Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 sie 2008, 07:51

Lambda factor "widoczny" jest tylko w sterowniku o numerze końcowym 024D. w starszym sterowniku oznaczonym jako 022 nie ma takiej wielkości.

Awatar użytkownika
Ra_bu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:23
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Ra_bu » 27 sie 2008, 08:20

A mam pytanie panowie, bo katalizator mam cycięty tak że został rozciety w pół wyjęta ceramika i zaspawany spowrotem i to daje brzydki dzwiek wiec pytanie co teraz wstawić??rure, strumienice czy jakis tłumik mały od innego samochodu-poradzcie i co wtedy z lambadą :) gdzie ja zamontować??

Czarekj dostałeś wiadomość na PW??

emilwz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 sie 2007, 14:28
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilwz » 27 sie 2008, 11:04

No właśnie sprawdziłem i niestety mam sterownik o numerze końcowym 022 a chciałem za pomocą lambda fakcor wyregulować przepływomierz (naciąg sprężyny), dlatego że kupiłem przepływomierz od diesla i przełożyłem elektronikę (sonda lambda nowa NGK/NTK S3).

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 sie 2008, 11:16

Ra_bu pisze:A mam pytanie panowie, bo katalizator mam cycięty tak że został rozciety w pół wyjęta ceramika i zaspawany spowrotem i to daje brzydki dzwiek wiec pytanie co teraz wstawić??rure, strumienice czy jakis tłumik mały od innego samochodu-poradzcie i co wtedy z lambadą :) gdzie ja zamontować??

Czarekj dostałeś wiadomość na PW??

Odpowiedź udzielona.
Ja u siebie zdemontowałem katalizator i wstawiłem w to miejsce tłumik z modelu B3 z wspawaną tulejką na sondę.
Żadnych strumienic, pustych katalizatorów itp. nie polecam.

[ Dodano: 2008-08-27, 11:23 ]
emilwz pisze:No właśnie sprawdziłem i niestety mam sterownik o numerze końcowym 022 a chciałem za pomocą lambda fakcor wyregulować przepływomierz (naciąg sprężyny), dlatego że kupiłem przepływomierz od diesla i przełożyłem elektronikę (sonda lambda nowa NGK/NTK S3).
Regulację naciągu sprężyny dokonuje się w oparciu o pomiar napiecia na wyjściu przepływomierza.
silnik wyłączony, klapa zamknięta - 0,3 V,
wolne obroty - 1V,
obroty 3000 obr/min - 2V,
silnik wyłączony, klapa całowicie otwarta - 4,5 V.

Regulacja przepływomierza w oparciu o sygnał sondy Lambda będzie obarczona dużym błędem. Nie polecam.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2008, 11:39 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ra_bu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:23
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Ra_bu » 27 sie 2008, 11:25

więc tak zrobie :) cenie cisze w samochodzi i jak tylko słychac silniczek a nie układ. a nowy kupowałeś tłumik?? jakie koszta??

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 sie 2008, 11:44

Kupiłem taki tłumik:
http://www.allegro.pl/item419676652_now ... agwar.html
Wspawałem do niego tulejkę z gwintem na sondę oraz przerobiłem wylot by "starczyło" go do połączenia z tłumikiem środkowym.
Materiał tłumików jest dobry, wewnątrz jest jakieś mineralne wygłuszenie. Tłumiki jakościowo dobre, wporównaniu z Bosalem, który jest wewnątrz pusty.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 27 sie 2008, 11:57


Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 sie 2008, 12:24

radziobiker pisze:Czy ta sonda się nada http://moto.allegro.pl/item419205724_un ... _nowa.html ?
Jeżeli poradzisz sobie z podłaczeniem elektrycznym to możesz ją kupować.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 27 sie 2008, 12:39

czarekj pisze:
radziobiker pisze:Czy ta sonda się nada http://moto.allegro.pl/item419205724_un ... _nowa.html ?
Jeżeli poradzisz sobie z podłaczeniem elektrycznym to możesz ją kupować.
A jest to takie trudne?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 27 sie 2008, 13:54

Przewody sa oznakowane kolorami i wystarczy je połaczyc i bedzie działac. Czarekj ja tez tak sie zastanawiam nad takim tłumikiem wstepnym powiedz duzo jest przeróbki tłumika i zastanawia mnie gdzie jest sonda w tych wersjach z tłumikiem zamiast kata

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 27 sie 2008, 14:38

też mnie interesuje temat wywalenia kata. czy po jego wywaleniu będzie to bardzo widoczne przy analizie spalin?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 sie 2008, 16:49

WOJTEK26 pisze:Przewody sa oznakowane kolorami i wystarczy je połaczyc i bedzie działac. Czarekj ja tez tak sie zastanawiam nad takim tłumikiem wstepnym powiedz duzo jest przeróbki tłumika i zastanawia mnie gdzie jest sonda w tych wersjach z tłumikiem zamiast kata

Przeróbka tłumika nie jest skomplikowana. Największy problem to zrobienie odpowiedniego otworu na tulejkę sondy. Przednia część pasuje idealnie, natomiast tył trzeba doginać i przedłużać.


Podłączenie sondy jest banalnie proste. Nie mniej jednak nigdy nie wiadomo kto co potrafi dlatego lepiej takową możliwość (problemy z montażem elektrycznym) zaakcentować.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 sie 2008, 08:21

A po założeniu tego tłumika zauwazyłes jakąś różnice w pracy silnika itp. :?:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 sie 2008, 08:57

WOJTEK26 pisze:A po założeniu tego tłumika zauwazyłes jakąś różnice w pracy silnika itp. :?:
Po założeniu tego przedniego tłumika zrobiło się na tyle cicho, że zbyt głośny zaczął wydawać mi się ostatni tłumik. Może dlatego, że procesu falowe "przeniosły" sie bardziej do końca wydechu. Ogólnie wielkiego szału nie ma, dźwięk układu wydechowego według mnie jest przyjemniejszy. Oryginalny katalizator był sprawny, więc o żadnym "odetkaniu" raczej nie może być mowy. Silnik jak mi się wydaje ma troszkę lepszy moment od dołu, ale to by trzeba było pomierzyć.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 sie 2008, 10:59

Bo u mnie własnie słychac końcowy tłumik był wymieniany jakies 8 misięcy temu na nowy i przez jakies 4-5 miesiący było cicho a teraz zaczyna znowy hałasowac

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl