Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Spalanie stukowe

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

[B4 2.0 ABK] Spalanie stukowe

Post autor: xRead » 15 gru 2016, 17:56

Wczoraj ustawiałem zapłon ponieważ nierówno pracował, strzelał z wydechu itd. Okazało sie, że aparat był przestawiony o 12". Ustawiono 6" zgodnie z procedurą dla tego silnika. Dynamika oraz kultura pracy się poprawiła, lecz pojawiło się spalanie stukowe ( slychać szeleszczenie przy mocnym obciążeniu silnika ) Podmieniłem czujnik spalania stukowego z poprzedniego silnika ( w którym tez o dziwo musiałbyć opóźniony zapłon bo strzały z tłumika były ), który nie ma już pół plastikowej obudowy - brak efektów. Za poradą Jarewy zrobiłem "test młoteczkowy" i zero reakcji. Gdzie szukać przyczyny ? Kupić nowy czujnik stukowy ?

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 gru 2016, 18:36

Musiałeś źle ustawić zapłon. Nie jest tak że na podstawie czujnika spalania stukowego ECU musi cały czas cofać zapłon nawet na dobrym paliwie. Ten czujnik reaguje dopiero, gdy zaleje się niskooktanowe paliwo.
Zobacz czy z odłączonym będzie też spalanie stukowe, wtedy ECU powinno ustawić zapłon na bezpieczne wyprzedzenie dla bezpieczeństwa.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 15 gru 2016, 18:54

Przy zapłonie pomógł Jarewa więc nie sądzę aby był źle ustawiony.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 gru 2016, 19:42

No tez nie podejrzewam by Jarewa nie wiedział jak wygląda znak nieruchomy do zapłonu. Po jego postach widać że kuma co nieco i często korzystałem z jego cenny rad udzielanych innym lub mnie osobiście.


a teraz do sedna
a czym blokowaliście? czujnikiem czy vag'iem?
i czy przy wymianie tego czujnika dokręciłeś go 20Nm?
i z którego roku auto?

Powiem szczerze że nie wiem co może być przyczyna bo osobiście tylko 2 razy widziałem spalanie stukowe w abk przy ustawieniu zapłonu na 12-14 stopni ale po poprawnym ustawieniu oczywiście ustało.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 15 gru 2016, 20:24

Raz się udało vagiem, raz czujnikiem. Tak dokręciłem go na 20Nm, lecz te dwa zapasowe czujniki które mam to tak o: Jeden pochodzi z mojego starego silnika, który miał opóźniony zapłon i plastikowe obudowa czujnika połamana cała, drugi czujnik jaki mam to wykręciłem ze sprawnego zapasowego silnika, który kupiłem ale właśnie on miał identyczne spalanie stukowe. Więc one mogą być także uszkodzone. Jutro przyjdzie nowy BOSCH, podmienię i zobaczymy co będzie. Jarewa sprawdzał kilkukrotnie, wiele osób mi go poleciło, praktycznie wszystkie nastawy zna na pamięć, zna się na rzeczy :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 gru 2016, 21:17

PieterB pisze:a czym blokowaliście? czujnikiem czy vag'iem?
vas-em ale sprawdzałem tez i po odłączeniu czujnika silnik na pewno zablokowany co potwierdzi autor bo silnik dostał niższych obrotów. A zero było stabilne jak i kreska.

żeby nie było spalania stukowego trzeba ustawić po gpz miał grubo ponad 6 bo lampa nawet zera nie widziała przy próbie pierwszej i długo szukałem dlaczego nie widzę wiec rozrząd sprawdzałem tez.

Ale tu mi nie podoba się tez ecu że go vag-em nie mogłem ruszyć bo powinienem dlatego sięgałem po vas-a

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 gru 2016, 21:34

xRead, nie masz przypadkiem zwykłego LPG na mikserze? Może po wystrzale LPG przepływomierz się zacina i ECU źle steruje zapłonem.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 gru 2016, 21:35

Jarewa pisze:Ale tu mi nie podoba się tez ecu że go vag-em nie mogłem ruszyć bo powinienem dlatego sięgałem po vas-a
no to dość dziwne

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 gru 2016, 21:48

maciek889 pisze:xRead, nie masz przypadkiem zwykłego LPG na mikserze? Może po wystrzale LPG przepływomierz się zacina i ECU źle steruje zapłonem.
Only Pb przepływomierz w porządku.
PieterB pisze: Jarewa napisał/a:
Ale tu mi nie podoba się tez ecu że go vag-em nie mogłem ruszyć bo powinienem dlatego sięgałem po vas-a
no to dość dziwne
Wiem i nie daje mi spokoju to tez bo raz się zawiesiło i musiałem zresetować ecu nie mogłem skasować błędu czujnika vas mi krzyczał awaria ecu ale po resecie wróciło do normy kasowanie i blokowanie. Ale to może tylko przypadek.

Na tyle co wiem i pamiętam to podejrzewam czujnik dlatego cos sie ciebie pytałem :-D

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 16 gru 2016, 21:20

Przestawiłem aparat zapłonowy lekko w prawo i jest ok. Cicho i równo pracuje, nie dusi sie, wkręca się dobrze i nie strzela z wydechu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl