[ABK] sonda lambda
A mam pytanie panowie, bo katalizator mam cycięty tak że został rozciety w pół wyjęta ceramika i zaspawany spowrotem i to daje brzydki dzwiek wiec pytanie co teraz wstawić??rure, strumienice czy jakis tłumik mały od innego samochodu-poradzcie i co wtedy z lambadą gdzie ja zamontować??
Czarekj dostałeś wiadomość na PW??
Czarekj dostałeś wiadomość na PW??
Ra_bu pisze:A mam pytanie panowie, bo katalizator mam cycięty tak że został rozciety w pół wyjęta ceramika i zaspawany spowrotem i to daje brzydki dzwiek wiec pytanie co teraz wstawić??rure, strumienice czy jakis tłumik mały od innego samochodu-poradzcie i co wtedy z lambadą gdzie ja zamontować??
Czarekj dostałeś wiadomość na PW??
Odpowiedź udzielona.
Ja u siebie zdemontowałem katalizator i wstawiłem w to miejsce tłumik z modelu B3 z wspawaną tulejką na sondę.
Żadnych strumienic, pustych katalizatorów itp. nie polecam.
[ Dodano: 2008-08-27, 11:23 ]
Regulację naciągu sprężyny dokonuje się w oparciu o pomiar napiecia na wyjściu przepływomierza.emilwz pisze:No właśnie sprawdziłem i niestety mam sterownik o numerze końcowym 022 a chciałem za pomocą lambda fakcor wyregulować przepływomierz (naciąg sprężyny), dlatego że kupiłem przepływomierz od diesla i przełożyłem elektronikę (sonda lambda nowa NGK/NTK S3).
silnik wyłączony, klapa zamknięta - 0,3 V,
wolne obroty - 1V,
obroty 3000 obr/min - 2V,
silnik wyłączony, klapa całowicie otwarta - 4,5 V.
Regulacja przepływomierza w oparciu o sygnał sondy Lambda będzie obarczona dużym błędem. Nie polecam.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2008, 11:39 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.
Kupiłem taki tłumik:
http://www.allegro.pl/item419676652_now ... agwar.html
Wspawałem do niego tulejkę z gwintem na sondę oraz przerobiłem wylot by "starczyło" go do połączenia z tłumikiem środkowym.
Materiał tłumików jest dobry, wewnątrz jest jakieś mineralne wygłuszenie. Tłumiki jakościowo dobre, wporównaniu z Bosalem, który jest wewnątrz pusty.
http://www.allegro.pl/item419676652_now ... agwar.html
Wspawałem do niego tulejkę z gwintem na sondę oraz przerobiłem wylot by "starczyło" go do połączenia z tłumikiem środkowym.
Materiał tłumików jest dobry, wewnątrz jest jakieś mineralne wygłuszenie. Tłumiki jakościowo dobre, wporównaniu z Bosalem, który jest wewnątrz pusty.
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
Czy ta sonda się nada http://moto.allegro.pl/item419205724_un ... _nowa.html ?
Jeżeli poradzisz sobie z podłaczeniem elektrycznym to możesz ją kupować.radziobiker pisze:Czy ta sonda się nada http://moto.allegro.pl/item419205724_un ... _nowa.html ?
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
A jest to takie trudne?czarekj pisze:Jeżeli poradzisz sobie z podłaczeniem elektrycznym to możesz ją kupować.radziobiker pisze:Czy ta sonda się nada http://moto.allegro.pl/item419205724_un ... _nowa.html ?
WOJTEK26 pisze:Przewody sa oznakowane kolorami i wystarczy je połaczyc i bedzie działac. Czarekj ja tez tak sie zastanawiam nad takim tłumikiem wstepnym powiedz duzo jest przeróbki tłumika i zastanawia mnie gdzie jest sonda w tych wersjach z tłumikiem zamiast kata
Przeróbka tłumika nie jest skomplikowana. Największy problem to zrobienie odpowiedniego otworu na tulejkę sondy. Przednia część pasuje idealnie, natomiast tył trzeba doginać i przedłużać.
Podłączenie sondy jest banalnie proste. Nie mniej jednak nigdy nie wiadomo kto co potrafi dlatego lepiej takową możliwość (problemy z montażem elektrycznym) zaakcentować.
Po założeniu tego przedniego tłumika zrobiło się na tyle cicho, że zbyt głośny zaczął wydawać mi się ostatni tłumik. Może dlatego, że procesu falowe "przeniosły" sie bardziej do końca wydechu. Ogólnie wielkiego szału nie ma, dźwięk układu wydechowego według mnie jest przyjemniejszy. Oryginalny katalizator był sprawny, więc o żadnym "odetkaniu" raczej nie może być mowy. Silnik jak mi się wydaje ma troszkę lepszy moment od dołu, ale to by trzeba było pomierzyć.WOJTEK26 pisze:A po założeniu tego tłumika zauwazyłes jakąś różnice w pracy silnika itp. :?: