[ABK] sonda lambda
[80 B4 2.0 ABK] 12V wysyłane na sondę lambda, czemu ?
Witam, auto paliło dużo gazu więc pojechałem na regulację do kolegi gazownika, okazało się że sonda jest padnięta, kolega sprawdził ze na sondę jest wysyłane 12V co jest znacznie za dużo,
po odłączeniu przepływomierza dalej jest 12V
komputer zmieniony na drugi i dalej to samo
co to może jeszcze być ?
[80 B4 2.0 ABK]
po odłączeniu przepływomierza dalej jest 12V
komputer zmieniony na drugi i dalej to samo
co to może jeszcze być ?
[80 B4 2.0 ABK]
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
Witam
Jestem tu nowy pozwole się podłaczyć do tematu. Mam Audi 80 2.0E 93r. od pewnego czasu zaczeły sie problemy na benzynie. Mianowicie nie czyma wolnych obrotów poprostu ma falowanie. Znajomy mechanik po podpięciu do VAG-a stwierdził sonda lambda - Plus/przerwa do masy czy cos takiego. Więc poszłem do sklepu zapytać o sonde cena :shock: 340 zł najtańsza. Więc zaczołem szukać na allegro i tu moje pytanie. Ponieważ jestem kompletnym lajkiem a znalazłem coś takiego :
http://www.allegro.pl/item444584159_uni ... k_ntk.html
Prosze o rade czy to dobra sonda czy musze wydać 340 zł??
Z góry dziekuje
Jestem tu nowy pozwole się podłaczyć do tematu. Mam Audi 80 2.0E 93r. od pewnego czasu zaczeły sie problemy na benzynie. Mianowicie nie czyma wolnych obrotów poprostu ma falowanie. Znajomy mechanik po podpięciu do VAG-a stwierdził sonda lambda - Plus/przerwa do masy czy cos takiego. Więc poszłem do sklepu zapytać o sonde cena :shock: 340 zł najtańsza. Więc zaczołem szukać na allegro i tu moje pytanie. Ponieważ jestem kompletnym lajkiem a znalazłem coś takiego :
http://www.allegro.pl/item444584159_uni ... k_ntk.html
Prosze o rade czy to dobra sonda czy musze wydać 340 zł??
Z góry dziekuje
Kolego jeżeli Vag był podpinany po jeździe na LPG to normalne że wyrzuciło zwarcie do masy bo mozesz miec tak ustawiony emulator sondy. Musiłbys sprawdzac po wyłaczeniu zapłonu i odpaleniu na PB bez przełaczania na LPG. Co do wolnych obrotów najpierw do sprawdzenia i czyszczenia silniczek krokowy, lmm i czunik położenia przepustnicy.
Mysle że mechanik wiedział co robi bo wykasował błędy i kazał zapalić na PB i tez pokazało mu ten sam błąd. Oczywiscie z rad skorzystam i sprawdze oraz przeczyszcze czujniki.
A jak uważasz jesli pokazało na Pb ten sam błąd to będzie sonda na bank?? Czy sie wstrzymać z zakupem tej sondy o ile ona jest dobra(ta co znalazłem na allegro??
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-10-15, 14:35 ]
A jak uważasz jesli pokazało na Pb ten sam błąd to będzie sonda na bank?? Czy sie wstrzymać z zakupem tej sondy o ile ona jest dobra(ta co znalazłem na allegro??
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-10-15, 14:35 ]
A co to jest?? :shock:WOJTEK26 pisze: lmm
Wielkie dzieki zabieram sie do sprawdzania.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-11-14, 23:22 ]
Witam ponownie. tak jak radziłeś sprawdziłem wszystko i jest ok. Dzisiaj wymieniłem sonde i jak ręką odjoł Na początku nie chciła zabardzo współpracować ale jak troche pojeździłem to jest ok musiała się zaadaptować( ma jeszcze małe odchyły ale myśle że w miare upłuwu kilometrów wszystko sie umormuje). Dzięki za wszystkie rady
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-11-14, 23:22 ]
Witam ponownie. tak jak radziłeś sprawdziłem wszystko i jest ok. Dzisiaj wymieniłem sonde i jak ręką odjoł Na początku nie chciła zabardzo współpracować ale jak troche pojeździłem to jest ok musiała się zaadaptować( ma jeszcze małe odchyły ale myśle że w miare upłuwu kilometrów wszystko sie umormuje). Dzięki za wszystkie rady
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13
[2.0 ABK] ginie napięcię sondy
Witam ,założyłem do swojego auta sonde której wogóle nie miałem i gdy mierze miernikiem napięcie wychodzące z niej to jest ale jesli połącze ten czarny kabel i zmierze ta napięcie dalej to go nie ma odłączyłem emulator i też nic i zuważyłem ze ten czarny kabel idąc w góre od złączki przechodzi dalej w dwa kabelki czy to tak ma być ?
[ Dodano: 2009-01-12, 18:26 ]
jest ktoś na forum co mógł by mi pomóc
_uwaga i nie dodawaj tyle wykrzykników. Najlepiej zrób fotke tego przewodu.
[ Dodano: 2009-01-13, 16:24 ]
to jest zdjęcie tego kabla
[ Dodano: 2009-01-13, 16:34 ]
zmierzylem napięcie na tych dwóch kablach i jest tam ok 0.43 v czarny to masa(czy to nie jest ta wartość jaką przyjmuje ECU jeśli sonda stoi) ja miałem obydwa kabelki zlutowane razem z tym co wychodzi od emulatora ,może ten czarny u mnie nie jest potrzebny skoro od wtyczki (orginalnej) wychodzi ziel do niej dochodzi ten czarny od sondy.moze gazownicy znależli te czarny jak rozcieliprzewód aby wpiąć emulator i je zlutowali a w mojej wersji silnika ten kabel nie jest potrzebny
[ Dodano: 2009-01-12, 18:26 ]
jest ktoś na forum co mógł by mi pomóc
_uwaga i nie dodawaj tyle wykrzykników. Najlepiej zrób fotke tego przewodu.
[ Dodano: 2009-01-13, 16:24 ]
to jest zdjęcie tego kabla
[ Dodano: 2009-01-13, 16:34 ]
zmierzylem napięcie na tych dwóch kablach i jest tam ok 0.43 v czarny to masa(czy to nie jest ta wartość jaką przyjmuje ECU jeśli sonda stoi) ja miałem obydwa kabelki zlutowane razem z tym co wychodzi od emulatora ,może ten czarny u mnie nie jest potrzebny skoro od wtyczki (orginalnej) wychodzi ziel do niej dochodzi ten czarny od sondy.moze gazownicy znależli te czarny jak rozcieliprzewód aby wpiąć emulator i je zlutowali a w mojej wersji silnika ten kabel nie jest potrzebny
Ostatnio zmieniony 13 sty 2009, 08:48 przez lukasz12345, łącznie zmieniany 1 raz.
Od sondy jest czarny kabel i jego muissz szukac gdzie idzie w ori wiązce i nalezy go połaczyc z sonda. Dwa pozostałe kabelki to podgrzewanie sondy na zimnym silniku. Prawidłowe podłączenie emulatora to przecięcie czarnego kabelka i jedna końcówke połączyc z kabelkiem idacym do emulatroa a druga wychodzącego z emulatora. Na tym zdjęciu nie wiele widac ale jest cos naknocone. Mimo ze sygnał sondy nie dociera do ECU i tak auto powinno jeździc normalnie bez żadnych problemów tylko moze troche więcej palic.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13
samochód chodzi normalnie tylko nie jest taki zrywny abenzyny na odpalanie ciągnie jak czołg,u mnie te kable wygłądają na orgin. , przewody od podprzewania sondy mają odzielną wtyczke ( niż ten czarny ) od sondy idzie czarny prawidłowo do wtyczki którą widać na zdjęciu a z tej wtyczki (orgin) idzie już zielony już zielony,
[ Dodano: 2009-01-13, 18:28 ]
i to jest ten zielony kabelek który widać po prawej(ale skąd tam tez jest ten czarny masa)
[ Dodano: 2009-01-13, 18:38 ]
i czy jesli odepniemy sonde i komputer przyjmie jakąs wartość to czy ją bedzie widać jak zmierzymy miernikiem na tym kablu co powinna sonda nim wysyłać jakieś napięcie
[ Dodano: 2009-01-13, 18:28 ]
i to jest ten zielony kabelek który widać po prawej(ale skąd tam tez jest ten czarny masa)
[ Dodano: 2009-01-13, 18:38 ]
i czy jesli odepniemy sonde i komputer przyjmie jakąs wartość to czy ją bedzie widać jak zmierzymy miernikiem na tym kablu co powinna sonda nim wysyłać jakieś napięcie
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
lukasz12345, Jeśli dobrze zrozumiałem Twój opis (oj ciężko to zrozumieć, ciężko :evil: ) wydaje mi się, że ktoś już kiedyś zmieniał sondę i założył sondę 4-ro przewodową (w oryginale jest 3). Sygnał sondy jest puszczony najprawdopodobniej czarnym przewodem, a zielony to masa sondy, trzeba go podłączyć do masy auta. Zanim to zrobisz sprawdź czy pomiędzy przewodami (czarny i zielony) od strony sondy jest generowane napięcie podczas pracy silnika. Następnie sprawdź czy zielony ma połączenie z masą, jeśli tak to sygnał (jak pisałem) masz na czarnym, jeśli nie to musisz zielony połączyć z masą i sprawdź czy teraz na czarnym przewodzie jest to napięcie. Dalej to już normalnie czarny do ECU lub emulatora (tak jak pisał Wojtek).