Witam was Wszystkich !!
Mam problem a chodzi mianowicie o moją małą perełke więc problem polega na tym że autko straciło na mocy jakieś 40 % nie wiem co może być przyczyną tego ledwo z niej wyciągam 140km gdzie przedtem jechała 190km i to bez problemu kable ok kopułka ok palec ok olej po wymianie moim podejrzeniem jest to że przeskoczył pasek rozrządu o 1 lub 2 ząbki autko czasem pali na dotyk a czasem trzeba chełtać nie bierze ani kropelki oleju nic nie cieknie wszystko jest raczej ok prosze o pomoc i o odpowiedz czy jest to możliwe przez rozrząd że jest takie autko słabe ??
Ps nie znam się zbytnio na autkach więc jak coś napisałem nie tak to sorki
Sorki za błędy jestem-dyslektykiem
Na przyszłość proszę tytułować wątki zgodnie z regulaminem (aby tytuł streszczał istotę problemu).
[b3 1.8 gaźnik] Straciło moc, 140km/h prędkość maksymalna
[b3 1.8 gaźnik] Straciło moc, 140km/h prędkość maksymalna
Ostatnio zmieniony 18 mar 2010, 11:44 przez dynia1, łącznie zmieniany 1 raz.
Silnik spalinowy jest skomplikowanym urządzeniem, więc przyczyn utraty mocy może być dużo. W pierwszej kolejności należy przeprowadzić jego oględziny, a jeśli nie wskażą one konkretnej przyczyny, naprawę należy rozpocząć od wymiany
najtańszych i najczęściej zużywających się elementów.
Postawienie właściwej diagnozy będzie łatwiejsze, jeśli przypomnimy sobie, w jakich okolicznościach nastąpiła usterka. Nierzadko pojawia się ona po naprawie silnika lub wizycie w serwisie. Np. niefachowo wykonana wymiana paska rozrządu może skutkować utratą mocy lub, co gorsze, całkowitym jego zniszczeniem. Nagły spadek mocy może nastąpić również po wizycie na stacji benzynowej . Niestety, pomimo poprawy jakości paliw, nadal można zatankować paliwo złej jakości. W tym przypadku pojawią się dodatkowo dziwne odgłosy z silnika.
Utrata mocy, a także nierówna praca silnika może wynikać z powodu usterki w układzie elektronicznym. Wówczas na desce rozdzielczej zaświeci się kontrolka informująca o niedomaganiu układu. Właściwą diagnozę można postawić tylko po użyciu specjalistycznego testera.
Dużo trudniejsze do wychwycenia są usterki, które powodują stopniową utratę mocy. Jednak w większości przypadków są to po prostu zaniedbania w obsłudze. Wówczas naprawę należy rozpocząć od gruntownego przeglądu i wymiany filtrów, świec, przewodów zapłonowych i regulacji silnika. Jeśli przegląd nie wykaże dużych zaniedbań, a silnik nadal nie wykazuje wigoru, należy sprawdzić ciśnienie sprężania, które da nam informację o kondycji silnika i stopniu zużycia. Badanie takie trzeba przeprowadzić OBOWIĄZKOWO Jeśli ciśnienie jest poniżej normy, silnik nadaje się do remontu.!!! Również może się zdarzyć, że brak ciśnienia będzie występował tylko w jednym cylindrze. Dodatkowym objawem tej usterki jest nierówna praca silnika. Jest to informacja, że uszkodzone są zawory lub tłok. Taka usterka pojawia się najczęściej przy zasilaniu gazowym, jeśli z powodu nadmiernej oszczędności będzie ustawiona zbyt uboga mieszanka lub regulacja była wykonywana bardzo rzadko. Usunięcie takiej usterki jest bardzo kosztowne, gdyż wiąże się z rozmontowaniem silnika na części pierwsze i wymianą uszkodzonych elementów.
najtańszych i najczęściej zużywających się elementów.
Postawienie właściwej diagnozy będzie łatwiejsze, jeśli przypomnimy sobie, w jakich okolicznościach nastąpiła usterka. Nierzadko pojawia się ona po naprawie silnika lub wizycie w serwisie. Np. niefachowo wykonana wymiana paska rozrządu może skutkować utratą mocy lub, co gorsze, całkowitym jego zniszczeniem. Nagły spadek mocy może nastąpić również po wizycie na stacji benzynowej . Niestety, pomimo poprawy jakości paliw, nadal można zatankować paliwo złej jakości. W tym przypadku pojawią się dodatkowo dziwne odgłosy z silnika.
Utrata mocy, a także nierówna praca silnika może wynikać z powodu usterki w układzie elektronicznym. Wówczas na desce rozdzielczej zaświeci się kontrolka informująca o niedomaganiu układu. Właściwą diagnozę można postawić tylko po użyciu specjalistycznego testera.
Dużo trudniejsze do wychwycenia są usterki, które powodują stopniową utratę mocy. Jednak w większości przypadków są to po prostu zaniedbania w obsłudze. Wówczas naprawę należy rozpocząć od gruntownego przeglądu i wymiany filtrów, świec, przewodów zapłonowych i regulacji silnika. Jeśli przegląd nie wykaże dużych zaniedbań, a silnik nadal nie wykazuje wigoru, należy sprawdzić ciśnienie sprężania, które da nam informację o kondycji silnika i stopniu zużycia. Badanie takie trzeba przeprowadzić OBOWIĄZKOWO Jeśli ciśnienie jest poniżej normy, silnik nadaje się do remontu.!!! Również może się zdarzyć, że brak ciśnienia będzie występował tylko w jednym cylindrze. Dodatkowym objawem tej usterki jest nierówna praca silnika. Jest to informacja, że uszkodzone są zawory lub tłok. Taka usterka pojawia się najczęściej przy zasilaniu gazowym, jeśli z powodu nadmiernej oszczędności będzie ustawiona zbyt uboga mieszanka lub regulacja była wykonywana bardzo rzadko. Usunięcie takiej usterki jest bardzo kosztowne, gdyż wiąże się z rozmontowaniem silnika na części pierwsze i wymianą uszkodzonych elementów.
dynia1, w profilu masz silnik ABK a w temacie co innego to w końcu o jaki silnik chodzi?
Piszę być może bo sporo niejasnosci w twoim poście,że o tytule tematu już nie wspomnę
Popraw tytuł tematu i stosuj tagi bo zieloni do kosza wywalą :lol:
Skąd to podejrzenie?Było coś robione przy rozrządzie/zapłonie?Jeśli tak to wina może leżeć po stronie źle wyregulowanego zapłonu.Filtr powietrza wymieniony?dynia1 pisze:podejrzeniem jest to że przeskoczył pasek rozrządu o 1 lub 2 ząbki
Być może niebieski czujnik temperatury powiedział Game Overdynia1 pisze:autko czasem pali na dotyk a czasem trzeba chełtać
Piszę być może bo sporo niejasnosci w twoim poście,że o tytule tematu już nie wspomnę
Popraw tytuł tematu i stosuj tagi bo zieloni do kosza wywalą :lol: