Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK LPG] strzela nie ma sily

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
tajson0909
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 12 kwie 2009, 14:09
Lokalizacja: Mielec

Post autor: tajson0909 » 26 sty 2010, 11:14

ja miałem wczoraj podobny problem jak go troszke na obroty 5 tys wkreciłem i tez mi pare razy strzelił i potem na gazie nie chciał pojsc uczucie takiej pracy silnika jakby gaz sie konczył i trzeba by było zatankowac jutro to sprawdze bo nie mam garazu a jest tak piekielnie zimno ze rece o 10 min odpadaja

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 26 sty 2010, 11:17

Proponuję sprawdzić świece

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 26 sty 2010, 12:12

Raz piszesz ze przez trzy lata jeżdziłeś i było ok, póżniej piszesz, że odpoczątku były problemy.
1. Niech ktoś Ci sprawdzi sonde na początek.
2. Sprawdz jaką masz średnice miksera
3. Sekwensja roziąże problem jeżeli pozostałe podzespoły masz sprawne ( sonda przepływka).

U mnie było wszystko sprawne ( sonda, przepływka, świece , przewody) i też strzelała. Dlatego zdecydowałem się na sekwencję i nie żałuje.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 26 sty 2010, 14:58

Kolego żeby dobrze jeździł na gazie( II generacja ) musi być sprawna sonda lambda i dokładna regulacja podczas jazdu przy różnych obciążeniach . Jeżeli zakres regulacji jest za mały to trzeba coś wymienić , parownik albo mikser ( może dawać za mało gazu i silnik krokowy nie ma już gdzie się otwierać ) . Albo jakieś przewężenie w dolocie odparowanego gazu .

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 26 sty 2010, 15:40

Jeżeli jeżdził dobrze a pózniej miał miejsce strzał i po tym na gazie nie chce jechać to na 99% skrzywiło ośke albo klapke w przepływce. Jeżeli zablokowała sie w punkcie maksymalnego otwarcia to na benzynie bedzie jeżdził i to bardzo ładnie(oczywiście spalając swoje :-D ) a na gazie niestety nie!

Rozbierz przepływke i napraw (jeżeli jeszcze sie da), na forum znajdziesz jak to zrobić, no i tak jak koledzy piszą podstawa to regulacja i dobre swieczki, kable, palec rozdzielacza.

U mnie niestety skonczyło sie na wymianie przepływki i palca rozdzielacza, teraz jeżdzę juz ponad dwa lata i strzału nie było <ok>

kamilk281
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 mar 2009, 17:01
Lokalizacja: Puławy

Post autor: kamilk281 » 10 lut 2010, 15:45

Witam.
Mam pytanie w kwestii średnicy miksera. Czy 32 mm to dobra średnica bo silnik nie wkręca się na 4 biegu powyżej 4500 obr/min. Na gazie i benzynie sytuacja taka sama.( silnik abk)

Alex

Post autor: Alex » 10 lut 2010, 17:04

u mnie jest nastepujaca sytuacja jast strasznie slaba na benzynie i na lpg. ale gdy odlacze pin od przeplywomierzu powietrza to jakby rekal odjal (problem w tym ze chodzi juz tylko na gazie na benzynie nie). co moze byc przyczyna? prosze o pomoc

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 10 lut 2010, 19:31

Czy 32mm miksera to za mało hmm moim zdaniem tak ja taki mikser zamontowałem sobie w golfie mk1 1.1 i hodzi jak przecinak (jak na tą moc ;) )
Do tego silnika to z 36 bym dał i ewentualnie jak trzeba to na wlocie do filtra powietrza przydławił będzie miał dobra dynamike zasysania gazu i powinien dobrze latać.
pozdro

kamilk281
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 mar 2009, 17:01
Lokalizacja: Puławy

Post autor: kamilk281 » 10 lut 2010, 21:51

Przydławił tzn przytkać rurę wlotu powietrza do filtra powietrza?

[ Dodano: 2010-02-10, 21:56 ]
Jeśli tak to w jaki sposób to przydławić?

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 11 lut 2010, 08:38

maniek887 pisze: ewentualnie jak trzeba to na wlocie do filtra powietrza przydławił będzie miał dobra dynamike zasysania gazu i powinien dobrze latać.
pozdro
Przydławienie na wlocie powiatrza spowoduje zmniejszenie ilości zasysanego powietrza a co za tym idzie mniejszą ilość mieszanki zasysanej do cylindrów czyli mniejszą moc uzyskiwaną na wale . To skąd ma być lepsza dynamika ?

kamilk281
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 mar 2009, 17:01
Lokalizacja: Puławy

Post autor: kamilk281 » 11 lut 2010, 15:47

Marko. A co sądzisz o tej średnicy miksera?(32mm)
Może lepiej wydać te parę groszy więcej i założyć mikser na wejściu kolektora ssącego?

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 11 lut 2010, 16:22

Wymontuj mikser i przejedź się na samej benzynie , jeżeli będzie widoczna poprawa to będzie znaczyć że 32mm dławi dolot powietrza i trzeba założyć większy jednak nie większ niż najmniejsza średnica wewnętrzna w całym dolocie powietrza . Druga sprawa to dobra regulacja podczas jazdy przy różnych obciążeniach a nie na postoju przy 3000obr - to jest pójście na łatwiznę gazowników a faktycznie ma niewiele wspólnego z dobrą regulacją .

kamilk281
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 mar 2009, 17:01
Lokalizacja: Puławy

Post autor: kamilk281 » 11 lut 2010, 17:21

Sprawdzałem wczoraj bez przepływomierza na benzynie no i poprawa jest. Co do regulacji to mam znajomego który mi regulował gaz już kilka razy. Podpinał komputer i jechaliśmy w trasę może pół godziny. Mam zamiar wymienić jeszcze układ WN wraz z kopułką i palcem, sprawdzę zapłon no i zabiorę się za ten gaz.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 11 lut 2010, 22:41

Sprawdź bez miksera bo jeżeli ma za małą średnicę to będzie powodował ograniczenie maksymalnych obrotów - powoduje że silnik dostaje za mało mieszanki i nie ma mocy . Przy regulacji gazu zwróć uwagę by przejście z wolnych obrotów do maksymalnego obciążenia silnika wymagało jak najmniejszej ilości kroków silnika krokowego ( kilkanaście do przyjęcia , 50 - 60 - totalna porażka ).

kamilk281
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 mar 2009, 17:01
Lokalizacja: Puławy

Post autor: kamilk281 » 12 lut 2010, 16:12

Dzięki Marko za wskazówki. Jak tylko wymienię WN zabiorę się za gaz i zobaczymy co z tego wyjdzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl