania. Ale uszczelnić trzeba i to nie pozostawia żadnej dyskusji.
No i nieszczelność nieszczelności nie równa. Radzę się zaopatrzyć w dobre śruby z podkładkami, tulejkami i sprężynami. To pierścieniowe połączenie jest dość specyficzne. Nie skręca się go na siłę tylko musi mieć możliwość przemieszczania (bo nie ma w ABK siatki amortyzującej). No i miedziane nakrętki. Stosowanie pasty do wydechów mija się z celem ponieważ połączenie jest ruchome. A pasta pod wpływem temperatury się krystalizuje.
Co do większego spalania LPG mechanik ma rację (nie diagnosta). Diagnosta ma rację tylko w przypadku większego spalania PB.
Zima była długa ( w sumie dalej jest) i być może membranki w reduktorze się uszkodziły. Wszystko zależy w jakich warunkach przełączasz na gaz. Czy parownik jest dobrze dogrzany?
Dla starszych generacji ja dla bezpieczeństwa przełączałbym dopiero gdy wskazówka temperatury by drgnęła.
Co do LPG większego spalania szukałbym gdzie indziej.
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
[ABK] Sonda lambda złe wskazania
Witam problem polega na tym ze sonda lambda powinna dawac wskazania oscylacyjnie od 0.3-1.3 V (tak słyszałem) a u mnie cały czas stoi na poziomie od 1,5-1.9 V sonde mam juz druga przed tem była jakas chinska teraz oryginał bosha a wskazania sie nie zmieniły. Wskazania zczytalem z prgramu do regulacji gazu bo własnie sie tym zajmuje i nie moge dobrze wyregulowac przez to ze tak pokazuje. Co moze byc powodem takich wskazań?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jak masz ori 3-przewodową (dedykowaną) to sonda bierze masę z gwintu. Spróbuj ją przekręcić kilka razy albo owiń przewodem częścią odizolowaną (pętelka między sondą a podkładką) i poprowadź ten kabel do minusa aku.
Jak to nie pomoże to do sprawdzenia całe połączenie.
Wepnij się też miernikiem w przewód sygnałowy (czarny) i sprawdź co pokazuje. Zakres 2000mV. Ma skakać od 0-1V.
Jak miernik będzie dobrze pokazywał to wina raczej po stronie ECU gazu.
No i czy masz poprawnie skonfigurowany program AC Gas Synchro (lub którego używasz).
No i czy w instalacji masz prawdziwy sygnał z sondy czy jest emulator?
Jak z sondy to z wtyczki sondy powinien iść kabelek do ECU LPG.
Jak to nie pomoże to do sprawdzenia całe połączenie.
Wepnij się też miernikiem w przewód sygnałowy (czarny) i sprawdź co pokazuje. Zakres 2000mV. Ma skakać od 0-1V.
Jak miernik będzie dobrze pokazywał to wina raczej po stronie ECU gazu.
No i czy masz poprawnie skonfigurowany program AC Gas Synchro (lub którego używasz).
No i czy w instalacji masz prawdziwy sygnał z sondy czy jest emulator?
Jak z sondy to z wtyczki sondy powinien iść kabelek do ECU LPG.
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
Sonde mam swieza kupioną boscha lecz uzywke ze szrotu ale jeszcze nigdy nie naciełem sie na uszkodzone rzeczy z tego szrotu wiece postaram sie zorganizowac drugi woltomierz i zobacze jeszcze raz. Ogolnie jej wskazania powiiny byc widoczne w programie sterujacym gazem, bo sam kalibruje gaz z programu LPG GAS SETTINGS i tam jest wskazanie L1 ale wykres cciagle lezy na na około 2V bo gazownik mi nie podpiął sondy pod komputer od gazu i teraz musze to zrobic sam tylko musze sie dowiedziec jak
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zobacz najlepiej na VAGu co się dziej na benzynie i gazie z napięciem sondy. Gaz masz chyba sekwencyjny więc na gazie też powinno być widać pracę sondy w VAGu (a nie emulacje).
Albo podepnij sondę do instalacji gazowej. Jeśli nie chcesz szukać gdzie gazownik zawinął kabel od sondy to możesz dać nowy kabel do wtyczki, tylko nie mogę znaleźć czy tech 504 ma wtyczkę taką jak stag 4 czy stag 300 to bym ci napisał na którym pienie jest sonda.
Albo podepnij sondę do instalacji gazowej. Jeśli nie chcesz szukać gdzie gazownik zawinął kabel od sondy to możesz dać nowy kabel do wtyczki, tylko nie mogę znaleźć czy tech 504 ma wtyczkę taką jak stag 4 czy stag 300 to bym ci napisał na którym pienie jest sonda.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To odpowiedź na mój post? Chodziło mi o to, że dzięki temu iż posiada "sekwencje" = niema emulacji więc na VAGu będzie można obserwować prawdziwą pracę sondy na gazie.Francis1982 pisze:Przecież według mnie totalną głupotą jest emulacja sondy na sekwencji. Łatwiej chyba i sprawniej puścić kabelek z sondy niż montować emulator.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
U mnie to takie cuda o jakich sie ludziom nie sniło Sondy nie miałem podpietej ale schematy sa wiec fioletowy kabel do sondy podpiełem i działa. ECU LPG czyta sygnał sondy i mam wykres w programie od gazu na wolnych obrotach pokazuje mi około 0.5 V jak dam gazu to spadaa wykres faluje. Dodam ze auto zawyza u mnie obroty bo silnik krokowy nie działa wiec te wskazania na biegu jałowym moga nie byc takie jak powinny bo obroty na luzie mam miedzy 1000-1500 rpm