Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT] strasznie wolne obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 paź 2015, 20:54

Przeregulowany uszkodzony tps, raczej szukaj drugiego sprawnego.
culesik91 pisze:Ale ja odkrecilem te czarna oslonke tylko od tego czujnika polozenia przpustnicy, trochę z ciekawości i trochę z nadzieja ze cos tam zobaczę co przykuje uwagę, no i nic, dokrecilem z powrotem i to samo


Ciekawosc to pierwszy stopień do popsucia tego się nie rozkręca bynajmniej jak już to się nie skręca na palę.
culesik91 pisze:zamieniłem silniczek krokowy na sprawny, od golfa 1.8, 4 pinowy, golf ladnie trzymal obroty
nie znam korkowca ale znam nastawnik przepustnicy tego tez na palę się nie wymienia.

Na wszystko znajdziesz procedury ale widzę wolisz grzebać nie tam gdzie trzeba nie posiadając wiedzy o tym.

culesik91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 23 cze 2015, 17:22
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: culesik91 » 11 paź 2015, 22:07

po odkręceniu 4 srubek typu torx można cos zepsuc w tym czujniku polozenia przepustnicy ? Co tam jest do ustawiania ? zauwazylem dwa styki zamocowane na końcu osi przepustnicy a na tej czarnej "obudowie" sciezki po których te styki ze tak powiem jezdza..bez przesady, poza tym chodzi tak jak chodzil przed sciagnieciem wiec nie panikuje. Sugerujesz zaopatrzyć się w nowy czujnik, tak ? Z tego co wyczytałem i zobaczyłem jest on chyba zintegrowany wiec musze kupic cala przepustnice, co do krokowca to tez nie zauwazylem zmiany na minus, a nawet na plus, obroty ma niskie to fakt, ale trochę równiejsze, wiec tez nie widze w tym ze jest od golfa nic zlego. Co do gazu to sytuacja wygląda tak ze często czuc gaz po odpaleniu, i to dość intensywnie, nie znam się na instalacjach lpg, ale może cos w tym jest ze musi przepompować ten gaz bo ten parownik nie trzyma..

[ Dodano: 2015-10-11, 22:07 ]
PieterB pisze:Panowie sprawdziłem dziś z odpiętym czujnikiem niebieskim ecu widzi temp -40°C
o kur** już go nie odpinam :D

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 paź 2015, 22:46

Jak odkręcałeś te cztery śrubki to powinieneś zauważyć że otwory w tym plastiku są podłużne nawet złe skręcenie o 0,1mm powoduje złe wartości odczytu przepustnicy co koliduje z zapłonem czasem wtrysku jak i wolnymi obrotami. Tak samo nastawnik ma ustawianie na dźwigni przepustnicy ustawia się włącznik biegu jałowego (początek zadziałania) złe ustawienia czy uszkodzenia powoduje bardzo poważne złe działanie silnika w abt TPS i nastawnik muszą być idealnie wyregulowane bo inaczej nie będzie działać prawidłowo.

culesik91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 23 cze 2015, 17:22
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: culesik91 » 12 paź 2015, 17:53

Rozumiem, dzisiaj zmierzę wszystkie czujniki, jakie maja być zakresy np. na tym tps, na nastawniku, czy tez na czuniku plynu ?

[ Dodano: 2015-10-12, 17:53 ]
A najlepiej by było jakby mi ktoś zapodal jak mierzyc te czujniki, mierze rozumie zawsze czujnik a nie wtyczke z wiazka, silnik musi być nagrzany ? no i czy musi chodzic ogolnie ? bo jak odpinam np. tps to mi gasnie, krokowy jak odpinam to tez gasnie :p

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 paź 2015, 18:04

Tutaj masz opis jak ustawić TPS i krokowy: topics77/b4-abt-po-93-pierwotne-ustawie ... 59167.html

W pierwszej części mierzysz napiecie (tani miernik ustawiony na pomiar do 10V lub 20V) więc podłączasz miernik z tyłu wtyczki wpiętej na miejsce (tylko musisz zsunąć gumową osłonę).
W drugiej części mierzysz opór na pinach krokowca na odpiętej kostce.

culesik91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 23 cze 2015, 17:22
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: culesik91 » 12 paź 2015, 18:24

Dzieki wielkie, jutro ogarne wszystko i napisze co i jak ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl