[B4 2.0 ABK] Spalanie stukowe
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
[B4 2.0 ABK] Spalanie stukowe
Wczoraj ustawiałem zapłon ponieważ nierówno pracował, strzelał z wydechu itd. Okazało sie, że aparat był przestawiony o 12". Ustawiono 6" zgodnie z procedurą dla tego silnika. Dynamika oraz kultura pracy się poprawiła, lecz pojawiło się spalanie stukowe ( slychać szeleszczenie przy mocnym obciążeniu silnika ) Podmieniłem czujnik spalania stukowego z poprzedniego silnika ( w którym tez o dziwo musiałbyć opóźniony zapłon bo strzały z tłumika były ), który nie ma już pół plastikowej obudowy - brak efektów. Za poradą Jarewy zrobiłem "test młoteczkowy" i zero reakcji. Gdzie szukać przyczyny ? Kupić nowy czujnik stukowy ?
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Musiałeś źle ustawić zapłon. Nie jest tak że na podstawie czujnika spalania stukowego ECU musi cały czas cofać zapłon nawet na dobrym paliwie. Ten czujnik reaguje dopiero, gdy zaleje się niskooktanowe paliwo.
Zobacz czy z odłączonym będzie też spalanie stukowe, wtedy ECU powinno ustawić zapłon na bezpieczne wyprzedzenie dla bezpieczeństwa.
Zobacz czy z odłączonym będzie też spalanie stukowe, wtedy ECU powinno ustawić zapłon na bezpieczne wyprzedzenie dla bezpieczeństwa.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
No tez nie podejrzewam by Jarewa nie wiedział jak wygląda znak nieruchomy do zapłonu. Po jego postach widać że kuma co nieco i często korzystałem z jego cenny rad udzielanych innym lub mnie osobiście.
a teraz do sedna
a czym blokowaliście? czujnikiem czy vag'iem?
i czy przy wymianie tego czujnika dokręciłeś go 20Nm?
i z którego roku auto?
Powiem szczerze że nie wiem co może być przyczyna bo osobiście tylko 2 razy widziałem spalanie stukowe w abk przy ustawieniu zapłonu na 12-14 stopni ale po poprawnym ustawieniu oczywiście ustało.
a teraz do sedna
a czym blokowaliście? czujnikiem czy vag'iem?
i czy przy wymianie tego czujnika dokręciłeś go 20Nm?
i z którego roku auto?
Powiem szczerze że nie wiem co może być przyczyna bo osobiście tylko 2 razy widziałem spalanie stukowe w abk przy ustawieniu zapłonu na 12-14 stopni ale po poprawnym ustawieniu oczywiście ustało.
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Raz się udało vagiem, raz czujnikiem. Tak dokręciłem go na 20Nm, lecz te dwa zapasowe czujniki które mam to tak o: Jeden pochodzi z mojego starego silnika, który miał opóźniony zapłon i plastikowe obudowa czujnika połamana cała, drugi czujnik jaki mam to wykręciłem ze sprawnego zapasowego silnika, który kupiłem ale właśnie on miał identyczne spalanie stukowe. Więc one mogą być także uszkodzone. Jutro przyjdzie nowy BOSCH, podmienię i zobaczymy co będzie. Jarewa sprawdzał kilkukrotnie, wiele osób mi go poleciło, praktycznie wszystkie nastawy zna na pamięć, zna się na rzeczy
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
vas-em ale sprawdzałem tez i po odłączeniu czujnika silnik na pewno zablokowany co potwierdzi autor bo silnik dostał niższych obrotów. A zero było stabilne jak i kreska.PieterB pisze:a czym blokowaliście? czujnikiem czy vag'iem?
żeby nie było spalania stukowego trzeba ustawić po gpz miał grubo ponad 6 bo lampa nawet zera nie widziała przy próbie pierwszej i długo szukałem dlaczego nie widzę wiec rozrząd sprawdzałem tez.
Ale tu mi nie podoba się tez ecu że go vag-em nie mogłem ruszyć bo powinienem dlatego sięgałem po vas-a
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Only Pb przepływomierz w porządku.maciek889 pisze:xRead, nie masz przypadkiem zwykłego LPG na mikserze? Może po wystrzale LPG przepływomierz się zacina i ECU źle steruje zapłonem.
Wiem i nie daje mi spokoju to tez bo raz się zawiesiło i musiałem zresetować ecu nie mogłem skasować błędu czujnika vas mi krzyczał awaria ecu ale po resecie wróciło do normy kasowanie i blokowanie. Ale to może tylko przypadek.PieterB pisze: Jarewa napisał/a:
Ale tu mi nie podoba się tez ecu że go vag-em nie mogłem ruszyć bo powinienem dlatego sięgałem po vas-a
no to dość dziwne
Na tyle co wiem i pamiętam to podejrzewam czujnik dlatego cos sie ciebie pytałem