[2.0 ABK LPG] strzela nie ma sily
- tajson0909
- Forum Audi 80
- Posty: 120
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 14:09
- Lokalizacja: Mielec
ja miałem wczoraj podobny problem jak go troszke na obroty 5 tys wkreciłem i tez mi pare razy strzelił i potem na gazie nie chciał pojsc uczucie takiej pracy silnika jakby gaz sie konczył i trzeba by było zatankowac jutro to sprawdze bo nie mam garazu a jest tak piekielnie zimno ze rece o 10 min odpadaja
Raz piszesz ze przez trzy lata jeżdziłeś i było ok, póżniej piszesz, że odpoczątku były problemy.
1. Niech ktoś Ci sprawdzi sonde na początek.
2. Sprawdz jaką masz średnice miksera
3. Sekwensja roziąże problem jeżeli pozostałe podzespoły masz sprawne ( sonda przepływka).
U mnie było wszystko sprawne ( sonda, przepływka, świece , przewody) i też strzelała. Dlatego zdecydowałem się na sekwencję i nie żałuje.
1. Niech ktoś Ci sprawdzi sonde na początek.
2. Sprawdz jaką masz średnice miksera
3. Sekwensja roziąże problem jeżeli pozostałe podzespoły masz sprawne ( sonda przepływka).
U mnie było wszystko sprawne ( sonda, przepływka, świece , przewody) i też strzelała. Dlatego zdecydowałem się na sekwencję i nie żałuje.
Kolego żeby dobrze jeździł na gazie( II generacja ) musi być sprawna sonda lambda i dokładna regulacja podczas jazdu przy różnych obciążeniach . Jeżeli zakres regulacji jest za mały to trzeba coś wymienić , parownik albo mikser ( może dawać za mało gazu i silnik krokowy nie ma już gdzie się otwierać ) . Albo jakieś przewężenie w dolocie odparowanego gazu .
Jeżeli jeżdził dobrze a pózniej miał miejsce strzał i po tym na gazie nie chce jechać to na 99% skrzywiło ośke albo klapke w przepływce. Jeżeli zablokowała sie w punkcie maksymalnego otwarcia to na benzynie bedzie jeżdził i to bardzo ładnie(oczywiście spalając swoje ) a na gazie niestety nie!
Rozbierz przepływke i napraw (jeżeli jeszcze sie da), na forum znajdziesz jak to zrobić, no i tak jak koledzy piszą podstawa to regulacja i dobre swieczki, kable, palec rozdzielacza.
U mnie niestety skonczyło sie na wymianie przepływki i palca rozdzielacza, teraz jeżdzę juz ponad dwa lata i strzału nie było <ok>
Rozbierz przepływke i napraw (jeżeli jeszcze sie da), na forum znajdziesz jak to zrobić, no i tak jak koledzy piszą podstawa to regulacja i dobre swieczki, kable, palec rozdzielacza.
U mnie niestety skonczyło sie na wymianie przepływki i palca rozdzielacza, teraz jeżdzę juz ponad dwa lata i strzału nie było <ok>
Czy 32mm miksera to za mało hmm moim zdaniem tak ja taki mikser zamontowałem sobie w golfie mk1 1.1 i hodzi jak przecinak (jak na tą moc )
Do tego silnika to z 36 bym dał i ewentualnie jak trzeba to na wlocie do filtra powietrza przydławił będzie miał dobra dynamike zasysania gazu i powinien dobrze latać.
pozdro
Do tego silnika to z 36 bym dał i ewentualnie jak trzeba to na wlocie do filtra powietrza przydławił będzie miał dobra dynamike zasysania gazu i powinien dobrze latać.
pozdro
Przydławienie na wlocie powiatrza spowoduje zmniejszenie ilości zasysanego powietrza a co za tym idzie mniejszą ilość mieszanki zasysanej do cylindrów czyli mniejszą moc uzyskiwaną na wale . To skąd ma być lepsza dynamika ?maniek887 pisze: ewentualnie jak trzeba to na wlocie do filtra powietrza przydławił będzie miał dobra dynamike zasysania gazu i powinien dobrze latać.
pozdro
Wymontuj mikser i przejedź się na samej benzynie , jeżeli będzie widoczna poprawa to będzie znaczyć że 32mm dławi dolot powietrza i trzeba założyć większy jednak nie większ niż najmniejsza średnica wewnętrzna w całym dolocie powietrza . Druga sprawa to dobra regulacja podczas jazdy przy różnych obciążeniach a nie na postoju przy 3000obr - to jest pójście na łatwiznę gazowników a faktycznie ma niewiele wspólnego z dobrą regulacją .
Sprawdzałem wczoraj bez przepływomierza na benzynie no i poprawa jest. Co do regulacji to mam znajomego który mi regulował gaz już kilka razy. Podpinał komputer i jechaliśmy w trasę może pół godziny. Mam zamiar wymienić jeszcze układ WN wraz z kopułką i palcem, sprawdzę zapłon no i zabiorę się za ten gaz.
Sprawdź bez miksera bo jeżeli ma za małą średnicę to będzie powodował ograniczenie maksymalnych obrotów - powoduje że silnik dostaje za mało mieszanki i nie ma mocy . Przy regulacji gazu zwróć uwagę by przejście z wolnych obrotów do maksymalnego obciążenia silnika wymagało jak najmniejszej ilości kroków silnika krokowego ( kilkanaście do przyjęcia , 50 - 60 - totalna porażka ).