Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 15 maja 2013, 13:35

Heh. Być może kolejna przepustnica podciągnięta na śrubie.

1. Krokowiec do gruntownego moczenia w ropie lub nafcie z 48 h
Jak nic nie da to:

2. Poluzować trzeba taką małą szpileczkę która podciąga grzybek, na którym jest mocowana linka gazu. Pamiętaj o obrotach ile wykręcasz. I ostrożnie z nią. Jest mała i delikatna.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 15 maja 2013, 15:05

A wiece moze jakie napiecie powinno byc we wtyczce idacej do krokowca? i który to plus który minus bo poprzedni własciciel najwyrazniej był idiotą i sa tam kable jakies dosztukowane i inny dziwny krokowiec krótkii gruby a moja wtyczka nawet nie pasuje do korkowca z innego silnika ABK mojego kumpla.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 15 maja 2013, 16:23

a nie jest przypadkiem plastikowy ten krokowiec ? tam troche inna wtyczka byla

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 maja 2013, 16:24

Czarno-niebieski po powinien być plus po zapłonie napięcie jak na akumulatorze względem masy. Względem drugiego pinu sterującego może być różne po raz że to sygnał PWM więc zwykły miernik pokaże średnie napięcie. Lepiej stopień otwarcia silniczka krokowego sprawdzić na VAGu.

W ABK były dwa typy silniczka krokowego w zależności od roku produkcji.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 15 maja 2013, 19:39

On normalny metalowy jest tylko krótki i gruby a kumpel ma cienki i długi i jemu działa normalnie, dodam ze w tym aucie roznie juz cuda widziałem wiec i krokowiec moze byc jakis modzony nie wiadomo z czego

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

[ABK] Sonda lambda w kolektorze wydechowym

Post autor: masteretsam » 12 cze 2013, 06:02

Witam musze przeniesc sonde lamdbe w koletor wydechowy, i chciałbym zapytac w którym miejscu ona powinna sie znajdowac bo w abk z kolektora wychadza 2 osobne nie mieszajace sie dziury które dopiero przed katem sie lacza. A musze to zrobic bo osoba która wstawiała strumke tego nie zrobiła a ja bez jej prawidłowego działanie nie ustawie gazu.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 12 cze 2013, 10:08

Rzeźba w kolektorze może być mało przyjemna (żeliwo, trudne w spawaniu i gwintowaniu). Podobnie zmiana kolektora, bo potem musisz dwururkę zmienić. Po dwururce też nie wiadomo czy coś dopasujesz P&P.

Szukasz kumatego kolesia od wydechu, kupujesz malutki pierścień z gwintem w środku. Trzeba wypalić otworek i wspawać. Oczywiście należy zachować mniej więcej to samo miejsce i długość kabli. Kilka złotych za pierścień plus flaszka za spawanie. Taniej i pewniej trudno zrobić.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 12 cze 2013, 15:26

Co masz namysli mowiąc "mniej wiecej to samo miejsce" :) o kablach wiem ze nie wolno zmieniac ich długosci.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 12 cze 2013, 16:07

Tam gdzie kończył ci się Kat i była tam sonda. Łączenie kata dwururką.

Ciśnienie spalin nie ma wpływu na wskazania sondy. Sprytny spawacz ogarnie temat w niecałą godzinę.

A jak ktoś będzie marudził na wstępie to olej go i idź gdzie indziej, gdzie ktoś nie boi sie wypalić dziurki i wspawać tego gwintowanego pierścionka. Są do kupienia w sklepie z częściami do wydechów

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 12 cze 2013, 17:26

Zależy jaki masz gaz jak sekwencje to fakt problem jak IIgen. to mechanicznie jest to do zrobienia. Co do sondy to jak kolega pisał na połączonym odcinku dwururki robisz otwór i wspawujesz tulejkę z gwintem, bądź zmieniasz kolektor z monowtrysku i dwururkę na pojedyńczą ( nowa ok 70zł )

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Re: [ABK] Sonda lambda w kolektorze wydechowym

Post autor: czarekj » 13 cze 2013, 19:32

masteretsam pisze: w abk z kolektora wychadza 2 osobne nie mieszajace sie dziury które dopiero przed katem sie lacza
Jesteś w błędzie. W kolektorze wydechowym silnika ABK dochodzi do mieszania się gazów wydechowych na poziomie rurki probierczej. Możesz spróbowac ja wykręcic i sprawdzić, ale niestety rozmiar gwintu jest tam najprawdopodobniej mniejszy niz gwint w sondzie.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 14 cze 2013, 05:02

Wlasnie ogladałem zdjecia kolektorów z ABK i tam przy koncu gdzie jest podłaczenie do rurki jest wlasnie wkrecona sruba jakby specjalnie zapasowe miiejsce na sonde :) moze by w tym miejsu rozwiercic bardziej i tam zamontowac sonde?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 14 cze 2013, 13:57

Jest tam miejsce na rurkę do sprawdzania spalin przed katem.

Jak chcesz to możesz rzeźbić ale nie wyczytałem na forum zbyt dużo na ten temat.

Pierw poczytaj o gwintowaniu żeliwa.

Można też próbować rozwiercić całkiem i wspawać tam owy pierścień gwintowany tylko problem może stanowić spaw stal-żeliwo. Bez pieca trudno będzie.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 14 cze 2013, 14:43

Dlategeo wolałbym spróbowac gwintowac. A czy sonda zamontowana w tamtym miejscu bedzie działac poprawnie

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 14 cze 2013, 14:53

Jak najbardziej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl