[B4 2.0 ABK] Spadki mocy oraz nierówna praca
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
[B4 2.0 ABK] Spadki mocy oraz nierówna praca
Cześć wszystkim
Jestem posiadaczem ABK 92r na czystej benzynie, od pewnego czasu borykam się z następującymi problemami.
- Zdarza mu się czasem nierówna praca na wolnych obrotach
- Bardzo rzadko przy przyspieszaniu ( w trakcie otwierania drugiej klapki przepustnicy ) czuć chwilą zdławkę po czym przyspiesza już normalnie
- Na zimnym silniku oraz czasem na ciepłym występuje spadek mocy poniżej 2000RPM, gdy osiągnie 2000 jedzie już normalnie
- Przy hamowaniu silnikiem redukując biegami strzela z wydechu
Audi ma wymienione następujące rzeczy
- Przekaźnik nr 30 z ASO
- Niebieski czujnik FAE (miałem w zapasie używany przy 20' ok 2500ohm przy 90' 190ohm)
- Nowa sonda lambda BOSCH ( nie posiadam katalizatora, wstawiona jest prosta rura )
- Czujnik spalania stukowego BOSCH ( przykręcony odpowiednim momentem )
- Swiece NGK
- Kopułka, palec oraz przewody BERU
- Wymienione przewody podciśnienia oraz sprawdzenie szczelności dolotu
Zrobiłem logi przy rozgrzanym silniku na jałowych obrotach
Grupa 000 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5cca1571daa461346cacf2
Grupa 001 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5ccd7c71daa461346cacf3
Grupa 002 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5ccd9c71daa461346cacf4
Grupa 003 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5ccdb671daa461346cacf5
Grupa 004 : Nie mogłem zimportować do serweru
Grupa 005 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5cce3571daa461346cacf7
Grupa 006 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5cce6771daa461346cacf8
Może przejrzy to ktoś mądrzejszy niż ja Z góry dziękuję
Jestem posiadaczem ABK 92r na czystej benzynie, od pewnego czasu borykam się z następującymi problemami.
- Zdarza mu się czasem nierówna praca na wolnych obrotach
- Bardzo rzadko przy przyspieszaniu ( w trakcie otwierania drugiej klapki przepustnicy ) czuć chwilą zdławkę po czym przyspiesza już normalnie
- Na zimnym silniku oraz czasem na ciepłym występuje spadek mocy poniżej 2000RPM, gdy osiągnie 2000 jedzie już normalnie
- Przy hamowaniu silnikiem redukując biegami strzela z wydechu
Audi ma wymienione następujące rzeczy
- Przekaźnik nr 30 z ASO
- Niebieski czujnik FAE (miałem w zapasie używany przy 20' ok 2500ohm przy 90' 190ohm)
- Nowa sonda lambda BOSCH ( nie posiadam katalizatora, wstawiona jest prosta rura )
- Czujnik spalania stukowego BOSCH ( przykręcony odpowiednim momentem )
- Swiece NGK
- Kopułka, palec oraz przewody BERU
- Wymienione przewody podciśnienia oraz sprawdzenie szczelności dolotu
Zrobiłem logi przy rozgrzanym silniku na jałowych obrotach
Grupa 000 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5cca1571daa461346cacf2
Grupa 001 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5ccd7c71daa461346cacf3
Grupa 002 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5ccd9c71daa461346cacf4
Grupa 003 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5ccdb671daa461346cacf5
Grupa 004 : Nie mogłem zimportować do serweru
Grupa 005 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5cce3571daa461346cacf7
Grupa 006 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5cce6771daa461346cacf8
Może przejrzy to ktoś mądrzejszy niż ja Z góry dziękuję
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
po odpaleniu, coś licho z ta temperaturą 100-105 na silniku to tryb sterownika na chłodzenie wiec będzie ciut muliste czy jak były te tesy temperatura się pokrywała? czy jak jeżdzisz w trasie masz poniżej 90? cos mi się nie podobają wskazania tego niebieskiego porównując z termowłacznikiem wentylatora bo ci się wyłacza wentylator na 98 a powinno 90 a i nawet 85 zależy od wersji . I jeszcze zasysane powietrze 50st sprawdź czy nie masz czasem otwartej klapki w w filtrze ciepłego obiegu.
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Zrobiłem logi grup 001 oraz 003 chwile po odpaleniu zimnego silnika. Wyciągnąłem filtr powietrza klapka zamknięta, ustami sprawdzałem to działa prawidłowo ( tylko nie jestem pewny czy dobrze są podłączone węże podciśnienia ale to zdj poniżej ). Termostat zaczyna puszczać wg. niebieskiego czujnika przy 98'C, zegary dziś mi trochę świrowały pewnie przez ten stabilizator napięcia więc nie powiem jak było wg czujnika temperatury szarego.
Grupa 001 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5d77e471daa4823c940d42
Grupa 003 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5d791671daa4823c940d43
Link do 004 której nie mogłem dodać
Grupa 004 : http://uploadfile.pl/pokaz/1486920---jvtp.html
Korzystając z okazji zapytam jeszcze o jedną sprawę związaną z VW Passat B5 1.8 APT 125KM
Wyskakuje co jakiś czas taki błąd
17536 - Fuel Trim Bank 1 (Mult) System too Lean
P1128_35-00--
Błędu długo nie było gdy wymieniłem podciśnienia od regulatora paliwa ale znów się pojawił.
Grupa 001 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5d77e471daa4823c940d42
Grupa 003 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5d791671daa4823c940d43
Link do 004 której nie mogłem dodać
Grupa 004 : http://uploadfile.pl/pokaz/1486920---jvtp.html
Korzystając z okazji zapytam jeszcze o jedną sprawę związaną z VW Passat B5 1.8 APT 125KM
Wyskakuje co jakiś czas taki błąd
17536 - Fuel Trim Bank 1 (Mult) System too Lean
P1128_35-00--
Błędu długo nie było gdy wymieniłem podciśnienia od regulatora paliwa ale znów się pojawił.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Ten termostart nie ma nic wspólnego z temperaturą silnika a temperaturą zasysanego powietrza.
A jak wiesz mamy goraco teraz wiec jest temperatura powietrza w okolicach 28stC teraz wiec termostat ma być zamknięty jak i klapka zamknięta a silnika zasysać powietrze zewnętrzne. Dziwi mnie wczorajsze IAT na poziomie 50stC jak na dworze było okolice 30.
A jak wiesz mamy goraco teraz wiec jest temperatura powietrza w okolicach 28stC teraz wiec termostat ma być zamknięty jak i klapka zamknięta a silnika zasysać powietrze zewnętrzne. Dziwi mnie wczorajsze IAT na poziomie 50stC jak na dworze było okolice 30.
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Ciągnełem przez ten wężyk to nie ma oporów i klapka się nie unosi, wymieniłem plastik przy lampie przez który ciągnie "zimne powietrze" bo był połamany. Poniżej zamieszczam filmik, w którym mówie o co chodzi
PS: Z ciekawości też na wolnych odłączyłem regulator biegu jałowego i pracuje silnik cicho i łagodnie.
[ Dodano: 2018-07-30, 22:56 ]
Ktoś coś pokieruje moje problemy dalej ?
PS: Z ciekawości też na wolnych odłączyłem regulator biegu jałowego i pracuje silnik cicho i łagodnie.
[ Dodano: 2018-07-30, 22:56 ]
Ktoś coś pokieruje moje problemy dalej ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
w sumie nie mam bladego pojęciaxRead pisze:Ktoś coś pokieruje moje problemy dalej ?
Spróbuj sobie odpalić gr 2 i w bloku 3 masz wskazanie tps. Odpal do tego vagscope i pomalutku wciskaj gaz aż do podłogi i z powrotem jednocześnie obserwuj wskazania. Powinno być gładkie przejście bez przerw czy skoków.
Zwróć też uwagę na to jaki jest max.
Oczywiście na zgaszonym silniku.
ps troszku mnie też martwi że w bloku 4 nie pokazuje kąta wyprzedzenia zapłonu. Na pewno rozrząd i zapłon ustawiony poprawnie? Ewentualnie coś nie tak z logiem i być może dlatego się nie chce załadować - jeśli masz możliwość możesz zrobić jeszcze raz, nawet jakiś screen z ori pliku starczy.