Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Spadki mocy oraz nierówna praca

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

[B4 2.0 ABK] Spadki mocy oraz nierówna praca

Post autor: xRead » 28 lip 2018, 22:14

Cześć wszystkim :)

Jestem posiadaczem ABK 92r na czystej benzynie, od pewnego czasu borykam się z następującymi problemami.

- Zdarza mu się czasem nierówna praca na wolnych obrotach
- Bardzo rzadko przy przyspieszaniu ( w trakcie otwierania drugiej klapki przepustnicy ) czuć chwilą zdławkę po czym przyspiesza już normalnie
- Na zimnym silniku oraz czasem na ciepłym występuje spadek mocy poniżej 2000RPM, gdy osiągnie 2000 jedzie już normalnie
- Przy hamowaniu silnikiem redukując biegami strzela z wydechu

Audi ma wymienione następujące rzeczy

- Przekaźnik nr 30 z ASO
- Niebieski czujnik FAE (miałem w zapasie używany przy 20' ok 2500ohm przy 90' 190ohm)
- Nowa sonda lambda BOSCH ( nie posiadam katalizatora, wstawiona jest prosta rura )
- Czujnik spalania stukowego BOSCH ( przykręcony odpowiednim momentem )
- Swiece NGK
- Kopułka, palec oraz przewody BERU
- Wymienione przewody podciśnienia oraz sprawdzenie szczelności dolotu


Zrobiłem logi przy rozgrzanym silniku na jałowych obrotach

Grupa 000 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5cca1571daa461346cacf2
Grupa 001 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5ccd7c71daa461346cacf3
Grupa 002 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5ccd9c71daa461346cacf4
Grupa 003 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5ccdb671daa461346cacf5
Grupa 004 : Nie mogłem zimportować do serweru
Grupa 005 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5cce3571daa461346cacf7
Grupa 006 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5cce6771daa461346cacf8


Może przejrzy to ktoś mądrzejszy niż ja :) Z góry dziękuję :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lip 2018, 22:45

Coś gorąco u ciebie?? aby na pewno był w garażu taki upał? zrób logi na zimnym 001,003

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 28 lip 2018, 23:02

Wróciłem z trasy a na dworze grubo ponad 35 stopni było. W sumie na tamtym starym org czujniku niebieskim pokazywało max 98'C. Ogólnie to mi szybko wentylatory się załączają w poprzednim ABK tak samo więc chyba to normalne. Logi zrobić tuż po odpaleniu czy jak zejdzie z ssania ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lip 2018, 23:37

po odpaleniu, coś licho z ta temperaturą 100-105 na silniku to tryb sterownika na chłodzenie wiec będzie ciut muliste czy jak były te tesy temperatura się pokrywała? czy jak jeżdzisz w trasie masz poniżej 90? cos mi się nie podobają wskazania tego niebieskiego porównując z termowłacznikiem wentylatora bo ci się wyłacza wentylator na 98 a powinno 90 a i nawet 85 zależy od wersji . I jeszcze zasysane powietrze 50st sprawdź czy nie masz czasem otwartej klapki w w filtrze ciepłego obiegu.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 28 lip 2018, 23:57

Tak na trasie wskazówka jest delikatnie przed 90'C na zegarach, jutro sprawdzę te klapkę podciśnieniową oraz zrobię logi. A wentylatory włączają się przeważnie jak osiągnie ciut powyżej 90'C i schładza na 90'C według zegarów, które też czasem wariują delikatnie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 lip 2018, 00:15

No tak tylko według niebieskiego czujnika jest inaczej, oporność może być lipna jak to przy zamienniku.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 lip 2018, 08:07

no tu w blokach oprócz tej temperatury co już Jarek zauważył nic więcej nie widać. Spróbuj jeszcze tą grupę 4 wrzucić i zapodaj albo daj ją jako załącznik spakowane jakimś winrarem lub coś podobnego.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 29 lip 2018, 10:31

Zrobiłem logi grup 001 oraz 003 chwile po odpaleniu zimnego silnika. Wyciągnąłem filtr powietrza klapka zamknięta, ustami sprawdzałem to działa prawidłowo ( tylko nie jestem pewny czy dobrze są podłączone węże podciśnienia ale to zdj poniżej ). Termostat zaczyna puszczać wg. niebieskiego czujnika przy 98'C, zegary dziś mi trochę świrowały pewnie przez ten stabilizator napięcia więc nie powiem jak było wg czujnika temperatury szarego.

Grupa 001 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5d77e471daa4823c940d42
Grupa 003 : http://vaglogger.apphb.com/log/5b5d791671daa4823c940d43

Link do 004 której nie mogłem dodać
Grupa 004 : http://uploadfile.pl/pokaz/1486920---jvtp.html



Obrazek


Korzystając z okazji zapytam jeszcze o jedną sprawę związaną z VW Passat B5 1.8 APT 125KM

Wyskakuje co jakiś czas taki błąd

17536 - Fuel Trim Bank 1 (Mult) System too Lean
P1128_35-00--

Błędu długo nie było gdy wymieniłem podciśnienia od regulatora paliwa ale znów się pojawił.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 lip 2018, 10:58

xRead pisze:ustami sprawdzałem to działa prawidłowo
A w który ciagłes?

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 29 lip 2018, 11:01

Tylko czekaj bo podciśnienie powieniem którym wężykiem wykonać ? Zrobiłem to bezpośrednio od tego krócca klapki zassałem powietrze

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 lip 2018, 11:04

tym od kolektora by sprawdzić czy termostat działa prawidłowo przy tej temperaturze powinien termostat być zamknięty.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 29 lip 2018, 11:09

W sensie przy rozgrzanym zamknięty ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 lip 2018, 11:18

Ten termostart nie ma nic wspólnego z temperaturą silnika a temperaturą zasysanego powietrza.

A jak wiesz mamy goraco teraz wiec jest temperatura powietrza w okolicach 28stC teraz wiec termostat ma być zamknięty jak i klapka zamknięta a silnika zasysać powietrze zewnętrzne. Dziwi mnie wczorajsze IAT na poziomie 50stC jak na dworze było okolice 30.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 30 lip 2018, 22:56

Ciągnełem przez ten wężyk to nie ma oporów i klapka się nie unosi, wymieniłem plastik przy lampie przez który ciągnie "zimne powietrze" bo był połamany. Poniżej zamieszczam filmik, w którym mówie o co chodzi

PS: Z ciekawości też na wolnych odłączyłem regulator biegu jałowego i pracuje silnik cicho i łagodnie.



[ Dodano: 2018-07-30, 22:56 ]
Ktoś coś pokieruje moje problemy dalej ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 lip 2018, 08:44

xRead pisze:Ktoś coś pokieruje moje problemy dalej ?
w sumie nie mam bladego pojęcia ;-)
Spróbuj sobie odpalić gr 2 i w bloku 3 masz wskazanie tps. Odpal do tego vagscope i pomalutku wciskaj gaz aż do podłogi i z powrotem jednocześnie obserwuj wskazania. Powinno być gładkie przejście bez przerw czy skoków.
Zwróć też uwagę na to jaki jest max.

Oczywiście na zgaszonym silniku.

ps troszku mnie też martwi że w bloku 4 nie pokazuje kąta wyprzedzenia zapłonu. Na pewno rozrząd i zapłon ustawiony poprawnie? Ewentualnie coś nie tak z logiem i być może dlatego się nie chce załadować - jeśli masz możliwość możesz zrobić jeszcze raz, nawet jakiś screen z ori pliku starczy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl